Ga naar inhoud
  • 0

Gekraak in het stuur


harly

Vraag

Vraagje voor de techneuten onder ons.

 

Vanaf de periode dat het wat kouder begon te worden kwam er een licht kraakje achter het stuur vandaan.

Of ik nou stil sta of 120 sjees maakt niks uit.

Het kraakje wordt nu wel wat heftiger en begint best irri te worden.

Na een kleine inspectie vanmiddag blijkt het ergens te kraken bij de ingang van de motorruimte in de buurt van het stuurhuis ( :shock: oh ohh).

Zover ik kon kijken zag ik geen overduidelijke lekkage en in het oliepotje staat het peil op de min van het stokje.

Is het dan nog aannemelijk dat het stuurhuis flink ziek is?

 

Het is overigens geen geknap of geknik... :roll:

 

Groet Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb het toevallig net bij mijn passat opgelost. (ik heb er eentje uit 2001)

 

Als je net boven de pedalen kijkt kun je een stukje (bij het dashbord) van de stuurstang zien.

 

Je ziet hier de stuurstang ook door het schutbord naar de motor lopen.

 

Ik heb de kruiskoppeling en het rubber ingespoten met een vasaline achtige olie en hiermee was het probleem verholpen.

Nu ruikt mijn auto alleen nog naar olie.....

 

Oorzaak bij mij was roest op de stuurstang wat weer veroorzaakt werd doordat onder mijn accubak lange tijd water had gelegen dat een klein beetje naar binnen is gekomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Harly.. met WD40/teflon spray of iets anders wat smeert... achter je gaspedaal in het stuurkolom rubber spuiten.. dus het rubber/keering wat stof/water dicht houd vanuit de motorruimte.

eventueel het rubber iets los trekken zodat je er goed tussen kan spuiten..

 

Heb zo'n klacht ook laatst gehad(op de zaak). na goed te hebben ingespoten was het gekraak weg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat inspuiten van de bewegende delen en het rubber (met een schroevendraaiertje er tussen) had ik al als 1e gedaan maar dat hielp niks.

Bij korte ritjes blijf je het horen maar als ik langer als een uurtje rijd dan is het geheel verdwenen. Dan zal het "kraak" rubber wel warm zijn denk ik door de motor.

Met een soort echoscoop kan je duidelijk horen dat het in de buurt van het stuurhuis zit maar kan daar erg kloten bij.

Zelfs op de brug.

Nu de winter voorbij is wordt het wel minder dus hoop ik maar op een snikhete zomer :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren is een nieuwe sleepring geplaatst, het gekraak is nog steeds aanwezig.

 

Het geluid lijkt uit de stuurstang te komen, er is van alles ingespoten/ingevet, maar dat mag niet baten, wie heeft nog een idee??

Het geluid begint vanaf de middenstand als je naar rechts stuurt, je voelt het ook in het stuurwiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het een krakend geluid alleen bij het naar links of rechts sturen (kort of lange beweging maakt niet uit) ?

En het is een super irritant geluid dan heb ik het ook gehad!

 

De kap onder je stuur verwijderen, dan zit er een knie verbinding het voordat die door het schudbord heen gaat.

Dat moet je in vetten en niet alleen van de voorkant want dan gaat het niet weg (eigen ervaring)

Even van achteren naar voren spuiten met sileconespray oid. (liever iets vettigers)

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo ,

 

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem ,bij mij rechts voor kraakt het als ik stuur en over drempels rijd.Ik ga dan met een spuitbus olie te werk en spuit daar alle rubbers in.En dan na een week is het bijna weg,maar komt dan na een tijdje van zelf weer terug. Het is echt irritant en schaam me dood als ik in een drukke straat rijd.Nu had ik de schokbreker onderaan al los gemaakt om de draagarmen te bewegen , en dan niet kraken natuurlijk!En omdat ik geen zin had om al die vast gerotte bouten los te maken maar weer de spuitbus gepakt .

Dus mensen als iemand de oplossing heeft hoor ik het ook graag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo ,

 

Volgens mij heb ik hetzelfde probleem ,bij mij rechts voor kraakt het als ik stuur en over drempels rijd.Ik ga dan met een spuitbus olie te werk en spuit daar alle rubbers in.En dan na een week is het bijna weg,maar komt dan na een tijdje van zelf weer terug. Het is echt irritant en schaam me dood als ik in een drukke straat rijd.Nu had ik de schokbreker onderaan al los gemaakt om de draagarmen te bewegen , en dan niet kraken natuurlijk!En omdat ik geen zin had om al die vast gerotte bouten los te maken maar weer de spuitbus gepakt .

Dus mensen als iemand de oplossing heeft hoor ik het ook graag .

Ik had ook een kraak met sturen links/rechts en als je over een drempel reed, nu zijn er 4 draagarmen vervangen en ik hoor niks meer. :D

Van de 4 draagarmen was er nog 1 goed, misschien heb jij het zelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Okee balen dat ie total loss is .

 

ja ik zal nog effe aan het mannetje vragen van wie ik em gekocht heb die heeft het ook eens gehad.En hij kon weer een mannetje die dat toen voor hem had opgelost. Dus ga ik dat eerst nog maar effe uitzoeken,en anders maar nieuwe draag armen .

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden