Ga naar inhoud
  • 0

af en toe even inhouden


Speedyace

Vraag

Even inhouden luid de tekst, dit doet mijn passat dus af en toe. Ik ben langs de dealer gegaan en die hebben het er over dat mijn Mapsensor wel eens stuk kan zijn.

 

Ik heb geen idee waar dit ding zit en waar die voor dient en of dit überhaupt wel het probleem is.

 

Ik heb mijn EGR afgedopt met een plaatje (incl. gaatje van 8mm, anders storing op het dashboard) en dit hielp al een mooi stuk.

 

De auto gaat tijdens het inhouden ook een stuk minder snel van zijn plek, soms houd dit een kilometer of 10 aan en er is dan weer 1000km niks aan de hand.

 

Het gaat om de, jullie wel bekend hier op het Forum de passat 2.0 tdi met roetfilter(is nieuw)..

 

Mvg,

 

 

Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Ik heb ook een passat 3c 2.0 TDI DPF van begin 2006 (Motor code BMP). De mijne schokt (aarzelt) af en toe ook.. Dit gebeurt goed voelbaar in de volgende situatie:

 

2e versnelling laag in toeren (1200/ 1300 toeren, kort gas loslaten, en dan rustig gas geven..) (Soort van file rijden) dan voelt het net als of de moter een miliseconde moet denken, en komt daarna gewoon op.

 

De MAP sensor zit als je voor de auto staat links in de bovenste leiding komend van de intercooler. zit een stekker op met 4 draden. De sensor zit vast met 2 kruiskop schroeven, en kunt 'm er zo uit trekken.

 

Ik ben zeer benieuwd hoe jij de EGR hebt afgedopt. Ik hoor graag van je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi,

 

Ik heb ook een passat 3c 2.0 TDI DPF van begin 2006 (Motor code BMP). De mijne schokt (aarzelt) af en toe ook.. Dit gebeurt goed voelbaar in de volgende situatie:

 

2e versnelling laag in toeren (1200/ 1300 toeren, kort gas loslaten, en dan rustig gas geven..) (Soort van file rijden) dan voelt het net als of de moter een miliseconde moet denken, en komt daarna gewoon op.

 

De MAP sensor zit als je voor de auto staat links in de bovenste leiding komend van de intercooler. zit een stekker op met 4 draden. De sensor zit vast met 2 kruiskop schroeven, en kunt 'm er zo uit trekken.

 

Ik ben zeer benieuwd hoe jij de EGR hebt afgedopt. Ik hoor graag van je!

 

 

Kijk eens aan, iemand met het zelfde probleem en je hebt nog de zelfde motor code ook BMP.

 

Onder je EGR-klep zit een RVS buis, deze zit vast met 2 imbus bouten.

Deze los halen en de pakking gebruiken als mal. Ik heb het plaatje 5mm dik rvs gebruikt.

 

Ik heb in het midden van het plaatje een gaatje geboort van 8 á 9 mm, dit om storingen te voorkomen in het systeem.

 

Je kan er ook een dicht plaatje tussen zetten, maar dan moet je wel even iemand vinden die je EGR uit/weg kan schrijven.

 

PS. je kunt er het makkelijkste bij van onder de auto.

 

Succes,

 

Ik hoor het resultaat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Speedyace,

 

Ik heb intussen al de Lucht massa meter, de N75, en de N35 vervangen. OOk heb ik de Map sensor vervangen, en hier is het niet minder van geworden. Het hikken gebeurt nu nog incidenteel. (Daarom wil ik graag eens proberen of ik dit kan oplossen met een EGR plaatje.

 

Wat betreft regeneren van het roetfilter, daar heb ik tot op heden (gelukkig) nog geen last van gehad. Ook rijd de auto verder goed. Het 2 problemen die ik gehad heb zijn een los gesprongen turbo leiding (VW probleem), en storingen met het elektronische stuurslot... (Passat 3c-kwaal)

 

De motor neemt verder (bijna) geen olie.. (niet echt merkbaar in iedergeval) en start altijd vlot.. Alleen dat gekke hikje... Het lijkt wel alsof er iets moet schakelen.. (EGR-klep?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Speedy,

 

Ik ben even een tijdje op onderzoek geweest. Volgen het duitse forum Motor-talk komt het stotteren door de temperatuur sensor na de turbo. (Was bij de 100.000 km test auto van Auto-Bild ook kapot, met de zelfde kwaal)

(Zie onderstaane link)

 

http://www.motor-talk.de/forum/motor-st ... st20034196

 

Ik 'ben er nog niet mee naar de dealer geweest, maar het lijkt wel op een verklaring voor het stotteren.

 

Ik hoor graag hoe jij er over denkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vandaag tijdens het rijden ook een soort hik gevoelt tijden het optrekken,

 

in 2e versnelling tijden het optrekken onderin de toeren +-1500 een klein hikje net of de motor ff halve seconden inhielt.

 

alleen ik heb een een 3BG met een 2.0 8V, enig idee wat dat bij mij zou kunnen zijn? ook iets van de EGR?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een 3C van november 2008 met de CR DPF motor. Intussen bijna aan de 15000km en heb dit euvel ook aan de hand tussen 1200 en 1350 toeren. Het gebeurt alleen bij een koudstart en slechts enkele minuten. als je in 3de versnelling rijdt is het best voelbaar bij deellast (hou 'm dan tussen dat toerental en het blijft continue op en af gaan). Moet morgen binnen voor onderhoud bij de dealer dus ik ben benieuwd... Geen storing gemeld op de computer tot hiertoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo allemaal. mede hikkers.

 

ik heb een zelfde 2.0 tdi met dpf uit maart 2006.

mijn auto heeft 2 1/2 maand bij verschillende dealers gestaan voor dit euvel.

alleen mijn auto stotterd bij volgas tussen 3000 en 4000rpm.

 

ze hebben toen LLM de EGR een kabelboom die sensor inde uitlaat, de verstuivers en een brandstofpomp vervangen.

toen is het ongeveer 3maand goed geweest en nu begind het langzaam weer een klein beetje te komen.

soms heb ik t idee dat het door de ESP electronica komt ofzo.

 

om gek van te worden.

ik heb mn EGR niet afgedopt. omdat die nog niet zo oud is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, het was bij mij gisteren ook weer zover.

Ik ben gelijk naar de dealer gereden omdat ze dat wilde hebben, zodat ze het zelf mee konden maken. (als of ik de eerste ben met dit probleem)

 

Nou je raad het al, we rijden de straat in bij de dealer en over. Ze hebben de kast er nog opgezet maar niks gevonden.

 

Jammer weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu in tussen de Omap sensor vervangen, de LMM vervangen, de N75 en de N35 vervangen, en op dit ogenblik doet ie het nog sporadisch.. (Een stuk beter geworden)

 

Wat ik van de duitse fora begrijp, kan het aan 2 dingen liggen die het checken waard zijn. Namelijk de temperatuur senosr na de Turbo. Deze slaat van tijd tot tijd op tilt.. (?) moet in VCDS nog even uit vinden in welk meet waarde blok deze zit...

 

en als tweede een temepratuur sensor van de brandstof... Ik heb nog geen nader onderzoek naar gedaan...

 

En dan is er nog de optie van Speedyace om de EGR half af te doppen...

 

Heeft iemand het hierover ooit trouwens met een chip-tuner over gehad??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net terug van de dealer. Ze hebben één en ander opgezocht in de online database van de importeur en jawel, het blijkt gekend te zijn. Een software update van de ECU zou het probleem moeten verhelpen. Ben benieuwd wanneer ik straks vertrek... Update volgt. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zou wel eens je regeneratie interval kunnen zijn van het roetfilter...........Als dat zo is dan is daar niet veel aan te doen. :(

 

Nou dat vermoeden had ik ook al, ik hield de laatste tijd de km-stand al in de gaten wanneer het zich voordoet.

 

Zaterdag as eens de rollerbank op. Eens kijken wat de waardes zijn van de nieuwe motor, ik heb het idee dat hij tammer is. (Heb er alweer 7000km mee gereden vanaf 2 april), .

 

ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je zou eens kunnen kijken(via je spiegel) of er op het 'moment supreme' toevallig extra rook uit de uitlaat komt

 

Ja dat heb ik al een paarkeer gedaan, maar zien dan weinig. Ik weet wel dat als hij dit doet en ik kom net thuis en dan uitstap hij erg stinkt. Dit stinken is normaal nooit aan de orde, dus ga ik ervan uit dat hij aan het regeneren is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
je zou eens kunnen kijken(via je spiegel) of er op het 'moment supreme' toevallig extra rook uit de uitlaat komt

 

Vanmorgen met het zonnetje op zijn kont, begreep ik wat jij bedoelde met roken Vdub .Man man wat een rook zeg als z'n ding regenereerd. Ik had geen last van bumperklevers. :mrgreen:

 

Als je niet beter weet, denk je die motor is stuk of word opgeblazen. Hoelang blijft dit doordgaan een km of 5?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even vergeten te melden dat het probleem na de software update is opgelost :-) Intussen zit ik aan 69000 km en een kleine maand geleden had ik een ander fenomeen. Na enkele km op de autosnelweg hield de motor in en hernam met een interval van 1 tot 1,5 sec. en dit gedurende 4 tot 5 minuten.

Mogelijk heeft dit iets te maken met de regeneratie van de DPF. Er was merkelijk minder motorvermogen maar geen extra rookuitstoot gezien of een rare geur waargenomen. Na enkele km heeft het probleem zichzelf opgelost. Voordien heb ik er echter nooit iets van gemerkt en tot op heden is het ook niet meer gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden