Ga naar inhoud
  • 0

Zijn er (simpele) lijsten met de mogelijkheden ?


koffie

Vraag

Ik heb al een beetje links en rechts gezocht, maar nog niet veel kunnen vinden.

Ik begrijp dat je met VAG-COM de nodige leuke dingen kunt instellen, maar is er ook een lijst met wat er zoal mogelijk is ?

Ik ben bezig met het bestellen van een nieuwe Passat Variant, en zie wel wat dingen die ik wil (laten) aanpassen. Echter is de technische kennis (c.q. de kennis dat dingen ubrhaupt mogelijk zijn) bij de 2 dealers waar ik geweest ben zo bedroevend laag dat ik bang ben dat ik bij hun niet aan hoef te komen.

 

Standaard dingetjes die ik zou willen laten aanpassen zijn : mistlamp aan/uit faden bij bocht, geen irritante piep bij geen gordel, autolock bij wegrijden, dimlichten always on.

Al met al redelijk normale dingetjes in mijn ogen. Ik ben dus bang dat ik voor dit soort aanpassingen een forumlid tegen die tijd lief moet gaan aankijken ? :)

 

Enfin, waar kan ik precies de mogelijkheden vinden ? Meteen nog een vraagje : is de huidige Passat nou de zogenoemde 3C ?

 

Alvast bedankt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je dealer staat je inderdaad een beetje suf aan te kijken als je over dat soort zaken begint, ik snap dat nog overigens steeds niet!

 

Als je straks je 3C hebt, wil ik wel wat aanpassen hoor, geen probleem.

 

Overigens deuren op slot kan je zelf in het MFD (menu in het display tussen de klokken) instellen.

 

Tweak your Passat is het tegenwoordig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de antwoorden.

Met Tweaken heb ik geen problemen ;)

 

Ik kom overigens van een Saab, en daar zijn de mogelijkheden wellicht minder maar iig zijn dit soort dingen daar wel bekend.

Ik kreeg enkele weken na afleveren zelfs een boekje met de mogelijkheden en een formulier om in te vullen en bij de dealer langs te gaan.

Netjes geregeld dus.

 

Ik zal je aanbod zeker in gedachten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze link heb je ook al bekeken, neem ik aan?

http://de.openobd.org/vw/passat_3c.htm

Er is ook een engelse versie

http://en.openobd.org/vw/passat_3c.htm

 

Niet vergeten aan je lijstje toe te voegen;

flauw meebrandende knippers voor.

ramen automatisch dicht bij regen indien geopend bij parkeren.

achteruitlamp uit bij ingeschakelende achteruitversnelling indien achterklep wordt geopend.

bliepbliep bij openen/sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Matthijs;

Geen musthave maar het kan eenvoudig worden ingesteld dus ....

dan schijnen ze niet in de lucht of tijdens het openen in iemands gezicht. 8)

Ik vind het wel slim. :P

 

Ja? hoe doe jij dat dan? de motor laten lopen en em in de achteruit hebben én de achterklep openen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Matthijs;

Geen musthave maar het kan eenvoudig worden ingesteld dus ....

dan schijnen ze niet in de lucht of tijdens het openen in iemands gezicht. 8)

Ik vind het wel slim. :P

 

Ja? hoe doe jij dat dan? de motor laten lopen en em in de achteruit hebben én de achterklep openen?

 

 

Ikke niet. Ik blijf lekker warm en droog zitten in m'n Passie.

Maar m'n co-pilot met kerstboom wil ik geen lasogen bezorgen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oh nee Matthijs, ik ben heel zuinig op m'n co-pilot, of liever gezegd pilote. :wink:

 

ff on topic maar weer.

De noord-amerikaanse dimlicht-instelling toepassen en tevens instellen om deze iets te dimmen.

Voor een langere levensduur van de lampjes.

Ga ik nog in laten stellen, want wat ik zo hier en daar heb gelezen over blue vision.......

Ze branden trouwens "al" vanaf Sinterklaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Vagcom sites doorlezend zie ik enorme prijsverschillen tussen 'originele' kabels en de ebay varianten zoals deze:

http://cgi.benl.ebay.be/HEX-USB-CAN-VAG ... 240%3A1318

Als een eenmalig iets wilt laten aanpassen dan is het natuurlijk prachtig als een medeforummer je wilt helpen, maar als ik voor €95 klaar ben dan is dat te overzien.

Of is de genoemde kabel niet aan te raden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schopje. Inmiddels staat 'ie dus op de oprit :)

Wat is nu een must-have lijstje aan opties?

 

Ik kom tot:

 

- Mistlampen mee laten branden bij bochten

- piepen van gordelverklikker uit

- Verlichting op 100% in auto stand

- ramen dicht bij regen

- deuren automatisch ontgrendelen bij stoppen v/d motor (deze: Byte 00 Bit 3 Auto-Unlock (unlocking after removing key from ignition) ?)

 

Wat zijn nog meer nuttige opties, en wie zou bereid zijn dit voor mij te willen doen (bm-er ?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat zijn nog meer nuttige opties, en wie zou bereid zijn dit voor mij te willen doen (bm-er ?).

 

Als je morgen in Barneveld bent wil ik alles voor je aanpassen. Zelfs grootlicht als bochtverlichting als je dat wil :mrgreen:

Dan zitten we tenminste droog tijdens de meet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in aanvulling op je lijstje; onderstaande heb ik zelf ook!

 

taal aanpassen van Duits naar Engels.

verbruik aanpassen van liter/ 100 km (in scherm bijv 5.0) naar km/liter (wordt dan 20).

flauw meebrandende usa knipperlichten aan de voorzijde zou ik doen. staat chique.

anti carjacking.

geluid aanpassen van het alarm indien aanwezig. woeiwoei ipv kwakende eend.

noordamerikaanse dagrijverlichting.

coming/leaving home, tijd aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Robertje, het gros wat je noemt kan ik toch allemaal al via de boordcomputer aanpassen? (taal, l/100 km, CH/LH).

Dat amerikaanse vind ik niet zo mooi :)

 

Ben niet op die meeting vandaag, ben strontziek (griep) nadata ik al 3 weken lig bij te trekken van iets wat als een simpele ingreep in het ziekenhuis begon :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Robertje, het gros wat je noemt kan ik toch allemaal al via de boordcomputer aanpassen? (taal, l/100 km, CH/LH).

Dat amerikaanse vind ik niet zo mooi :)

 

Ben niet op die meeting vandaag, ben strontziek (griep) nadata ik al 3 weken lig bij te trekken van iets wat als een simpele ingreep in het ziekenhuis begon :(

 

1. Dan heb jij een luxere uitvoering. Jij hebt dus een groot scherm tussen de klokken, ik een klein scherm.

2. Beterschap toegewenst. 20 juni bij JD op herkansing dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen weekend heeft vdub de nodige wensen van mij doorgevoerd, erg fijn.

Bedacht me alleen te laat dat ik nog mijn knipperlichten wilde aanpassen - namelijk het aantal keer dat hij moet knipperen bij een klein tikje tegen de hendel.

Omdat ik zo snel met de search niet kon vinden hoe dit aan te passen is, alvast voor feature reference de codering :P

 

To change the number of times the blinker flashes when you tap the turn signal stalk, go to Address 09, Central Electronics. Select function 10, Adaptation. In the Adaption window, go to Channel 02. Note the stored value (original is 3). Set the new value to the number of flashes you want, and then test the output. If the test gives you the desired output, key SAVE, then DONE.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Afgelopen weekend heeft vdub de nodige wensen van mij doorgevoerd, erg fijn.

Bedacht me alleen te laat dat ik nog mijn knipperlichten wilde aanpassen - namelijk het aantal keer dat hij moet knipperen bij een klein tikje tegen de hendel.

Omdat ik zo snel met de search niet kon vinden hoe dit aan te passen is, alvast voor feature reference de codering :P

 

To change the number of times the blinker flashes when you tap the turn signal stalk, go to Address 09, Central Electronics. Select function 10, Adaptation. In the Adaption window, go to Channel 02. Note the stored value (original is 3). Set the new value to the number of flashes you want, and then test the output. If the test gives you the desired output, key SAVE, then DONE.

 

Bovenstaande quote klopt niet voor een 3C uit 2010. Adaptation channel 02 bij de Central Electronics ECU (adres 09) bevat namelijk de Leaving Home tijd (in seconden) en niet het aantal keren dat je knipperlichten aangaan. Laatst zelf ervaren toen ik het aan wilde passen. (Waar het trouwens wel in te stellen is, heb ik nog niet gevonden :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden