Ga naar inhoud
  • 0

Bijhouden of verkopen?


wbloemen

Vraag

Hey,

 

Ik heb mijn passat ongeveer een jaar geleden 2de hands gekocht voor 6000 euro(Bouwjaar:1999 Moter: 1.9 TDI/110pk en 175000Km op de teller)

Maar tot mijn grote frustratie heb ik er al meerdere problemen mee gehad.

Om te beginnen heb ik nieuwe riemen moeten steken (nu dit hoort gewoon bij het onderhoud dus geen probleem totaal 500 euro inc. onderhoud) Enkele maanden later schokbreker kapot, 2 nieuwe laten steken (totaal 200 euro). Weer enkele maanden later alternator kapot :angry: (totaal 500 euro ¨zucht¨)

Net voor nieuwjaar accu kapot (110 euro) en nu heb ik dit aan de hand (zie dit topic/prijs is nog onbekend)

En dit is nog niet alles wanneer ik een bocht naar rechts maak tikt mijn rechter wiel (vermoedelijk cardan of wiellager kapot)

Ik rij ongeveer 80 km per dag en mijn wagen heeft op dit moment 205000Km gelopen

 

Nu mijn vraag zijn er nog veel voorkomende ¨ziektes¨ bij de VW Passat Bj1999? Wat zou jij in mijn situatie doen? Verkopen of verder rijden nu ik toch al zoveel geld in de wagen heb gestoken

 

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij die van mij heb ik het eerste jaar ook heel veel kosten gehad. Ik wijt dat toch aan gebrekkig onderhoud door de vorige eigenaar. Maar inmiddels heb ik er een heel betrouwbare auto aan.

De dingen die je tot nu toe opgesomd hebt zijn toch onderhoudszaken, die komen eens in de zoveel tijd voor. Ik denk dat je nu simpelweg pech hebt dat het allemaal tegelijk komt, maar dan ben je er voorlopig ook weer vanaf.

Uitzondering hierop zijn de problemen van dit topic, daarover is nog niets zinnigs te zeggen zolang nog niet bekend is wat er precies mis is. En de cardanas zoals je die noemt (heet bij voorwielaangedreven auto's trouwens aandrijfas) en het geluid dat je hoort zijn de homokineten, de kruiskoppelingen in die aandrijfas. Helaas is dat inderdaad een zwak punt van Passats, wat je altijd in de gaten moet houden. Het begint meestal met gescheurde stofhoezen waardoor het vet in de homokineten weg kan en deze na verloop van tijd kapotdraaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou ook zeggen houden.

Riemen zijn onderhoud, accu is ook 1x per 5 jaar aan de beurt.

Alternator en schokbrekers, tsja soms heb je pech of geluk en kun je er heel lang mee doen.

 

Misschien een keer bij Guyke langs om hem eens goed te laten nazien of er nog meer aan zit te komen.

 

sterkte in iedergeval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1300 euro kosten op 30dkm = 4,3 cent per kilometer. Valt als je mij vraagt nog wel mee.

 

Als je een beetje geluk hebt, heb je de meeste kosten voorlopig gehad en dalen de gemiddelde onderhoudskosten.

 

Maarja, er zijn dingen die blijven slijten. Elke auto heeft zo nu en dan ook nieuwe bandjes of schijven/blokken nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou ook zeggen houden.

Riemen zijn onderhoud, accu is ook 1x per 5 jaar aan de beurt.

Alternator en schokbrekers, tsja soms heb je pech of geluk en kun je er heel lang mee doen.

 

Misschien een keer bij Guyke langs om hem eens goed te laten nazien of er nog meer aan zit te komen.

 

sterkte in iedergeval.

 

Hey,

 

Bedankt voor de reactie. Nog een korte vraag wie is Guy? En waar kan ik hem vinden ;)

 

Mvgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden