Ga naar inhoud
  • 0

Multieriempulley losgekomen


Joepke

Vraag

Gisterenmiddag had ik het; we reden terug naar huis en ik kreeg een melding "Generator Workshop". Die had ik vorig jaar ook al eens, maar toen was het een loze melding. Nu viel alleen de stuurbekrachtiging ook uit, dus toch reden voor iets meer paniek. Toch maar naar huis gereden (sjonge jonge wat zijn we verwend; ik heb nou nog spierpijn van het inparkeren) en 's avonds maar even de Mobiliteitsgarantie uitgeprobeerd. Ik was aangenaam verrast; binnen een kwartier stond de ANWB (!) voor de deur. Motorkap open en dat was meteen duidelijk; de bovenste pulley van de Multiriem was naar voor gekomen en de riem lag eraf... Een half uur daarna stond het takelbedrijf voor de deur en hebben we de auto weggebracht. Nu heb ik een geweldige :roll: Hyundai Matrix automaat meegekregen.

Vandaag brengen ze de Passat naar de dichtsbijzijnde garage en wordt-ie gemaakt. Geen flauw idee wat het gaat kosten, ik zal dadelijke mijn vaste garage eens bellen om een indicatie te krijgen. Meteen ook maar even vragen of het veel extra moeite is om de distributieriem (+waterpomp te vervangen), of weet iemand hier dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hee dat klinkt me bekend in de oren, heb het met mijn vorige auto gehad, bout eruit gedraaid, midden in de nacht terwijl we bijna thuis waren. Heb toen samen met de man van de Wegenwacht bij ons op de parkeerplaats staan sleutelen om twee uur 's-nachts met een beker hete koffie erbij. Na een uurtje alles weer oke en nooit meer losgekomen.

hoeveel werk het bij passat is weet ik niet, hoop dat het meevalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn multieriemen zijn afgelopen zondag beide aan barrels gereten op de snelweg richting Barneveld.. helaas loopt bij mijn de waterpomp ook over die riem..

Na het TOP-overleg heeft Antonio me weer teruggebracht naar Apeldoorn waar ik de Passat had laten staan en samen met de ANWB man(binnen 5min ter plaatse) heb ik een noodriempje gemaakt die de fan en de waterpomp aandreven.. en idd zonder stuurbekrachtiging is mega zwaar sturen..

 

Kosten voor het gates-riempje, 15 euro.. top dus weer van (mij en) de anwb.. want je kunt weer verder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas is bij mij de bus die tussen de poelie en de dynamo zit gebroken en door de hitte die daarna ontstaan is zit (volgens de dealer...) het hele zaakje aan elkaar gesmolten en moeten er een andere dynamo, poelie en riem op, 2.5 uur werk; kosten €762,- inclusief BTW...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De distributieriem hoeft pas over 30.000Km (stand staat nu op 230.000 en is bij 170.000 vervangen), volgend jaar is die aan de beurt. Volgens mijn eigen garage bracht dit nu behoorlijk wat extra werk met zich mee, dus laat ik die nu zitten (volgend jaar wellicht toch de overstap naar een 3C, dus dat laat ik dan wel net gunstig uitkomen... :wink: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

't Is inderdaad een hoop geld, maar ja; dan dus wel een andere dynamo (€376.20 ex), nieuwe poelie (€73.40 ex). Arbeidsloon, kleinmateriaal (inclusief riem) en diagnose kwam nog op €194.68 ex.

Weet trouwens iemand of die riem nog nagespannen moet worden, of zit er verende spanrol in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden