Alle activiteit
Deze stream update zichzelf
- Gisteren
-
Bekabeling en stekkers heb ik zo ver mogelijk allemaal bekeken en zien er goed uit, ik heb het nog niet kunnen doormeten. Dit ga ik van het weekend maar eens proberen, alleen lastig dat ik geen schema's heb. Ik heb ook de brandstofpomp in de tank besteld, dan weet ik in iedergeval zeker dat dat allemaal goed is.
-
Bekabeling?
-
Ik ben er inmiddels achter dat de kilometerstand bij export 151000 bedroeg. De verkoper heeft tot nu toe niks van zich laten horen. Vandaag is er dus een aangetekend schrijven van m'n advocaat de deur uitgegaan waarin de koop ontbonden wordt. Ben benieuwd of er nu wel reactie komt.....
-
Roy_01 startte met het volgen van 3.2 brandstof druk probleem
-
Langs garage geweest onder druksensor is kapot wordt morgen vervangen Bedankt voor het meedenken heren Ook heb ik me koplampen gepolijst waren helemaal geel vind goed gelukt al zeg ik het zelf Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 Pro met Tapatalk
-
Vandaag de hogedrukpomp ontvangen en gelijk gemonteerd. Helaas nogsteeds de storing implausible signal en bij meassure block weer rond de 7 - 8 bar. De motor uitgezet (warm) en de waardes bekeken of ze oplopen zodat ik kan zien of het brandstofsysteem niet lek is en dus de druk zakt. Maar de de druk loopt op, zelfs tot over de 50Bar. Auto gestart en foutcode blijft weg, maar als ik dan bij meassure block de druk bekijk geeft hij aan dat er 158Bar! Op het systeem staat. De sensor geeft dus inderdaad hele verkeerde waardes door, althans daar lijkt het wel op want bij 158bar gaat de motor natuurlijk nooit goed reageren op het gas wat hij dan wel doet, en hij loopt dan ook netjes stationair. Ik heb nu echt even geen idee meer waar ik dit moet zoeken
-
is de vacuumleiding met de druksensor ook vervangen en opnieuw aangeleerd? Of evt eerst alleen de booster even opnieuw aanleren?
-
Moeilijk te zeggen zonder VCDS uitdraai, maar zoals Jan zegt zou ik zelf ook terug gaan naar diegene die het geplaatst heeft. Die zouden dat gewoon netjes foutloos moeten oplossen.
-
Diver startte met het volgen van storingen na vervangen rembooster
-
Ik zou zeggen terug naar de garage Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
-
Bart Gerrits startte met het volgen van storingen na vervangen rembooster
-
beste forum leden. vandeweek pech gehad met mijn passat, rembooster kapot deze is door de garage vervangen, maar sinsdien krijg ik op en af meldingen start-stopsysteem error rembooster kapot ( brake servo failure) abs lamp gaat branden remmen doet die wel normaal wie kan zeggen wat dit kan zijn
- Afgelopen week
-
-
Ja klopt, ik hoopte een beetje dat het onjuiste signaal kwam door een defect in de sensor. Ik hoor de pomp lopen inderdaad, als ik hem test via VCDS doet hij het ook netjes. Vandaar dat ik gelijk dacht aan de hogedruk pomp. Inmiddels heb ik de hogedruk pomp al wel besteld, deze komt vrijdag binnen hopelijk is het daarmee opgelost die dingen zijn best prijzig 😅
-
Shine werd lid van de community
-
-
Dat is jammer, er staat dat de sensor een onjuist signaal meet, niet dat ie stuk is.. hoor je je tankpomp wel lopen?
-
nee nog niet.
-
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
martijn v o reageerde op martijn v o's vraag in 3G
Die had ik er vorig jaar al uitgegooid inderdaad. -
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
Roy_01 reageerde op martijn v o's vraag in 3G
Heb je dan een mechanische waterpomp met variabele opbrengst die schakelt met een actuator? Daar lees ik ook het nodige over, problemen met het niet soepel lopen van dit mechaniek. Mogelijk ook nog de moeite waard om te checken. -
Het werd dus ietsje later... (lijkt net of ik nooit de auto poets, maar het is ISO-ruis, de foto is in halfdonker genomen) Ongeveer 50% van de keren dat ik mijn telefoon met BT verbindt krijg ik dit scherm in plaats van het reguliere Mediaspeler-scherm. De muziek speelt wel af en handsfree telefoneren werkt ook gewoon, alleen krijg in geen playlist-info en geen controls.
-
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
martijn v o reageerde op martijn v o's vraag in 3G
Egr zit op de mechanische waterpomp aangedreven door de dustributieriem. De twee electrische pompen heb ik al vervangen. De oliekoeler ga ik nog vervangen en de kachelradiateur maar proberen schoon te maken en dan goede koelvloeistof erin enniet die g13 rommel. Ik had overigens geen zakje met silicakorrels in het expansievat zitten. Dsg koeler heb ik niet op mij handbak passat. -
Diver startte met het volgen van Stel Mengklep Passat B6 bj.2008
-
Heb je de nummers al Peter,
-
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
Roy_01 reageerde op martijn v o's vraag in 3G
Zit er na de egr niet nog een pomp, v55? Doet mij een beetje denken aan dat silicagel zakjes verhaal wat er in het koelwaterreservoir bij bepaalde “milieuvriendelijke” koelvloeistof heeft gezeten en na verloop van tijd nog wel eens knapte. Oliefilterhuis ook maar eens demonteren dan en warmtewisselaar apart spoelen. En de dsg koeler ook maar meteen doen? Wat vervelend zo tijdens je vakantie. -
Roy_01 startte met het volgen van B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
-
Sinds deze week loopt de passat na het starten te stotteren en ploffen uit de uitlaat. Geen vermogen met het weg rijden tot dat hij iets warmer is dan is er soms "normaal" mee weg te rijden maar zodra er vermogen gevraagd wordt stottert en hapert hij. Ik heb met vcds uitgelezen, daar staat aangegeven fuel pressure sensor implausible signal p0191. De sensor vandaag vervangen helaas geen verbetering. Brandstof druk via meassure block uitgelezen bij stationair lopen. En dan geeft hij 7,9bar aan, veel te weinig natuurlijk want er staat bij rond de 50bar specified. Zou de hogedruk pomp dit veroorzaken of kan ik beter eerst nog wat anders uitsluiten voordat ik zo'n pomp nieuw koop
-
B8 motorproblemen koeling (olie te heet en motor wordt begrensd)
Vdub reageerde op martijn v o's vraag in 3G
de 1.6TDI is eigenlijk ook gewoon een K..motor.. heb er nu ook een staan met tuning(niet van JD/mij), vorig jaar ander DPF geplaatst, 5000km oud, nu een jaar later ook stuk... Overigens zag ik nu ook weer dat deze auto vreemd start, bij mn eigen kun je drukken wat je wil op de startknop, hij start als die zelf vind dat het er tijd voor is, die 1.6TDI begint meteen met starten/ronddraaien als je de knop bekijkt, wat vrijwel altijd resulteert in een motor die slecht aanslaat/vaak rond moet draaien. -
bedankt Marco !!!
-
Heb je hier iets aan met etka kun je de nummers vinden.