Ga naar inhoud
  • 0

OEM Xenon passat 3c


Ruubje

Vraag

Ik overweeg oem xenon aan te schaffen voor m'n passat.

 

Past dit gewoon?

 

Weet dat bij de golf v de uitgebreide comfore module er in moet zitten, of maakt dat bij een passat niet uit?

 

Moet verder de xenon nog geactiveerd worden in de computer? (kan de dealer toch gewoon doen voor een paar euro's?)

 

Of lekker de OEM units laten voor wat ze zijn, en een HID Xenon setje kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik overweeg oem xenon aan te schaffen voor m'n passat.

 

Past dit gewoon?

 

Weet dat bij de golf v de uitgebreide comfore module er in moet zitten, of maakt dat bij een passat niet uit?

 

Moet verder de xenon nog geactiveerd worden in de computer? (kan de dealer toch gewoon doen voor een paar euro's?)

 

Of lekker de OEM units laten voor wat ze zijn, en een HID Xenon setje kopen?

 

Ik ga voor de laatste optie :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik overweeg oem xenon aan te schaffen voor m'n passat.

 

Past dit gewoon?

 

Weet dat bij de golf v de uitgebreide comfore module er in moet zitten, of maakt dat bij een passat niet uit?

 

Moet verder de xenon nog geactiveerd worden in de computer? (kan de dealer toch gewoon doen voor een paar euro's?)

 

Of lekker de OEM units laten voor wat ze zijn, en een HID Xenon setje kopen?

 

Ik ga voor de laatste optie :-)

 

 

Xenon hoeft niet geactiveerd worden door de computer indien je speciale starters hebt voor CAN-BUS.

Heb ik namelijk ook, heb ook gewone geprobeerd maar daar kreeg ik storing mee als ik het groot licht aan en uit deed.

Dan viel er namelijk een van de lampen uit.

 

Hidde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lalalala.... Het is dat sinterklaas net is geweest.... :mrgreen::angel:

 

Maar! Tadaaa!

 

DSC_0461.JPG

 

:embarassed:

 

Meteen een vraag erbij, heb er verloop stekkers voor. Maar daar zit een gek draad bij, waarvoor is deze? Als ik nu gewoon een lamp aansluit (wel met dat verloop stekkertje er tussen) gooi 't contact aan gaat die gewoon branden, en niks raars opt dashboard (kwa lampjes etc).

 

Foto:

DSC_0466.JPG

 

En:

DSC_0467.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je bedoel tav halogeen unit neem ik aan? Ziet er compleet anders uit, net ff wat luxer (vindt ik).

 

Volgens mij kan die ook alle kanten op mee draaien inderdaad, ik zie 2 electro motoren achter de d1s lamp, of is dat normaal (nog nooit een unit van binnen bekeken).

 

DSC_0518.JPG

(1 direct links naast de d1s lamp, en de 2de links boven in de hoek).

 

Wat betreft het kabeltje, heb ik vaag ergens gehoord dat dat in nummer 11 moet, in iets onder het stuur? Uh?! :|

 

Schijnt voor het grootlicht te zijn... maar weet dat nog niet zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OEM Xenon is erg leuk, ik heb het ook, maar er horen wel de nodige stuurapparaten bij. O.a. voor de meedraaiende en automatisch in hoogte verstelbare koplampen en ook de statische bochtverlichting. Om de automatische hoogteregeling te kunnen laten werken moet er volgens mij één (of misschien wel twee) opnemer(s) bijzitten. iig eentje die meet hoeveel de achteras is ingeveerd. Ik denk dat het een redelijke klus is om dit achteraf in te bouwen en compleet werkend te krijgen. Op ebay.de zie je wel vaak de koplampen, maar de overige electronica komt niet zo vaak voorbij. Ook zal je een kabelboom moeten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De 2 losse kabels zijn inderdaad voor het groot licht.

 

Moeten aangesloten worden bij het regelapparaat voor de electrische instalatie. Redelijk pruts werk, en moet nog even zien te vinden waar ze precies aangelosten moeten worden.

 

Daarna moet even aangezet worden in vag-com dat ik xenon lampen heb, ivm grootlicht.

 

Dit weekeinde ga ik de lampen alvast inbouwen, en de losse kabel (voor zover mogelijk) doorvoeren naar binnen. Aansluiten bij dat regelapparaat ga ik niet aan prutsen (ben ik een mietje voor).

 

Dan maar even geen groot licht, moet kunnen voor een paar dagen?

 

*edit:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2981611

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, vandaag lekker bezig geweest! Beste klus opzich... :shock:

 

Maar het zit! Alleen jammer genoeg, zodra ik de motor start. Lampen flikkeren (als ze opstarten) en brand een lampje op 't dashbord dat er een lamp defect is.

 

Morgen even naar de dealer rijden, en hopen dat ze het aan willen zetten! (zou de gemiddelde dealer dat doen?)

 

DSC_0533.JPG

 

Toch wel ff een shock als je dit zo ziet! :cry:

 

Maar het resultaat mag er wezen! Aanschouw 8)

 

DSC_0539.JPG

 

DSC_0538.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ziet er mooi uit man!

Wat heb je nu allemaal in moeten bouwen?

Werkt nu alles zoals OEM zoals automatische hoogteverstelling, dynamische en statische bochtverlichting?

Het 'draaifeest' bij power-up blijft altijd weer een genot om naar te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

BLIEEEEEEPPPP :angry::angry::angry:

 

Vandaag naar Eindhoven gereden, VAG-com eraan. Geen xenon geschikt boordnet stuur apparaat! :angry::angry:

 

BM-onderdelen shop bellen, die hadden er gelukkig eentje. Naar ochten toe gereden, boordnetstuur apparaat erin, programeren, HOPPA licht! :D

 

Maar koplampen afstellen? NOPE, dingen schijnen alle kanten op, behalve de goede kant.

 

Heb nu gewoon een gat in het midden zitten, gewoon pouper lichtbeeld, staan veel te hoog. Ja, ben aan het stellen geweest met de aanwezige stelschroefjes. Maar dat maakt helaas niks uit.

 

Iemand misschien een tip? Kots op het moment van heel de auto! :angry:

 

Sta op het punt hem gewoon in te ruilen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb deze gevonden:

 

Koplamp-asymmetrie voor linksrijdend verkeer aanpassen aan rechtsrijdend verkeer

Aanwijzingt De koplampenaanpassingsset bestaat uit twee stukken folie.

t Let op de verschillende onderdeelnummers voor de koplampenaanpassingssets van rechtsrijdend naar linksrijdend verkeer en van linksrijdend naar rechtsrijdend verkeer.

t Vóór de aanpassing het koplampglas schoonmaken. Na het lostrekken van de montagefolie de op het koplampglas achtergebleven lijmresten verwijderen → Anker.

– Draaigreep van de lichtschakelaar in stand ‘0’ draaien.

Linkerkoplamp:

 

– Beschermfolie aan de achterzijde van montagefolie -C- alleen in deel -D- verwijderen.

– Montagefolie -C- met rand -A- op derde lijn van het koplampglas richten.

– Montagefolie -C- tegelijkertijd met de hoek op lijn -B- van het koplampglas richten.

– Deel -D- op het koplampglas aandrukken.

– Montagefolie -C- voorzichtig weer van het koplampglas lostrekken.

– Afdekfolie -D- blijft op het koplampglas.

11v1kih.png

Rechterkoplamp:

 

Beschermfolie aan de achterzijde van montagefolie -C- alleen in deel -D- verwijderen.

– Montagefolie -C- met rand -B- op derde lijn van het koplampglas richten.

– Montagefolie -C- tegelijkertijd met de hoek op lijn -A- van het koplampglas richten.

– Deel -D- op het koplampglas aandrukken.

– Montagefolie -C- voorzichtig weer van het koplampglas lostrekken.

– Afdekfolie -D- blijft op het koplampglas.

Aanwijzingt Eventuele lijmresten moeten met reinigingsmiddelen op alcohol- resp. alcohol-watermengselbasis worden verwijderd. B.v. met een in isopropanol gedrenkte doek → Anker.

t De klant aanwijzingen geven voor het verwijderen van plakresten na het lostrekken van het afdekvlak.

idwumt.png

 

Controle van de werking van de afdekfolie:

– Werking van de afdekfolie met b.v. koplamp-afstelapparaat -VAS 5046- controleren.

– De bovenste licht-/donkergrens moet de afstellijn raken en over de gehele breedte van het meetscherm horizontaal lopen.

dh9wg7.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koplamp-asymmetrie voor rechtsrijdend verkeer aanpassen aan linksrijdend verkeer

Aanwijzingt De koplampenaanpassingsset bestaat uit twee stukken folie.

t Let op de verschillende onderdeelnummers voor de koplampenaanpassingssets van rechtsrijdend naar linksrijdend verkeer en van linksrijdend naar rechtsrijdend verkeer.

t Vóór de aanpassing het koplampglas schoonmaken. Na het lostrekken van de montagefolie de op het koplampglas achtergebleven lijmresten verwijderen → Anker.

t

– Draaigreep van de lichtschakelaar in stand ‘0’ draaien.

Linkerkoplamp:

 

– Beschermfolie aan de achterzijde van montagefolie -C- alleen in deel -D- verwijderen.

– Montagefolie -C- met rand -A- op derde lijn van het koplampglas richten.

– Montagefolie -C- tegelijkertijd met de hoek op lijn -B- van het koplampglas richten.

– Deel -D- op het koplampglas aandrukken.

– Montagefolie -C- voorzichtig weer van het koplampglas lostrekken.

– Afdekfolie -D- blijft op het koplampglas.

aepe1f.png

 

Rechterkoplamp:

 

– Beschermfolie aan de achterzijde van montagefolie -C- alleen in deel -D- verwijderen.

– Montagefolie -C- met rand -B- op derde lijn van het koplampglas richten.

– Montagefolie -C- tegelijkertijd met de hoek op lijn -A- van het koplampglas richten.

– Deel -D- op het koplampglas aandrukken.

– Montagefolie -C- voorzichtig weer van het koplampglas lostrekken.

– Afdekfolie -D- blijft op het koplampglas.

28i0pk4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden