Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 21-07-21 in alle zones

  1. Als er iets mis is met de canbus zouden beide draden al door moeten zijn of in kortsluiting liggen, indien 1 draad door zou je nog communicatie hebben maar wel een melding ivm "single wire operation" .
    3 punten
  2. Het lijkt me eerder een can-bus probleem. Alle modules die op drive-can zitten zijn niet te bereiken. Mogelijk een kortsluiting van de can draden, of een onderbreking aan de gateway(bv draadje los in de stekker...) Een defecte ABS zou de communicatie met de handremmodule bv. niet mogen verhinderen. Je zou ook de ABS kunnen losmaken, en kijken dat je de andere modules dan kan benaderen (DSG, handrem...) pas indien je die dan terug kan bereiken zou je kunnen zeggen dat je ABS module defect is. grtz, dre
    2 punten
  3. Ja op die manier. Dus als het daadwerkelijk aan m’n huidige abs unit ligt, Dan zou ik er dus iig met vcds in moeten kunnen komen ondanks de “foutieve” codatie voor mijn auto. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    2 punten
  4. Of een plus die niet aankomt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  5. Dan voor 95% kans op massa sluiting
    1 punt
  6. Ik vermoed toch echt de kabelboom daar waar hij door het schutbord gaat. Ik ga de stekker open maken en het dashboard kastje eruit halen, accu los koppelen, en dan met een ohm meter de draden van de stekker naar binnen meten of er contact is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  7. Had toevallig vandaag even tijd. Ben bij Martijn (Maxx) geweest voor de abs unit op te halen. Deze even aangesloten, maar helaas nog steeds geen communicatie. Dus ik verdenk toch ergens een draadbreuk oid. De automatische versnellingsbak is gewoon te benaderen, Zowel met als zonder aangesloten abs unit, en de enigste storing die daar in staat, is dat hij het remmenregel apparaat niet kan vinden. Welke module zou ik nog meer kunnen testen met en zonder abs unit? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  8. Pennetjes heb ik gecontroleerd, echter niet of er een contact terug gedrukt is, goeie tip! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  9. De Can-bus draden zijn twee ineengedraaide draden, oranje/zwart en oranje/bruin. grtz, dre
    1 punt
  10. Dan zal een eventuele hercodering simpel zijn, want de pomp die ik heb komt van een 2.0 FSI met motorcode BVY, enkel dan handgeschakeld. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  11. Idd BVY 2.0 FSi Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  12. BVY = 2.0 FSI, niet TFSI [emoji6] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1 punt
  13. Andere ABS is proberen waard en alleszins goedkoper dan een andere wagen.. Ivm de zekeringen, is niet omdat de zekering niet stuk is dat hij daarom voeding krijgt. Dus eigenlijk zou je moeten meten of die zekering wel voeding krijgt. Tenzij je rechtstreeks op de ABS stekker zou meten dan weet je het heel zeker dat deze wel alle spanningen binnen krijgt om goed te functioneren.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden