Ga naar inhoud

aankoopadvies 3b v6 tdi


kaal.nl

Aanbevolen berichten

Wat betrouwbaarheid, verbruik en onderhoudskosten aangaat is de V6 absoluut duurder dan de 1,9tdi. De riem mag dan langer (120k>90k) blijven zitten, het prijsverschil is meer dan het dubbele.

 

Ook de nieuwere versies (2,5tdi)hebben last van versleten nokkenassen, kapotte pomp of turbo. Verder geeft de carterontluchting problemen waardoor er telekens olie onder de auto ligt. Kortom, ik vind het geen hoogstaand stukje techniek.

 

De nieuwe 2,7/3,0tdi is trouwens een compleet andere motor, misschien is dit een optie (Audi??).

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige auto was idd ook een 4motion!

Het was ondanks zijn gewicht en benzineverbruik de lekkerste auto die we ooit hebben gereden!

Dat houtinleg zal ik maar voor lief nemen dan....ik heb begrepen dat dit wel is aan te passen naar zwart/carbonlook!

Vandaag gaan we naar een 2.5 v6 en een 1.9tdi kijken! We zullen wel zien......

Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betrouwbaarheid, verbruik en onderhoudskosten aangaat is de V6 absoluut duurder dan de 1,9tdi. De riem mag dan langer (120k>90k) blijven zitten, het prijsverschil is meer dan het dubbele.

 

Ook de nieuwere versies (2,5tdi)hebben last van versleten nokkenassen, kapotte pomp of turbo. Verder geeft de carterontluchting problemen waardoor er telekens olie onder de auto ligt. Kortom, ik vind het geen hoogstaand stukje techniek.

 

De nieuwe 2,7/3,0tdi is trouwens een compleet andere motor, misschien is dit een optie (Audi??).

 

Jos.

2,7 TDI in een 2.5 TDI passat sleutellen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even wezen kijken bij 2 passats! Ze stonden allebei bij dezelfde occasiondealer dus dat waren 2vliegen in een klap!

Het ging om een 2.5 v6 tdi 4motion variant highline en om een 1.9 tdi variant met rode 'DI' (85kw?) uitvoering onbekend!

De 2.5 tdi stond vooraan en was op zich een hele mooie passat 3b. Er mankeerde wel het een en ander aan maar niets ernstigs of zo! Het ging om een v6 tdi uit '99 met 170000km op de teller! Echt alle opties die we in de 2.8 hadden zaten erop behalve stoelverwarming. Natuurlijk mochten we er een rondje mee rijden en waren blij verrast dat deze auto ondanks zijn gewicht voldoende pit bezat! De auto reed heerlijk maar ik hoorde wel een minpuntje. Bij de kleinste stuurbeweging hoorde je een raar geluid in de auto! Misschien een kwestie van een multiriem spannen maar het zou bijv ook het stuurhuis of de pomp kunnen zijn! Ook trok de auto naar rechts en trilde hij onder je kont vandaan!

Ter vergelijking mochten we ook een rondje met 1.9tdi variant rijden. Dit was een 3bg met 250000km op de teller en was op zich een vrij kale uitvoering(trendline???). De auto was 2jaar nieuwer maar was volgens ons niet vooruit te trappen...sorry hoor! Beide auto's zijn voorzien van een automaat alleen de 3bg had geen tiptronic. Voor ons was de keuze snel gemaakt. Qua motorvermogen en compleetheid zou het toch een 2.5tdi moeten worden!

We kwamen er echter met de verkoper niet uit dus gaan we nog even verder kijken! We hebben geen haast en de focus voldoet nog prima dus we gaan weer rustig aan het internet afstruinen...

Mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen beide autos lekker laten staan, zeker zo'n V6.... als je nu al dingen voelt dan kun je beter kijken naar een andere!!! Zeker voor dat geld... ik ben overigens vorige week vrijdagavond nog in Bodegraven geweest met de zaak Tapas wezen eten bij de Maestro... had ik het geweten dat je toen al opzoek was geweest naar een V6 diesel had je best een rondje mogen rijden in mijn Diesel... had je geweten van de 1 tot de ander! :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het verschil tussen 100 en 150pk groot! Zeker in een auto als een passat vind ik 100pk gewoon te weinig! Je voelt gewoon dat de auto z'n best moet doen om van z'n plek te komen! Onze focus heeft 105pk (benzine) en geeft me nooit het gevoel dat ik vermogen te kort kom! Gisteren hebben we het even laten uitrekenen of het wel rendabel is om een passat diesel te gaan rijden. Met de kilometers die wij op dit moment rijden is het NIET rendabel en kunnen we misschien toch beter naar een 1.8t/1.8 20v of nog liever een 2.3 v5 gaan kijken! Alleen zal een 2.3 ook een goeie slok benzine lusten!

Nogmaals,we hebben absoluut geen haast en zijn ons eens rustig aan het orrienteren.

Mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suc6 met de verdere zoek tocht! Heb zelf als eerste Passat een 1.8T gehad uit ´98 dit was een zeer fijne auto alleen lust ook deze wel een aardige slok. Toen die problemen ging geven met de kleppen heb ik heb ingeruild voor een 3b v6 tdi 4motion van ´99.

Maar ik denk dat voor jou het beste type auto een 2.3 v5 zal zijn (qua gewicht en vermogen)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb hetzelfde gehad toen ik ging kijken voor een passat !

De 4 cilinders passats lopen lekker maar ik mis net dat beetje extra wat de 6 cilinder wel heeft .

Het zal wel het geluid en het koppel zijn , en natuurlijk dat draadje tussen de oren .

 

Ik heb btw mijn passat ongeveer anderhalve maand op Marktplaats gehad en daar reageerde geen hond , terwijl dit toch een echte nette bomvolle V6 Tdi Highline TT5 variant is . ik mis alleen de 4-motion .

 

Ook met het feit dat bij mijn V6je een nieuwe versterkte TT5 heeft met factuur van febr 2008 , en dat alle verdere bekende problemen als inspuitpomp en nokkenassen verholpen zijn heeft niemand ook maar enige interesse getoond .

 

Het zal wel aan de tijd van het jaar liggen , met daarbij de kredietcrisis dat mensen het geld liever in de knip houden .

 

Succes met de zoektocht ,

 

 

 

 

 

ps. de mijne is nog steeds te koop !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden