Ga naar inhoud

Beste Lampen ?


VisionRoy

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Xenon is natuurlijk helemaal top. ik las laatst op de site van de TDI club dat de aftermarkets van tunex goed waar voor je geld zijn.

 

Ik heb veel slechte ervaringen met H7 lampjes van Philips en andere merken die beweren meer of beter licht te geven.

 

Ik heb op de vorige motorshow in Essen een setje H7 gekocht voor 10 euro en dat heb ik vanuit mijn Golf overgezet in de Passat. De volgende keer neem ik zeker weer een setje mee; het gaat niet kapot en er komt mooi knalwit licht vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ervaring met de Xenonkits van Camco ?

 

http://www.camcosystems.nl/index.php?ac ... uct_id=132

 

Of zijn deze toch beter ? :

http://www.tunex.nl/content/showarticle.php?articleID=8

 

35,- montagekosten ... das niet veel. Als ze het nou ook nog op lokatie kwamen doen, dan bestelde ik het morgen nog :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Roy.. die heb ik al een keer gepost :wink: maar hoor er wel afentoe positieve reacties op het vwforum erover.

 

Ik heb ook een keer een linkgepost van PILOTxenon, wat nu blijkt een collega op het werk heeft een setje ingebouwd na een aantal weken valt 1 lamp afentoe uit, na weer de schakelaar aan/uit te draaien doet die het weer Tsjahhhh... wat is nou een goed setje :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of er werkelijk veel kwaliteitsverschil zit in de starters. De lampen zijn zondermeer bijna allemaal gelijk. Probleem bij 'onze 3bg' is het klemmetje waarmee de lamp vastzit. Ik en ook een aantal andere mensen hebben de kleine pootjes ervan moeten weghalen. En zelfs dan gaat de lamp er vrij moeilijk is. Ook moest ik de draden doorknippen omdat ik de klem anders niet meer kon gebruiken. De 24 kv bedrading moet je vervolgens goed isoleren en (het beste) met een krimpkous waterdicht maken.

 

Moeilijk is het allemaal niet maar je moet een beetje improviseren.

 

Op de duitse ebay is trouwens een chinese aanbieder die h7 xenon lampen etc aanbiedt met metalen ringen. Hierdoor kun je de lamp al een stuk makkelijker monteren.

 

zie link: http://cgi.ebay.de/H7-6000K-XENON-HID-S ... dZViewItem

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet dus behoorlijk handig zijn om die Xenon zelf in te bouwen als ik het goed begrijp ? Het is dus niet zomaar even lampje erin duwen , kabels door de dop voeren en aansluiten ?

 

Ik had gisteren eigenlijk besloten om het eens te gaan proberen, maar na het bericht van Gevanje begin ik weer te twijfelen ...

 

Ik weet niet eens wat een krimpkous is joh :lol: ... .en welk "klemmetje" ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo VisionRoy,

 

zie maar niet teveel tegen de klus op, we proberen je alleen iets te leren van wat we zelf ontdekt hebben. Bij de 3bg zit de h7 lamp vast dmv een rechthoekig klemmetje. Als je ooit een h7 van de auto hebt vervangen weet je wat ik bedoel. Zodra je een xenon lamp erin probeert te zetten met een kunststof fitting zul je merken dat dit moeilijk gaat. 2 hele kleine pinnetjes zitten je in de weg, die kun je wegslijpen, vijlen of platmaken.

 

Geloof me het valt allemaal erg mee met het plaatsen. Als het niet lukt wil vast en zeker een forumlid wel helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt die pinnetjes die de H7 lamp klemmen ?

Als je die weghaalt, hoe blijft die kunststof fitting van de xenon dan zitten ?

 

Ik zie er verder ook niet zo heel erg tegenop , maar ik zit gewoon met een aantal onzekerheidjes die toch belangrijk zijn... en ik wil die eerst duidelijk hebben voor ik er aan begin.

 

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waar ik die starters vast ga zetten ....

En je moet dus een gat in de rubber dop maken, en daar de kabel doorvoeren ... maar ik neem aan dat je dat gat ook weer zult moeten dichten als de kabels erdoor zitten anders krijg je er vocht in, maar hoe dicht je die dan weer ?

Verder gok ik dat de kabel die uit die dop komt in de starter moet, en vanuit de starter gaat er een kabel naar ....? Ik gok de originele lampkabels ?

Dus dan zou je de originele kabel gewoon kunnen laten liggen.

Maar passen die kabels gewoon in de originele aansluiting of moet je verder nog kabels aan gaan passen ?

En dan lees ik nog iets over de kabels isoleren met een krimpkous ? ... Welke kabels ? de kabel die uit de rubber dop komt, of de kabel die uit de starter komt ?

 

Is er nergens iets te vinden zoals dit maar dan voor een 3BG : http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-file ... t%203b.pdf ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt die pinnetjes die de H7 lamp klemmen ?

Als je die weghaalt, hoe blijft die kunststof fitting van de xenon dan zitten ?

 

Ik zie er verder ook niet zo heel erg tegenop , maar ik zit gewoon met een aantal onzekerheidjes die toch belangrijk zijn... en ik wil die eerst duidelijk hebben voor ik er aan begin.

 

Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waar ik die starters vast ga zetten ....

En je moet dus een gat in de rubber dop maken, en daar de kabel doorvoeren ... maar ik neem aan dat je dat gat ook weer zult moeten dichten als de kabels erdoor zitten anders krijg je er vocht in, maar hoe dicht je die dan weer ?

Verder gok ik dat de kabel die uit die dop komt in de starter moet, en vanuit de starter gaat er een kabel naar ....? Ik gok de originele lampkabels ?

Dus dan zou je de originele kabel gewoon kunnen laten liggen.

Maar passen die kabels gewoon in de originele aansluiting of moet je verder nog kabels aan gaan passen ?

En dan lees ik nog iets over de kabels isoleren met een krimpkous ? ... Welke kabels ? de kabel die uit de rubber dop komt, of de kabel die uit de starter komt ?

 

Is er nergens iets te vinden zoals dit maar dan voor een 3BG : http://www.tdiclub.nl/ftpacces/pdf-file ... t%203b.pdf ?

 

De lamp vastzetten wijs zichzelf uit. 1 set kabels sluit je aan op de originele stekker. Dit is de voeding voor de starter. De starter zet het vervolgens om naar 24.000 volt (ja je leest het goed, hoogspanning dus). Omdat ivm de klem bij onze 3bg de kabels moesten worden doorgeknipt, heb ik ervoor gekozen de kabels, zowel de voeding naar de starter als de hoogspanningskabel van onderaf in te voeren in de lampunit. Ik heb met een 25 mm boor een gat geboord zodat de bijgeleverde rubber thule er mooi in past. Voordeel is dat er zo ook absoluut geen water in de koplamp kan komen. Zoals ik al eerder schreef heb ik daarna de kabel goed geisoleerd. Nadeel van dit alles is dat het vervangen van een lamp in de toekomst meer werk geeft. Dit neem ik op de koop toe. Een verbinding met kabelschoentjes kan maar is meer risicovol. De kabels die je door moet knippen zijn de hoogspanningskabels, te herkennen aan de dikke zachte isolatie. Het zijn de kabels die komen vanaf de starters, met de brede stekkers dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gat boren ben ik niet zo'n fan van hehe.

 

Waarom heb je dat gedaan ? .. als je je kabels doorknipt kan je ze toch gewoon weer netjes aan elkaar solderen en dan een krimpkous erover ofzo ? Dat bespaart je de moeite tijdens het lampen wisselen en ook hoef je niet in je lamp te boren.

 

Maar over welke klem hebben we het eigenlijk precies ?

 

En weet je toevallig een how-to met foto's ofzo voor een 3BG ? ... die van jee is van een 3B en niet echt duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net even geïnformeerd, en een bedrijf hier in de buurt komt ze waarschijnlijk bij me inbouwen.

 

Ze bouwen dan een Pilot set in. 8000k H7.

 

http://www.autoshopdetijger.nl/website/ ... 4deecc3e37

 

Iemand ervaring met deze setjes ?

Ik zag deze opmerking van ChromPassat :

 

Ik heb ook een keer een linkgepost van PILOTxenon, wat nu blijkt een collega op het werk heeft een setje ingebouwd na een aantal weken valt 1 lamp afentoe uit, na weer de schakelaar aan/uit te draaien doet die het weer Tsjahhhh... wat is nou een goed setje :?:

 

Maar ik denk niet dat je door zo'n voorval kan zeggen dat de Pilot's niet goed zijn. Zoiets zou bij alle merken voor kunnen komen toch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo VisionRoy,

 

Ik denk dat de sets allemaal van ong. dezelfde kwaliteit zijn, ook al beweren ze vaak wat anders. Ik zou trouwens voor de 6000 K gaan, hoe hoger de lichtkleur des te lager feitelijk de lichtopbrengst. Voor de € 30 kun je amper prutsen. Ik heb gekozen voor het boren van een gat (kan later zo weer dichtgemaakt worden) omdat ik zekerheid wilde dat de boel waterdicht bleef. Een gat maken in een flexibel rubber geeft volgens mij meer risico.

 

We horen je ervaringen vast nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden