dietergouwy Geplaatst 25 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 ik heb nu al het één en ander laten vervangen en bekijken om te zoeken waar het koelvloeistofverlies van kwam. - waterflens + dichtingen vervangen - enkele waterdarmpjes vervangen - watertankje en dop vervangen ( wel door occasie ) - geen water bij olie - geen olie bij het water ( tankje blijft proper ) - geen overmatige druk bij openen dopje van koelvloeistofwatertankje ( juist een beetje sissen) - geen luchtbelletjes in water ....enz. Ik heb zopas nog eens gekeken, koelvloeistofpeil is terug gezakt na een ritje gas geven. En het goede ik zag wat druppels onder het koelvloeistoftankje. Bij nader checken komt het water uit de overloop van het tankje. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Zou het graag zo vlug mogelijk opgelost hebben hope you can help me guys Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 25 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 Systeem onder druk zetten, en kijken/voelen/horen waar het weg komt. Als je niks ziet, is het inwendig, dus koelvloeistof kanalen in het blok: Koppakking Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 25 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 ik zei toch dat het er via de overloop van het koelvloeistoftankje uitkomt? vraag is hoe komt dit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 25 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 Te hoge druk in je koelsysteem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 25 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 heb net gezien dat er bij stationair draaiende motor geen koelvloeistofmiddel uit het bovenste dunne darmpje komt die bovenin het watertankje uitmond? had hier ergens gelezen dat dit wel moest gebeuren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroenb Geplaatst 25 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 word hij ook warm? komt hij aan de kook als hij lang stationair draait? dat tankje is alleen maar een reservoir daar pomt hij geen kvs doorheen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 25 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2009 neen hij komt nooit warm, rookt niet , komt niet aan de kook, wanneer ik auto een halfuur laat draaien stationair kan ik direct het deksel van het tankje draaien, dan psssssss en gedaan, spuit geen water uit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zoefmobiel Geplaatst 26 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2009 Is je radiator ook heet na een normale rit ? (ivm de werking v/d thermostaat) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 26 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2009 of de rediator heet is weet ik niet , nog niet gecheckt, zal dat deze namiddag even controleren, moet dan een ritje doen van 50km Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2009 word hij ook warm? komt hij aan de kook als hij lang stationair draait?dat tankje is alleen maar een reservoir daar pomt hij geen kvs doorheen. Volgens mij heb ik wel degelijk kvs zien stromen door het dunne slangetje in diverse auto's, niet bij stationair, maar wel bij een hoger toerental Heb je niet een klein lekje in de radiateur? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 26 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2009 radiator is nog maar 6maand geleden vernieuwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zoefmobiel Geplaatst 26 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 26 april, 2009 Stukje rijden, kranten leggen onder je motor op de grond , verzwaren zodat ze niet verplaatsen/wegwaaien en dan tijdje laten liggen (half uurtje?) en dan kijken of ze nat worden en zoja vanwaar 't komt. Met een afdekplaat onder je motor kan 't water iets gaan stromen naar een lager punt, maar 't geeft wel een idee. Als 't nog steeds droog is na half uurtje dan rondje rijden zodat ie lekker warm is en dan parkeren, kranten eronder en stationair laten lopen voor tijdje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2009 is hij niet lek waar de stekker onderin de kvs-pot zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 27 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2009 wel had ook dat gedacht van die stekker onderaan de kvs-pot. Ik heb die dan vervangen door een andere pot ( weliswaar okkazie maar is toch vervangen ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2009 als je thuis een compressor hebt kun je een verloopje maken aan de slang en even er een bar druk op zetten, kun je evt zien waar het eruit loopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 patjev5 Geplaatst 27 april, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 27 april, 2009 Kijk anders is je thermostaathuis na... was bij mij ook lek waardoor ik in 2 dagen 4liter koelvloeistof moest bij vullen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 29 april, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 april, 2009 ben nog eens langsgeweest bij een garagist die niet anders doet dan versnellingsbak revisies en koppakkingen en zo. die zeggen dat er wel wat meer druk op zit dan normaal maar niets om zorgen over te maken, ze zouden eerder denken aan een scheurtje in de cillenderkop zelf. Want bij de koppakking zou ik meer water moeten verliezen. Het peil blijft nu redelijk gelijk, wanneer ik gereden heb staat het op MIN , bij druk aflaten staat het juist onder MAX . Dit is nu zo gebleven over een 250 tal kilometers. Er word enkel wat druk opgebouwd Ze zeggen rij gewoon door en hou het in de gaten, moest het te erg komen kan je nog altijd kijken om de koppakking of cilinderkop te vervangen. want als ze nu de motor open doen en het is niet de koppakking maar een scheurtje in de kop dan zit je al direct aan een 1500euro voor de kop + kans dat een injector afbreekt en die kosten ook gauw 500euro/stuk. dan heb je direct een hoge kost, en gelijk het nu is kan het mooi zijn dat ik er nooit geen last van krijg of nog ettelijke jaren kan rijden. my god wat kan het eigenlijk wezen, water komt er dus enkel uit via kvs tankje ( overloop ) wanneer er te veel druk word opgebouwd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dietergouwy Geplaatst 7 mei, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2009 misschien nog iets dat kan te maken hebben met de druk op mijn leidingen en het dalen van kvs tot min en stijgen tot max bij weglaten druk. Als ik aan het rijden ben hoor ik af en toe een brobbelend geluid in de auto. Mijn climatronic staat altijd op automatisch en koelt en verwarmd perfect. Heb daar nog geen problemen mee ondervonden. Kan dit ook iets te maken hebben met de druk op mijn leidingen? Heb vandaag gecontroleerd en kvs is iets gezakt, staat nu ongeveer een 0.5 cm onder MIN en stijgd bij weglaten druk tot halfweg MIN en MAX. Dus er is nu na een 600 tal km een beetje kvs verdwenen. misschien kunnen jullie nu verder? mvg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 7 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2009 Denk koppakking lek, heb precies de zelfde klachten gehad als je omschrijft. Ik heb de koppakking vorige week vervangen en heb tot nu toe de klachten niet meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Anton vwpassat 2.3 v5 Geplaatst 25 april, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 25 april, 2016 Thermostaathuis is van plastic daar lekte hij bij mij. Al die plastic buisjes zijn een gebed zonder end. na een x aantal draai uren van de motor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
dietergouwy
ik heb nu al het één en ander laten vervangen en bekijken om te zoeken waar het koelvloeistofverlies van kwam.
- waterflens + dichtingen vervangen
- enkele waterdarmpjes vervangen
- watertankje en dop vervangen ( wel door occasie )
- geen water bij olie
- geen olie bij het water ( tankje blijft proper )
- geen overmatige druk bij openen dopje van koelvloeistofwatertankje ( juist een beetje sissen)
- geen luchtbelletjes in water
....enz.
Ik heb zopas nog eens gekeken, koelvloeistofpeil is terug gezakt na een ritje
gas geven. En het goede ik zag wat druppels onder het koelvloeistoftankje.
Bij nader checken komt het water uit de overloop van het tankje.
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Zou het graag zo vlug mogelijk opgelost hebben
hope you can help me guys
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten