Ga naar inhoud
  • 0

Kenwood USB radio icm draagbare USB harddisk. Doen of niet?


Bartman

Vraag

Ik word een beetje gek van alle CD's die bij mij in de auto rondslingeren (twee verzamelmappen vol en nu alweer wat losse CD's erbij) dus ben ik op zoek naar een andere oplossing.

 

Mijn idee is (bijvoorbeeld) deze radio aan te schaffen:

http://www.kijkshop.nl/product/25347/47 ... dc-w413ua/

 

en daar dan een portable harddisk (Toughdrive van Freecom, 160GB) aan te hangen.

 

Lijkt jullie dit een fatsoenlijke oplossing of hebben jullie wellicht betere ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je kan hier best een Hd aan hangen hoor, ik zelf hou ook niet zo van alle losse cd's en heb mn Ipod 80gb aangesloten op mn radio.

gewoon met de aux in zodat ik via de ipod bedien. en dus ook makelijk weer los trek als ik de auto parkeer :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb voor 150 euro een Sony radio gekocht met directe Ipod bediening. snelzoek functie etc werkt perfect.

aansluiting voor sub zit er op en op de radio is het bass kantelpunt voor de standaard speakers in te stellen.

De Ipod ligt in het dashboard kastje en wordt standaard opgeladen. Alleen af en toe aan de pc hangen voor nieuwe muziek.

Voordeel is ook dat je geen losse draden meer over t dashboard hebt lopen.

Al met al een leuke radio, uiteraard zullen de audio freaks het minder vinden, maar voor gewoon gebruik ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op mijn JVC AVX44 een 1,8 inch (20GB) harde schijf aangesloten.

De USB aansluiting zit gelukkig achterop en heb deze verlengd naar onder de armsteun. Waar mijn harddisk dan ook ligt.

Perfecte oplossing en altijd muziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb zelf een Alpine Radio icm een USB HDD en dit werkt voortreffelijk!

Hou wel rekening met de volgende zaken:

 

- Niet alle radio's werken met USB HDD's enkel met USB flash sticks of selectief met externe USB HDD's.

- De voeding van de USB HDD, de en ene schijf vraagt meer vermogen dan de ander. Als de radio de HDD niet goed kan voeden, dan moet je met een extra kabel gaan lopen klooien om de schijf aan de gang te krijgen (hou de kabel zo kort mogelijk van de radio naar de schijf).

 

Met 1 of 2 USB flash sticks is het een stuk bedrijfszekerder, maar heb je minder capaciteit. Kan als voordeel hebben dat het wat sneller zoekt naar een bapaalde artiest/nummer/album; 80Gb op een grote hoop is soms wel flink "zappen" door de folders om het juiste nummer te selecteren :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden