ron1965 Geplaatst 10 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2009 Hallo, Als ik de motor wil spoelen met forte moet ik dan eerst wat olie eruit laten lopen ! Oliepeil staat op max.+400 ml. forte -geeft dat dan geen schade aan de motor omdat dan het peil eigenlijk te hoog staat! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 10 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2009 heb net te horen gekregen dat dat niet goed is voor de motor!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 10 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2009 Als leek zou ik zeggen dat dat geen probleem hoeft te zijn. Je gaat er tenslotte niet mee rijden en ook geen toeren maken, toch? Eventueel je peilstok even los in de buis hangen zodat carteroverdruk weg kan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 10 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 maart, 2009 In principe draait de (afgevulde) motor met forte alleen stationair voor een beperkte periode (20-30 minuten oid), daarna is toch de oliewissel. Normaal zou het wel een probleem zijn, de catalysator zou door vullen boven max. stuk kunnen gaan. Als je er zeker van wilt zijn kun je wat olie alvast aftappen maar dat lijkt me niet echt noodzakelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron1965 Geplaatst 11 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2009 Haal jij wel eerst wat olie eruit Arjen! Neem aan dat jij ook vaak genoeg gespoeld hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 11 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2009 Neem aan dat je de andere Arjen bedoelt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 MennoTDI Geplaatst 11 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2009 Spoelen met forte is alleen bij een complete oliewissel volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron1965 Geplaatst 11 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2009 Neem aan dat je de andere Arjen bedoelt? Ja,bedoel ik ook-hij heeft ook een 1.8T. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 11 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2009 Ik heb idd al meerdere keren preventief gespoeld. Het oliepeil hou ik altijd op het max. peil en tap niet eerst wat af om het fortevolume te compenseren, niet echt noodzakelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ron1965 Geplaatst 11 maart, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 maart, 2009 OK,hartelijk bedankt,moet ik ook maar eens aan de slag. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2009 de auto draait bij stationair waarschijnlijk ook maar zon 1bar oliedruk, bij rijden wel tot 5 bar.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Steph@n Geplaatst 10 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 augustus, 2012 Ik heb twee weken geleden ook geflusht i.v.m. een tikkende klepstoter. Ik kwam er in Luxemburg (na een melding van de oliedruk) achter dat het oliepeil boven max was en heb er nog 1750 km mee gereden. Bovenop een te hoog oliepeil heb ik de Forté Motor Flush toegevoegd en dit heeft 3 kwartier stationair gedraaid. Alles zonder problemen. Het tikken is overigens verholpen na de oliewissel (Duckhams 5W40) en plaatsen groter filter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
ron1965
Hallo,
Als ik de motor wil spoelen met forte moet ik dan eerst wat olie eruit laten lopen !
Oliepeil staat op max.+400 ml. forte -geeft dat dan geen schade aan de motor omdat dan het peil eigenlijk te hoog staat!
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten