Ga naar inhoud

Importeren vanuit Duitsland


Happyman

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Maar heb je het uiteindelijk toch maar niet gedaan? Ik wil graag een luxe uitvoering, het liefst een Highline. In nederland betaal je voor een beetje luxe jonge auto met weinig kilometers de hoofdprijs. Als je in Duitsland bij de particuliere aanbieders kijkt dan lach je je helemaal ziek. Ik heb al wel wat info gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toen niet gedaan omdat ik een passat in mijn prijsklasse hier in NL tegenkwam.

 

Dus had ik zoiets van... tja overheden en formulieren... mooi niet nodig.

 

Als ik die passat niet tegen gekomen was dan had ik waarschijnlijk toch heel zwaar overwogen om te importeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de leeftijd van de auto, zal je nog een behoorlijk BPM bedrag moeten betalen. Ook de RDW keuring komt voor jouw rekening evenals de leges voor het kenteken.

Is dus een kwestie van afwegen of het dan nog interessant is.

Je moet nl ook rekening houden met de inruilwaarde van de desbetreffende auto hier in Nederland. Men is hier niet zo van gecharmeerd.

Let er wel op dat de complete onderhoudshistorie erbij aanwezig is, anders is je inruilwaarde al helemaal bijna naar 0 gedaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was een Passat TDI variant 130 pk Highline uit 2004 met 37000km tegengekomen bij een particulier voor 6200 euro. Met de BPM er bij, ongeveer 7000 euro heb je voor 13500 een mooie auto.

 

Het is in ieder geval de bedoeling dat ik rond juni/juli ga kijken. En hoop dan snel een Passat te bezitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn polo ook uit duitsland gehaald, eerst goed lezen hoe dat

zit met bpm en invoeren, keuring van de rdw etc.

maar ik vind het cker interresant en de kosten voor een highline zullen

inderdaad een stuk lager liggen..je hebt inderdaad vaak veel meer opties

voor het zelfde geld.

op welke site's zoek je in duitsland als ik vragen mag?

 

Gr. Nova dé Casa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Happyman,

 

Ik heb in november van afgelopen jaar m'n passat in duitsland gehaald.

Dit is me overigens zeer goed bevallen.

Het halen van een auto blijft natuurlijk altijd een risico, maar als je genoeg kijk hebt op een auto en de onderhoudsboekjes erbij krijgt hoef je inderdaad alleen nog op te letten dat je wel ff nagaat wat je aan bpm en bijkomende kosten erbij gaat krijgen.

Kijk op http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp voor die tarieven en www.rdw.nl . Hier staan alle kosten na een beetje zoek werk.

Let op hoe je het vervoer regeld. Ik had de mazzel dat ik met een 1 dags kenteken en dus een afspraak bij de rdw, de auto nar nederland mocht rijden.

Anders moet je hem,of taxien of op de gok met duitse platen hierheen rijden (dit moet je met de dealer regelen).

Let ook op dat je hem die dag verzekerd!!!!

Ik vond het een heel regelwerk, maar uiteindelijk de moeite waard :wink:

Succes ermee.

 

Groeten Laker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto Vortkamp in Gronau (NR Westfahlen) is een goede dealer.

Dat is bij Enschede de grens over en dan na 500 meter rechts.

Ik heb er zelf een passat uit 1993 gekocht en deze is mij erg goed bevallen. De service en afhandeling van de dealer ook moet ik zeggen.

Ik woonde destijds nog wel in Duitsland dus heb hem niet geimporteerd.

Als je uit het oosten des lands komt is dit een goed adres om te gaan kijken.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Happyman,

 

Ik heb alleen bij de dealers gekeken. Dat leek me in ieder geval wat veiliger dan particulier.

Zelf heb ik hem bij een daimler/chrijsler dealer gekocht.

Het is ff zoeken, want ik ben ook niet op de eerste de beste af gegaan.

Let op! Bij een dealer moet je direct vragen naar de uiterste prijs van de auto. Dit heb ik gewoon via email gedaan.

Vertel ze dat je de auto naar nederland gaat importeren, dan gaan ze zelfs nog iets zakken in prijs.

Suc6 Laker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Happyman,

 

Ik heb alleen bij de dealers gekeken. Dat leek me in ieder geval wat veiliger dan particulier.

Zelf heb ik hem bij een daimler/chrijsler dealer gekocht.

Het is ff zoeken, want ik ben ook niet op de eerste de beste af gegaan.

Let op! Bij een dealer moet je direct vragen naar de uiterste prijs van de auto. Dit heb ik gewoon via email gedaan.

Vertel ze dat je de auto naar nederland gaat importeren, dan gaan ze zelfs nog iets zakken in prijs.

Suc6 Laker

 

 

En als je dan aangeeft dat je de auto in Nederland importeer hoeveel gaat er dan ongeveer van de prijs af? Dan heb ik een beetje een idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het even na gevraagd...

 

Een algemene reken regel die toegepast wordt is

Dat je de prijs in Duitsland pakt en daar nog +/- 1 derde deel bij moet doen.

 

Er zijn ook bedrijven die je helpen kunnen met invoeren.

Bijv. deze : http://www.vwe.nl/import/importservice.asp

 

Op deze site staan ook wel een paar leuke tools (linkerkant)

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag dat de auto 6200 euro moest kosten en denk dat je mischien moet uitgaan van 5750/5900 euro.

Ik kreeg uiteindelijk ook nog 250 euro van de prijs af op een auto van 5000.

Is het een auto die bij een dealer te koop staat?

Ik zag ook dat je een luxe uitvoering wilde hebben.

Voor iedere extra die op de auto zit bijv. clima of airbags etc. moet je een percentage belasting over betalen.

Dus tel dit bij de eventuele 'Nederlandse' nieuwprijs.

Deze kun je nakijken op www.autotrader.nl .

Groeten Laker

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden