Ga naar inhoud
  • 0

Hoe werkt jouw cruise control in je 3C?


oele

Vraag

Heb een sofware update gehad en nu werkt mijn cruise niet meer zoals ik gewent was.

Oude situatie: Stel, snelheid ingesteld op 51 of 59 km/h, 1 tik omhoog was dan naar 60 km/h en elke tik daarna 10 km er bij. Dus EERST naar een heel tiental ongeacht of er dan 1 of 9 km bij moest.

Nu geeft een tik direct 10 km er bij, dus van 51 naar 61 of 59 naar 69.

Vond het oude eigenlijk veel fijner werken, was er aan gewent.

 

En V-max in te stellen was eerst 250 km/h en nu 210 km/h.

Niet dat dat nou zo erg is, hij haalt toch geen 250, maar hij rijdt nu daadwerkelijk ook niet meer harden dan 210 op de teller. En geen streep harder. Een paar dagen ervoor reed ie nog tegen de 220 op de klok onder gelijke omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@ Oele, wat was de reden van die software update? terugroep actie of andere reden...

merk wel dat met de kou de topsnelheid lager is als dat de lucht warmer...eerst 200 op de teller was je getuigen van haha en nu met moeite 180...

 

over die CC..ik zou bij god niet weten hoe de stapjes gaan...druk op de knop bij een bepaalde snelheid en hup vast...zal morgen eens proberen of ik die stapjes ook heb.

 

Greetz Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb een sofware update gehad en nu werkt mijn cruise niet meer zoals ik gewent was.

Oude situatie: Stel, snelheid ingesteld op 51 of 59 km/h, 1 tik omhoog was dan naar 60 km/h en elke tik daarna 10 km er bij. Dus EERST naar een heel tiental ongeacht of er dan 1 of 9 km bij moest.

Nu geeft een tik direct 10 km er bij, dus van 51 naar 61 of 59 naar 69.

Vond het oude eigenlijk veel fijner werken, was er aan gewent.

 

En V-max in te stellen was eerst 250 km/h en nu 210 km/h.

Niet dat dat nou zo erg is, hij haalt toch geen 250, maar hij rijdt nu daadwerkelijk ook niet meer harden dan 210 op de teller. En geen streep harder. Een paar dagen ervoor reed ie nog tegen de 220 op de klok onder gelijke omstandigheden.

 

Ik heb het ook zo. 1 tik. 10 erbij. als ik de hendel naar me toe trek is het 1 km erbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik begrijp dat mijn oude cc werking niet veel voorkomt.

 

Peter, als ik een tijdje rustig had gereden had ik t idee dat ie beetje inhield bij heel rustig versnellen.

Over jouw top snelheid, theoretisch heb je meer vermogen bij koude lucht omdat het vollume dan kleiner is en je dus meer kilo's in de cilinders krijgt.

Klinkt dus tegenstrijdig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik begrijp dat mijn oude cc werking niet veel voorkomt.

 

Peter, als ik een tijdje rustig had gereden had ik t idee dat ie beetje inhield bij heel rustig versnellen.

Over jouw top snelheid, theoretisch heb je meer vermogen bij koude lucht omdat het vollume dan kleiner is en je dus meer kilo's in de cilinders krijgt.

Klinkt dus tegenstrijdig.

 

ja klinkt zeker tegenstrijdig, woensdag as even naar laten kijken want dan repareren ze me achterklep...gaat niet meer automatische dicht...op zich geen ramp maar een kracht wat er nodig is...en ineens vieze handen.. :angry:

en had een storing op de terugweg vanuit Oostenrijk...leek wel of er een begrenzer op kwam ineens...bepaald toerental en daarboven sloeg de motor dood...dus even aan het infuus en laten uitlezen.

voor de rest loopt ie goed de passat...nu 25000 weg en dik tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
schakelaar omhoog= 10 km plus

schakelaar omlaag= 10 km min

 

schakelaar naar je toe= 1 km plus

drukknopje op kop van schakelaar= 1 km min

 

Is bij mij ook zo. Heb je hem "gefixed" op zeg maar 87 km/h gaat hij de eerste keer omhoog naar 90 km/h. Dan weer in stappen van 10. Vmax is bij mij 250 km/h.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
schakelaar omhoog= 10 km plus

schakelaar omlaag= 10 km min

 

schakelaar naar je toe= 1 km plus

drukknopje op kop van schakelaar= 1 km min

 

Is bij mij ook zo. Heb je hem "gefixed" op zeg maar 87 km/h gaat hij de eerste keer omhoog naar 90 km/h. Dan weer in stappen van 10. Vmax is bij mij 250 km/h.

 

Is bij mij niet zo. Heb je hem "gefixed" op bijv. 87 km/h gaat hij de 1e keer omhoog naar 97 km/h, 2e keer 107 enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden