Ga naar inhoud

nl-x

Members+
  • Aantal items

    38
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over nl-x

  • Verjaardag 01-06-1979

Profile Information

  • Geslacht
    Male
  • Plaats
    Amsterdam
  • Naam
    nl-x

Recente bezoekers van dit profiel

482 profielweergaven

nl-x's Achievements

5

Community reputatie

  1. De enige functionaliteit die ik in We Connect tegen kom is een route plannen en dan aan de auto overdragen. Waardeloze app
  2. Ik had ze nav de eerste mail teruggemaild dat ik het niet eens ben, dat de GPS tracker van de auto buiten werking wordt gesteld. Ze hadden 12 dagen nodig om mij te verwijzen naar de dealer. Daar ben ik nog niet geweest, en ik denk niet dat de dealer dit gaat oplossen voor me.
  3. Hoi, ik heb nu een 2e mail ontvangen van VW, over dat per 19 december de Mijn Volkswagen module zichzelf gaat uitschakelen, en dat de Mijn Volkswagen app niet meer gebruikt kan worden. Met deze module (met ingebouwde sim kaart) kan ik op afstand de locatie en toestand van de auto zien. De auto is een Passat B8 variant van 2018, en dus 3 jaar oud. En nu al wordt dus een niet onbelangrijk stukje hardware onklaar gemaakt. En je kunt dit niet tegenhouden. Ook niet door bijvoorbeeld een abonnement te verlengen. En deze feature is nota bene een van de redenen waarom ik voor deze auto koos. Ik kan dus zometeen niet meer op afstand zien waar de auto zich bevindt. Ik ben hier echt erg kwaad over.
  4. Ik ben dus 2 jaar terug een kapje kwijt geraakt op de snelweg. Bij vertrek zat hij er op, bij aankomst verdwenen. En nu vorige week is ook het kapje van de andere er afgevlogen op de snelweg. Is het normaal dat ze er af vliegen bij gebruik op de snelweg? Ik baal hier wel enorm van. Want de lease maastschappij laat mij er voor op draaien. 17 euro in grondverf. 65 euro in kleur.
  5. Ik zag zojuist reclame dat de nieuwste ACC bijvoorbeeld rekening kan houden met aankomende bochten en rotondes door gebruik te maken van het ingebouwde navigatiesysteem. Dit kan mijn 2018 B8 Variant nog niet. En het lijkt me dat hier geen extra hardware voor nodig is, dus zou alles misschien via software geregeld kunnen worden. Weet iemand of je het ACC systeem van een update kunt (laten) voorzien, waardoor deze functionaliteit er bij komt?
  6. Ik heb via Marktplaats originele Volkswagen allesdragers gekocht voor mn Passat Variant B8. Deze worden geleverd met rubberen strips die in een gleuf gedrukt worden. Nou is het alleen zo dat die strips langer zijn dan de stangen, waardoor ik een groot stuk (15 tot 20 cm) strip overhoud aan de uiteinden. Daarnaast vind ik de strips niet stevig in hun gleuf blijven vast zitten. Ik vouw de strips aan de uiteinden maar op en prop ze ergens in een lus ergens weg in de poot, en dat is maar goed ook, want op de snelweg bleken de strips geheel los te komen uit hun gleuf (zie derde foto), en bleven ze gelukkig nog in de poot vast zitten waardoor ze niet weg waaiden. Kan het zijn dat ik het verkeerd begrijp en gebruik? Of heb ik niet-originele strips meegeleverd gekregen op Marktplaats? Wie het weet mag het zeggen.
  7. Nee. Ik ben nog niet verder gekomen dan de helpdesk te bellen en een mail van hun waarin ze om verdere gegevens vragen te beantwoorden.
  8. Mijn B8 Variant van mei 2018 (nieuw) heeft een connected Module. Deze module zou 3 jaar actief zijn. Met de Mijn Volkswagen App kon ik gegevens inzien van de auto, zoals de km-stand en via car-net kon ik de ritten inzien. Het heeft nooit echt helemaal goed gewerkt; ik kon bijvoorbeeld nooit zien of de deuren inderdaad op slot waren, of dat de handrem er op stond. Maar ik merk nu dat de auto helemaal niet meer connected lijkt. Ik krijg in car-net data te zien, laatst bijgewerkt in september 2018! En ook in de Mijn Volkswagen app kreeg ik oude data te zien. Hierop heb ik de auto in de app ontkoppeld, en geprobeerd opnieuw te koppelen. Maar dat weigert hij, want bij het koppelen vraagt de app om de km-stand, en daarop krijg ik steeds de melding dat deze niet overeenkomt met hun gegevens. Met VW gebeld, maar daar ben ik nog niet ver gekomen. Ik moest de auto 2 minuten aanzetten, uitzetten en 10 minuten wachten. Dat heeft niks opgelost. (Ik vond het al een kansloos, omdat dit niet iets gedaan kan krijgen wat niet al had kunnen gebeuren sinds september 2018.) Nu gaan ze een melding maken en naar de app-ontwikkelaars sturen. Ik krijg echter het gevoel dat het niet aan de app ligt, maar aan de connected module. Wie weet waar dat ding zit, en misschien hoe je dat ding gewoon een reset kan geven?
  9. nl-x

    DAB+ valt vaak weg

    De DAB+ radio-ontvangt in mijn B8 variant valt steeds weg. Ik rijd de auto nu ruim 10 maanden, en het ontvangt valt mij bijzonder tegen. Ik woon in Amsterdam Noord en werk in Amstelveen Zuid. En als ik binnendoor rijd, valt het ontvangt gemiddeld wel 3x a 4x per rit even weg. En dan heb ik het niet over door de tunnel rijden of tussen hoge flatgebouwen. Maar gewoon op een open plekje, zomaar even gewoon poef voor een paar seconden. Kan zomaar op de Wibautstraat zijn, of bijvoorbeeld net buiten de ring bij Rai/Buitenverldert. Hoe stabiel is jullie ontvangst?
  10. Kijk aan! Ik kan nu plots mijn instructieboekje online inzien ! Ik weet niet of dat is omdat ik mijn dealer lastig zat te vallen. Of omdat ik VW zelf zat lastig te vallen. Maar iemand heeft het blijkbaar voor mij gefikst.
  11. Een magazijn-medewerker van de dealer die 'm leverde zei ook al zo iets. Maar zijn sales-collega ontkende dat daarna. Datum eerste toelating is gelijk aan datum eerste kenteken Nederland, dus hij heeft niet een tijdje onder een Duits kenteken gestaan. Hoe kan ik dat 100% zeker weten? PON ?
  12. Aha! Kijk, deze opent, en dan zie ik dat er een iframe wordt geladen van https://vw-bordbuch.de En als ik daar mijn VIN nummer invoer, krijg ik deze foutmelding: En volgens Google staat daar: Dus wat krijgen we nou, Volkswagen Nederland? Op de Nederlandse site hebben jullie een functionaliteit die alleen gebruikt kan worden voor grijs-geïmporteerde voertuigen?! Of begrijp ik het nu verkeerd? Of wordt nu hier bedoeld dat de dealer mij stiekum een import-auto heeft geleverd?
  13. Op Barry (en jou?) na heeft iedereen volgens hun signature een 2010+
  14. Sinds de aflevering van mijn Passat kan ik nog steeds niet op de VW site ( https://www.volkswagen.nl/service/direct-hulp/instructieboekje ) het instructieboekje van mijn auto inzien. Dit vind ik best vervelend omdat een online boekje veel makkelijker zoekt, en altijd bij de hand is. Ik heb een kenteken gegoogled van een andere Passat die een maand ouder is, en die heeft dat probleem ook. Hebben jullie ook allemaal dat probleem?
  15. Dommevraag: Wat betekent dat, wanneer een spiegel het begeeft?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden