Ga naar inhoud
  • 0

verlies koelvloeistofwater


dietergouwy

Vraag

ik heb nu al het één en ander laten vervangen en bekijken om te zoeken waar het koelvloeistofverlies van kwam.

 

- waterflens + dichtingen vervangen

- enkele waterdarmpjes vervangen

- watertankje en dop vervangen ( wel door occasie )

- geen water bij olie

- geen olie bij het water ( tankje blijft proper )

- geen overmatige druk bij openen dopje van koelvloeistofwatertankje ( juist een beetje sissen)

- geen luchtbelletjes in water

 

....enz.

 

Ik heb zopas nog eens gekeken, koelvloeistofpeil is terug gezakt na een ritje

gas geven. En het goede ik zag wat druppels onder het koelvloeistoftankje.

Bij nader checken komt het water uit de overloop van het tankje.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Zou het graag zo vlug mogelijk opgelost hebben

 

hope you can help me guys

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
word hij ook warm? komt hij aan de kook als hij lang stationair draait?

dat tankje is alleen maar een reservoir daar pomt hij geen kvs doorheen.

 

 

Volgens mij heb ik wel degelijk kvs zien stromen door het dunne slangetje in diverse auto's, niet bij stationair, maar wel bij een hoger toerental

 

 

 

Heb je niet een klein lekje in de radiateur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stukje rijden, kranten leggen onder je motor op de grond , verzwaren zodat ze niet verplaatsen/wegwaaien en dan tijdje laten liggen (half uurtje?) en dan kijken of ze nat worden en zoja vanwaar 't komt. Met een afdekplaat onder je motor kan 't water iets gaan stromen naar een lager punt, maar 't geeft wel een idee.

 

Als 't nog steeds droog is na half uurtje dan rondje rijden zodat ie lekker warm is en dan parkeren, kranten eronder en stationair laten lopen voor tijdje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben nog eens langsgeweest bij een garagist die niet anders doet dan versnellingsbak revisies en koppakkingen en zo.

 

die zeggen dat er wel wat meer druk op zit dan normaal maar niets om zorgen over te maken, ze zouden eerder denken aan een scheurtje in de cillenderkop zelf. Want bij de koppakking zou ik meer water moeten verliezen.

 

Het peil blijft nu redelijk gelijk, wanneer ik gereden heb staat het op MIN , bij druk aflaten staat het juist onder MAX . Dit is nu zo gebleven over een 250 tal kilometers. Er word enkel wat druk opgebouwd

 

Ze zeggen rij gewoon door en hou het in de gaten, moest het te erg komen kan je nog altijd kijken om de koppakking of cilinderkop te vervangen.

 

want als ze nu de motor open doen en het is niet de koppakking maar een scheurtje in de kop dan zit je al direct aan een 1500euro voor de kop + kans dat een injector afbreekt en die kosten ook gauw 500euro/stuk.

dan heb je direct een hoge kost, en gelijk het nu is kan het mooi zijn dat ik er nooit geen last van krijg of nog ettelijke jaren kan rijden.

 

my god wat kan het eigenlijk wezen, water komt er dus enkel uit via kvs tankje ( overloop ) wanneer er te veel druk word opgebouwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

misschien nog iets dat kan te maken hebben met de druk op mijn leidingen en het dalen van kvs tot min en stijgen tot max bij weglaten druk.

 

Als ik aan het rijden ben hoor ik af en toe een brobbelend geluid in de auto. Mijn climatronic staat altijd op automatisch en koelt en verwarmd perfect. Heb daar nog geen problemen mee ondervonden.

 

Kan dit ook iets te maken hebben met de druk op mijn leidingen?

 

Heb vandaag gecontroleerd en kvs is iets gezakt, staat nu ongeveer een 0.5 cm onder MIN en stijgd bij weglaten druk tot halfweg MIN en MAX. Dus er is nu na een 600 tal km een beetje kvs verdwenen.

 

misschien kunnen jullie nu verder?

 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden