Ga naar inhoud

.


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Heeft die wagen meer stil gestaan dan gereden,

Das niet veel 127 dkm in de jaren. :lol:

 

Kijk eens naar andere wagens op div. site's.

Maar ben toch altijd van mening dat het heel wisselend is wat je voor een auto kan krijgen.

 

Wil je hem zo verkopen of inruilen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

elk jaar maar 2000km gereden om kinderen etc naar school te brengen.

dat is nou precies de rede dat ik een auto met een veel te lage kilometerstand laat staan.

dat zijn namelijk allemaal koude kilometers en dat is zooooo slecht voor een motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

elk jaar maar 2000km gereden om kinderen etc naar school te brengen.

dat is nou precies de rede dat ik een auto met een veel te lage kilometerstand laat staan.

dat zijn namelijk allemaal koude kilometers en dat is zooooo slecht voor een motor.

 

En dat zou evt ook een reden kunnen zijn dat je er minder voor krijgt qua inruil oid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja als een auto 200 km per dag rijdt wordt alles nogal bloedheet, afgezien van eventuele files. Als ie 10 km per dag rijdt wordt ie nooit warm en sluit je motor flink omdat alles niet goed uitgezet is (qua maat, zuigers, kleppen), olie is nooit warm, dik, dus smeert slecht. Olie kan de rommel in je blok niet verbranden (condens, zwavelresten etc). Onderhoud (olie verversen) wordt ook niet eens per 6-12 maanden gedaan wegens weinig kilometer dus olie kan misschien (?) 4 jaar oud zijn. Da's niet bevorderlijk.

 

Als een auto niet lang wordt bereden in de winters kan de binnenkant erg vochtig worden (door instappen tijdens regen, natte kleren/schoenen, paraplu) en wordt ie ook niet echt droog door verwarming. Accu wordt beperkt opgeladen dus die kan aan einde van latijn zijn.

 

De stand (127k) is ook link omdat dan de distributieriem nog nooit vervangen hoeft te zijn, of je moet dat met een echte faktuur kunnen aanduiden. Kan lastig zijn als dat al 4 jaar geleden is. Ook wil je misschien een erg droge riem die pas 4 jaar oud is toch maar preventief vervangen. Kost ook flappen.

 

Maar laat je niet gek maken, meeste mensen zijn minder rationeel en kijken puur naar kilometers. Je kan een online "hele snelle kort door de bocht" waardebepaling doen via de website van autoweek ; http://www.autoweek.nl/waardebepaling.php

 

Je kan daar nl ook kilometerstand invoeren, opties etc. De verkoop-prijs die je daar ziet is ook een redelijk realistisch bedrag zoals dat ook op autotrack.nl etc terug komt. De inkoopwaarde (stuk lager) is wat je waarschijnlijk bij een dealer krijgt als je em daar verkoopt. Particulier is dus de way to go, maar hou er rekening mee dat het een tijdje kan duren als je rond de waarde-bepaling van autoweek gaat zitten. Als je je daar van te voren op instelt dan is het niet erg om bv 3 maanden te adverteren. Als je denkt in 1 week een auto te verkopen dan moet je flink zakken met de prijs en dan nog kan het zijn dat er gewoon niemand iets wil kopen, ongeacht de (eventueel zeer) lage prijs.

 

Last but not least ; prijs je auto aan alsof het een godsgeschenk is. Was en poets hem op een zonnige dag een halve dag lang, van binnen en van buiten, maak dan een berg mooie fotos, kies de beste 5-8 eruit en adverteer daarmee. Fotos van binnen, buiten, de velgen, dashboard, de motorruimte, kofferruimte, krasjes (vooral niet maskeren), scan van eventuele recente facturen (adresgegevens/naam wegpoetsen). Dan weet je dat ALS er iemand langs wil komen dat hij helemaal geinformeerd is en serieus is. Hoe vager je advertentie hoe meer volk, maar ook volk dat jouw tijd verspilt. Liever 1 koper na 2 maanden dan 20 kijkers in een week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof niet dat de lagere km stand nadelig is m.b.t. aankomende onderhoudskosten of zo. En wat betreft het nooit warm worden, daarvoor zou ik eerst wel willen weten of de auto 3x per dag een koude start krijgt of veel vaker, dat maakt vast ook nog wel uit. Ook een auto die veel km's maakt wordt een paar keer op de dag koud gestart en koud gereden totdat ie opgewarmd is. Als het enige verschil is dat deze voor die tijd weer afgezet is, lijkt het me prima. Als de auto niet 3x per dag gebruikt wordt, maar 15x per dag voor een korte rit, zou ik er misschien anders over denken. Maar dan nog kan een TDI (AFN blok) dat prima hebben en zou ik hem zeker prefereren boven eenzelfde auto met (veel) meer km's. Ook deze auto zal vast wel eens wel de snelweg op gaan en eens goed warm worden.

 

Wil je echt een goede waarde kunnen bepalen dan zou ik wel willen weten wat de staat is van: banden, remmen, accu, dynamo, draagarmen, centrale vergrendeling (=zwak punt), staat van de lak, en weet ik wat nog meer. Distributie moet om de 90k, dus er zal nu de 2e opzitten maar die mag ook een bepaald aantal jaren erop dacht ik dus die zal wel weer eens aan vervanging toeraken. Maar dat boeit ook niet echt, kan je gewoon aangeven of tegen een goeie meerprijs laten doen. is niet onprettig als je een auto koopt en weet dat die dingen meteen goed geregeld (vernieuwd) zijn.

 

Waarschijnlijk kan je je auto ca 500 euro hoger prijzen dan vergelijkbare 3b's. Niet veel hoger, want dan wordt een 3bg (met meer km's) al erg aantrekkelijk denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer je kenteken eens in op http://www.zomoto.nl

Nou dat heb ik ff gedaan. de waarde van de site is overigens 0,0 wat mij betreft.

Je kunt nergens een kilometerstand invullen.

Ze geven zelf een geschatte kilometerstand. Die schatten ze bij elke auto op 12.000 km per jaar zo te zien.

Het maakt niet uit of je een bezine auto of een diesel invoert.

Wat hen betreft hebben ze allemaal evenveel gelopen. Dat diesels meestal meer rijden gaan ze aan voorbij.

Zo geven ze bij mijn auto een geschatte kilometerstand van 108.000 km. aan. Hij heeft er echter 362.000 gelopen.

De waarde van € 9950,- klopt dus helaas niet veel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
Voer je kenteken eens in op http://www.zomoto.nl

Heb ik ook gedaan:

uitslag: 49,1% per maand aan onderhoudkosten!!!

Om gerekend zou dat zijn iets van 260 euro per maand aan onderhoudkosten.

Ik heb eens zelf met de hand berekend, maar daar kom ik niet eens aan.

Ik blijf waarde bepaling echt kort door de bocht.

Je moet toch een beetje zelf in schatten.

Dan geldt ook nog eens, hoe meer er aangeboden wordt, des der minder je er voor terug krijgt.

 

In afwijzing verblijf ik, ( :mrgreen: )

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden