Ga naar inhoud

Roest na reparatie


ElRonno

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Passat Variant 3B uit 2000 nu twee jaar geleden gekocht bij een merkloze garage. Onderdeel van de koop was dat schade aan de achterklep zou worden hersteld; er was spake van een deuk met roest links van het achterraam. Is ook erg netjes gemaakt en gespoten toen, ik zag er echt niets meer van (oke, ik ben geen kenner, maar toch).

 

Ondertussen heb ik een bobbeltje ontdekt met een wat rode gloed. Misschien dat het er altijd al was, en dat het rode viezigheid was. Maar nu ik net een foto heb gemaakt lijkt het zelfs nog erger (flitslicht laat wat meer zien), er komen allemaal kleine bobbeltjes bij en ik zie een hele rode streep langs het rubber naar beneden lopen. Oftewel, ik kan niet meer ontkennen dat er sprake is van roest volgens mij (maar ik heb geen ervaring met roest).

 

rkp_3057.jpg

 

Nu lees ik hier allemaal topics over fabrieksgaranties van 12 jaar enzo, maar dat zal hier wel niet opgaan. Ik heb bij de aankoop wel 6 maanden garantie gekregen (die dus allang voorbij is) maar geen afspraken gemaakt over roest na reparatie en zo. Lijkt me dus dat ik daar geen aanspraak op kan maken, toch? Betreffende garage zit ook op meer dan een uur rijden afstand, dus even langsgaan is ook niet handig.

 

Dus ik zal wel zelf aan de slag moeten. Maar hoe? Naar een garage en helemaal laten spuiten (auw, klinkt duur!), zelf afschuren en met een kwastje bijlakken? Ik heb geen idee waar te beginnen, en ik heb er ook geen zin in, maar volgens mij is langer wachten ook niet heel erg verstandig. Wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de roest komt hier onder de ruit vandaan, dit komt waarschijnlijk doordat de ruit een keer vervangen is geweest en hebben ze de lak beschadigd..

 

Er is eigenlijk maar 1 optie, ruit eruit, deel ontroesten en opnieuw spuiten en weer een nieuwe ruit plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er was spake van een deuk met roest links van het achterraam.
10 jaar garantie op doorroesten toch ook of niet?

In dit geval denk ik niet, omdat er sprake is van een oude schade, wat ik begrijp...

 

Ik ben het helemaal met Vdub eens, die ruit zal er zeker uit moeten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

de roest komt hier onder de ruit vandaan, dit komt waarschijnlijk doordat de ruit een keer vervangen is geweest en hebben ze de lak beschadigd..

 

Er is eigenlijk maar 1 optie, ruit eruit, deel ontroesten en opnieuw spuiten en weer een nieuwe ruit plaatsen.

 

De ruit zal er uit geweest zijn bij de reparatie. Maar na (weer) opnieuw spuiten kan dezelfde ruit er weer in toch, hoeft toch geen nieuwe te zijn? Lijkt me wel goed om dan het rubber om de ruit heen te vervangen, want dat ziet er brokkelig uit, of niet? Iemand een idee wat dat gaat kosten in totaal?

 

En als dan toch de hele achterklep uit elkaar moet en gespoten moet worden, kan ik dan toch niet beter wachten? Misschien gaat hij ondertussen nog eens echt kapot of wordt hij verkocht of zo, je weet nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien zijn je rubbers ook wel aan vervanging toe zijn duidelijk Verteerd/opgedroogd, daardoor lekt er wel veel water doorheen en blijft het roesten, Dat verteren komt door oudheid en uitdroging , je zou je rubbers kunnen voeden met vaseline of andere produkten tegen uitdroging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden