Ga naar inhoud

Het dichten van een achterklep. Plamuur of lassen?


Roy van Dongen

Aanbevolen berichten

Goede middag,

 

Daar ben ik weer. :mrgreen:

Ik heb vorige week Zaterdag een 2dehandse achterklep gekocht met de intentie om hem te cleanen en te laten spuiten.

 

Nu wil ik dus het vw logo en die lelijke kenteken plaat uit de klep hebben zodat hij mooi (mijn mening) strak word.

Maar hoe zou ik dit nu het beste kunnen aanpakken?

 

Mij lijkt het nogal een flink vlak om even dicht te plamuren, maar dat terzijde, ben er vooral benieuwd naar of dat wel blijft hangen na een keer of honderd open en dichtslaan van de klep.

Dus heb ik het idee in m`n hoofd of extra grippunten te maken in de uitsparing met als gedachtengang bijvoorbeeld half in gedraaide schroeven die dan ongeveer een cm onder de bovenste plamuur laag zullen zitten. Gewoon als extra grip tegen het uitzakken van de plamuur klomp.

Lijkt het wat, of het naar jullie mening onbegonnen werk zonder laswerk?

De kosten van het plamuur daargelaten.

 

mvg,

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

plamuur gaat sowieso scheuren. Heb dat gezien bij 'n golfje, na 3 jaar kwamen de verbrede geplamuurde wielkasten losscheuren.

 

nou zijn er tegenwoordig van die mooie glasvezel matjes op de markt die je in een bepaalde vorm kunt buigen. Daarna insmeren met epoxy en uit laten harden.

Weet niet hoe goed die hiervoor zouden werken, kan me voorstellen dat dat ook weer zo d'r af komt zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Turbo-Variant al zegt; dichtlassen en daarna vertinnen. Krijg je daarna ook geen scheurtjes bij de lasnaden.

Waarom niet 'half dicht' zodat het de strip die je ingelast hebt een stukje over de kentekenplaat valt? Heeft nog niemand (althans bij de Passat rijders) en lijkt mij wel weer eens wat anders. Maar ja, over smaak valt niet te twisten. Je moet doen wat je zelf het mooiste vindt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi

 

zie heeft mijn link erbij geset

 

viewtopic.php?f=105&t=23761&start=0

 

haha

 

Nou ik heb lesje hard moeten leren

 

Ik heb een 3bg klep gekocht

 

laten lassen en spuiten

 

De lasser heeft hem gepunt en niet volledig gelast

Dus resultaat schuurtjes erin

 

Lasser zegt dat mijn subs het schuld zijn

 

Nu Gaat klep terug en las ik hem volledig door(garantie gelukkig)

 

dan kun je er een dun laagje plamuur op doen zonder problemen

 

 

Ook profesionals kunnen het niet altijd goed

 

 

greetzz

darren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de plaat een mm of 5 in de uitsparing laten vallen en volledig laten lassen.

Neem aan dat een laagje van 5mm plamuur geen kwaad kan?

 

Heb ook een 2e achterklep gekocht om te verbouwen, voor het geval dat het grandioos mislukt, of het uiteindelijk toch niet mooi vind.

 

Had in de tussen tijd ook nog diverse offertes aangevraagd en de beroerste kwam toch wel van Dreamworks, 500 ballen staat ie strak in grondverf.

Daar wil ik het best 500 keer zelf voor proberen, weet niet wat anderen betaald hebben en waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden