Ga naar inhoud

spuiten krassen


Fect

Aanbevolen berichten

hallo

 

Ik heb sinds paar weekjes een hele lelijke kras over de achterkant van me passat.

Nu heb ik eerst eraan gedacht om deze panelen over te laten spuiten (achter portier, tankdop achter scherm)

maar dat is nogal prijzig.

zou ik dat ook zelf kunnen spuiten? en dan bedoel ik alles om de kras heen afplakken en dan puur alleen de kras spuiten in de kleur van de auto mischien daarna even laagje blanke lak en even beetje poetsen met was?

Ik snap dat je de kras altijd nog blijft zien maar zou het een verbetering kunnen zijn dat je niet op 2 m afstand al ziet dat er een kras zit?

 

wat is jullie mening daarover?

 

mvg pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat lijkt me geen goede oplossing. Hoe erg is het? Heb je foto's?

 

heb geen foto's kan ze wel maken als het morgen beetje weer is.

heb je een andere oplossing wat niet meteen bakken met geld kost?

(kras is niet weg te poetsen/polijsten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben eens even op zoek gegaan na dat vullen met lakstift en wetsanden enz

maar dit lijkt me nog best lastig vooral het laatste deel waarbij je met de rottary aan het werk moet

is hier iemand die er ervaring mee heeft? die me tips en tricks kan geven

 

(resultaat moet nartuurlijk wel beter worden niet slechter)

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag eens even verder verdiepen in het wetsanden verhaal.

 

Het opvullen en wetsanden lijkt mij opzicht het probleem niet maar het polijsten/het weer mooi glimmend krijgen van de lak lijkt mij toch een ander verhaal.

 

Ben vandaag even op zolder geklommen want meende daar nog een polijst apperaat te hebben liggen.

ooit een gekregen van een bevriende automaterialen handel,

Het is een bosch en voorop kun je de toeren instellen, alleen wat me opviel is dat hij niet rond draaide als een haakseslijper (dus op een plek) maar dat hij rond draaide en allemaal kleine rondes daarbij draaide (weet niet hoe je dat noemt)

Is dit normaal voor zon polijst machine? of kan ik hem beter op zolder laten staan?

 

PS. als er iemand is die het voor mij wil doen wil je dan even een pb sturen ? ik woon in ulft (achter doetinchem) maar mij passat heeft gewoon wielen en een motortje dus kan eingelijk overal heen rijden,

zou het zeer waarderen en niets hoeft voor niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij een typisch gevalletje van excentrische machine zoals jij het omschrijft...

 

Je zult echt een rotary nodig hebben, wil je sandingmarks weg kunnen werken! Nabewerken met een excentrische machine is dan wel gewenst als je niet heel bedreven bent in het rotary gebeuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben begonnen met mijn kras weg te werken de minder diepe delen heb ik zo goed als weg weten te polijsten ligt er een beetje aan hoe het licht erop valt maar van een afstandje is het lang niet gek

 

voor de diepere delen heb ik besloten om deze met een lak stift op te vullen (lakstift op kleur van de auto) en dan weer gelijk te polijsten met de orginele lak

 

helemaal weg halen van de kras gaat op deze manier niet lukken maar het resultaat is toch zeker redelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie net dat je uit Ulft komt ! Je had ook langs mogen komen in Doetinchem, da's op een steenworp afstand...

@ Pascal: hier zou ik geen 3 seconden over na hoeven te denken, ik ben ook bij een 'kenner' langsgeweest en vond het bijzonder leerzaam!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden