Ga naar inhoud
  • 0

Wat is er nog meer mogenlijk voor meer vermogen


melly

Vraag

Hallo,

 

Op dit moment rijd ik een passat variant uit 2004 TDI 130 pk H5 met 160.000 op de teller.

Hij heeft net een Jos beurt gehad + chip wat hem zo rond de 175 pk oplevert.

Hij rijdt echt prima maar wat ik zoek is nog niet helemaal behaald.

Ik mis nog net wat meer power.

 

Welke opties zijn er nog meer na het chippen om wat meer pk's te winnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet dat het nu dik betalen wordt.

Bij Jos hadden we het even tussen neus en lippen door over een andere turbo en dan zou het zo rond de 2500,- gaan zitten.

Vermogen kwam dacht ik uit zo rond de 220pk.

Maar mischien is er nog meer mogenlijk waar ik totaal geen weet van heb.

Zoals jij al roept,verstuivers..

Wat kan je hiermee aan pk's winnen?..en wat zijn de kosten?..enz enz

Anyway,ik hoor het graag :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jan (backloop) heeft mooi project gedaan

 

maar reken dan wel op aardig wat kosten

 

raceverstuivers

uitlaat

VC turbo

hier moet je op 220 pk/450 Nm, uit kunnen komen

ga er ook maar vanuit dat je koppeling het dan ook niet meer aan kan

 

(evt nokkenas)

(evt intercooler)

 

ik weet geen exacte prijzen hiervan

PM jan even

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou persoonlijk eerst proberen de PK's te behouden door een FMIC, dan gaan kijken of de geldboom voldoende sterk is voor een andere turbo incl PD injectoren(en nieuwe koppelingsplaten), bij een 130PK is het beide of niks.. alleen een andere turbo win je niet extreem veel mee als je niet meer diesel in kunt spuiten, de org pd's kunnen max een 200pk aan..

 

Tevens word de uitlaatgasweg meer en meer belangrijker door die grotere turbo en hogere uitlaatgastemp. Afhankelijk van of je zelf kun TIG lassen of niet, ben je vanaf een 1500 euro kwijt voor een complete uitlaatlijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan ook even overwegen of een nieuwe auto met standaard zwaardere motor en dan met een chip erbij, niet veel meer vermogen levert voor minder geld dan het tunen van je huidige auto met een relatief wat kleinere motor.

 

Zo kan een 3C 2.0 TFSI benzine motor van de 200 naar de 245 getuned worden en zelfs de kleinere 1.8 TSI naar de 200. (Zie http://www.jdengineering.nl/ )

 

Als je perse wilt blijven dieselen dan zou de 3BG 2.5 TDI V6 van 180 > 195pk moeten gaan.

De 3C 170pk TDI zou naar 200pk kunnen.

 

Dat zijn flinke getallen met een simpele chip. Als je daar dan ook nog die mods op zou toepassen kom je boven de 200 terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deels heb je gelijk, aan de andere kant.. iemand (zoals ik) heeft zn auto van boven tot onder aangepast aan zijn/haar wensen, bijna geen moertje wat nog origineel is.. dan heb je veel meer baat bij je eigen (vertrouwde) motor aan te passen..

 

Dat zijn flinke getallen met een simpele chip. Als je daar dan ook nog die mods op zou toepassen kom je boven de 200 terecht.

 

Ja hallo.. eerst kan ie beter een andere auto kopen, en vervolgens moet ie daar evenveel geld gaan uitgeven als ie bij deze motor wil doen..

 

 

Tevens zijn er voor de 2,5V6 tdi en de (slechte) 2L 170pk tdi weinig tuningsproducten.. althans ik ben ze nog niet tegengekomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja hallo.. eerst kan ie beter een andere auto kopen, en vervolgens moet ie daar evenveel geld gaan uitgeven als ie bij deze motor wil doen..

 

Tevens zijn er voor de 2,5V6 tdi en de (slechte) 2L 170pk tdi weinig tuningsproducten.. althans ik ben ze nog niet tegengekomen..

 

Voorbeeldjes van chiptuning voor die motoren kwam ik tegen bij JD en een duitse site die ik al sinds mensenheugenis bekijk om te zien wat er (maximaal) te tunen valt met een minimum aan sleutelen ( http://www.hs-elektronik.com/ ) ; wel optimitische tuning en de grafieken zijn getekend door iemand van sales ;)

 

Met een grotere motor kun je naast die tuning vervolgens altijd nog een sloot geld uitgeven aan die mods die je ook al beschreef.

 

Zelf vind ik 't wat zonde om aan een redelijk schappelijk geprijsde oudere auto meer uit te geven aan tuning dan de aanschafprijs van de auto zelf, tenzij het voor een bepaald doel is zoals een track-racer.

 

Een aangepaste nokkenas zou een stuk meer vermogen kunnen opleveren, prijzen varieren van 700 (2 klep per cyl) tot 1200 euro (4 klep per cyl) (en 2000 voor een groep A rallye versie). En daar komt dan nog een flink stukje sleutelen aan te pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Op dit moment rijd ik een passat variant uit 2004 TDI 130 pk H5 met 160.000 op de teller.

Hij heeft net een Jos beurt gehad + chip wat hem zo rond de 175 pk oplevert.

Hij rijdt echt prima maar wat ik zoek is nog niet helemaal behaald.

Ik mis nog net wat meer power.

 

Welke opties zijn er nog meer na het chippen om wat meer pk's te winnen?

 

Opties zijn er genoeg. Belangrijk wat heb je er voor over.

Weet niet of je 5 bak hetzelfde aan kan als een 6 bak

Even het fabeltje nokkenas uit de wereld helpen.

Zal bij een PD motor niet zoveel pk extra brengen.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reply's

Ik was even uit de picture,mijn dochter heeft 9 dagen in het ziekenhuis gelegen maar is nu gelukkig weer thuis :P

 

Als ik het goed begrijp heeft alleen een turbo geen zin?

Ik begreep juist van Jos dat alleen een turbo mij al een winst van ongeveer 40 pk zou opleveren.

Nu was dit gesprek een beetje tussen neus en lippen door dus mischien heb ik het verkeerd begrepen.

 

Maar ook op het TDI forum is een golf rijder die alleen een chip heeft met grotere turbo en nu rond de 230 pk heeft.

Zal eens zoeken wie dit nu was en wat zijn echte specificaties zijn.

 

(user heet Snip en heeft idd 230 pk..alleen een chip en turbo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nmw kun je zeker geen 230pk halen met een 130pk tdi met alleen een grotere turbo en chip. Ik vermoed ook dat die Golf een ARL(150pk) blok heeft, ik denk dat hier al grotere PD injectoren in zitten.

 

Edit.. ik heb het even opgezocht en idd, mijn vermoeden was juist.. Snip zijn auto is een ARL 150pk tdi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nmw kun je zeker geen 230pk halen met een 130pk tdi met alleen een grotere turbo en chip. Ik vermoed ook dat die Golf een ARL(150pk) blok heeft, ik denk dat hier al grotere PD injectoren in zitten.

 

Edit.. ik heb het even opgezocht en idd, mijn vermoeden was juist.. Snip zijn auto is een ARL 150pk tdi

 

Even ter info snip z'n injectoren welke vaak dezelfde zijn als in een asz/ avf zitten toch wel op zn max.

Is dus thermisch niet hoe ik het zou willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Grotere turbo is meer lucht in het blok dus meer diesel.Dan krijg je automatisch grotere verstuivers. Grotere turbo is ook meer lucht en een grotere intrecooler. En omdat er meer lucht in komt moet deze er ook weer uit. Dus een ander uitlaatsysteem. Ook andere elektronica omdat je hele systeem verandert.

En natuurlijk nieuwe koppeling en misschien wel een nieuw bakkie.

Gaat je best wel duiten kosten. Zeker meer dan die 2500 euro's

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden