Ga naar inhoud
  • 0

Banden advies


MichelvdM

Vraag

Hoi,

 

Ik weet het niet meer. Ik ben me aan het orienteren voor een set lichtmetalen velgen. Ik denk dat ik nu weet welke ik ga nemen maar nu komt de volgende keus; de banden. Ik heb nooit geweten dat er zoveel verschillende testresultaten zijn.

Kan iemand mij een goed advies geven? Ik ben op zoek naar de maat 205/55 x 16 91V. Ik vind comfort belangrijk maar ze moeten ook niet te snel slijten.

 

Bedankt,

 

Michel

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb de conti eco contact 3

 

Bevalt goed, absoluut geen klachten erover en ze gaan erg lang mee.

 

Ik weet niet waar je woont maar in Duitsland zijn dit soort banden erg goedkoop, ook anderedingen als balanceren betaal je bijna niets voor

 

(4 wielen ballanceren ? 13,50 !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Wij hebben Dunlop 205x55x16 voor de winter, maar het zijn geen winterbanden. De band is naar mijn idee zeer goed, we rijden er ook mee naar italie. We hebben er al zo'n 8000 km mee gereden en ze zien er nog steeds goed uit. Ik dacht dat ik ca. â?¬ 100,00 per band heb betaald. Ook michelin (niet te gebruiken op F1 wagens :lol: )of pirelli zijn goed.

 

Ik zal moeten kijken welke dunlop het precies zijn.

 

:arrow: dunlop sp sport 01. 205 55 16 91v

 

http://www.dunlop.nl/index2.html?surl=/ ... _SP01.html

 

Groetjes,

 

Antonio

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb op een audi A4 in het verleden (2001 ongeveer) brede Continentals gehad. En vond het vreselijke dingen. Lawaai, hard en weinig grip.

 

Vroeger had ik op een klein autootje Nokia banden, sleten niet, grip ging wel, lawaai ach... de motor maakte nog meer lawaai. Mogelijk waren ze niet van rubber gemaakt maar van staal of zo :)

 

Op de huidige auto had ik eerst continental, wederom teveel lawaai (ik rij geen diesel, dan hoor je dat extra goed) en geen fijn gevoel.

Toen Michelins erop en dat was een zee van rust. Bleek later echter dat ze de verkeerde hadden genomen. Namelijk die voor diesels (max snelheid is iets lager dan de 18T). Tijdje geleden nieuwe erop maar dan Uniroyals en deze zijn boven (mijn) verwachting goed. stil, goede grip en in de regen erg goed. én ik kan weer lekker de top van de passat testen zonder zorgen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij zo'n 50000km op een setje, ik heb altijd goedkope dropveters... nu momenteel het merk WANLI, deze(225/40/18) zijn slijtvast en stil maar vooral goedkoop.... prijs zo tegen de 150 euro/stuk.

 

In de winter heb ik winterbanden 195 breed en 15" ook dropveters...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden