Ga naar inhoud
  • 0

PDC storing


ard

Vraag

PDC storing in mijn Passat 3 BG variant 2004

Soms werkt de PDC perfekt,soms gaat bij het inschakelen van de achteruitversnelling direkt de hoge constante toon piepen ,als bij het kort naderen van een obstakel.IKheb het idee dat bij warm weer de storing erger is.Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kabelbreuk zou kunnen .Op het moment dat hij het wel doet ,en je gaat met een vinger over de sensoren dan voel je ze wel trillen.Moet van de week nog olie verversen,als hij dan op de brug staat kan ik wel even naar de kabels kijken of ik iets aparts zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de week op de brug gestaan sensoren 1voor 1 losgekoppeld,niks kunnen vinden ,ingespoten met contact-spray, geen resultaat.Ik weet niet wat er na de sensoren komt,wat ze aansturen ? Is dat een aparte module ,en waar zit die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het toevallig gisteren origineel in mijn auto ingebouwd.

Je kunt hem uitlezen van VAGCOM, groep 76.

 

Bij foutcodes wordt wel vermeld als er wat aan de hand is, die lange piep klinkt als een defecte sensor of iets anders.

Dus even naar de lijst met foutcodes kijken.

 

Bij de meetwaardeblokken kun je inderdaad de afstand in cm's per sensor (begint bij 255cm naar 0) zien tot het eerstvolgende obstakel, en of de achteruit ingezet is, enz.

Helaas waren bij mij 2 v/d 4 sensors kapot. 1 gaf een foutmelding, de andere reageerde veel langzamer dan de overige sensoren (dat kon ik dus in VAGCOM zien). Contact gehad met verkoper (ebay), morgenochtend gaan er nieuwe op de post mijn kant uit. De 2 kapotte zijn al op de terugweg. Goed geregeld wat dat betreft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Johan, bij mij ook exact het zelfde, vorig jaar in de winter ook heel even gehad daarna was het weer ok.

 

Nu al circa 2 a 3 maanden niet goed, heel soms doen ze het wel. Ik las dat je met vagcom het kunt uitlezen, dat ga is zsm eens even proberen.

 

Kabels en connectoren lijken allemaal goed, dus denk ook een sensor slecht.

 

ik laat het hier wel weten wat het is.

 

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb gister de bumper eraf gehad en de kabelboom en sensoren eruit gehaald. Alles droog gespoten en gecheckt. In elkaar gezet en hij doet het probleemloos. Ik had overigens met vag com storing op 3 van de 4 sensoren. Het viel mij op dat het daaronder goed nat en vies kan worden, wat natuurlijk niet in het voordeel van de PSC werkt lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen vandaag maar meteen actie genomen, en tot de ondekking gekomen met vagcom dat het de linkse sensor was naast de trekhaak, deze wordt ook het meest smerig en nat omdat daar het minste plastic voorzit. ik heb hem gewisseld met de meest linkse sensor en toen gaf hij aan diezijde de storing, dus sensor is definitief stuk. Bekabeling allemaal nog prima dus ga voor een nieuwe sensor, heb reeds op het forum een vraag staan of iemand er nog 1 heeft.

 

gr. iwan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden