Ga naar inhoud

17 of 18 inch lichtmetaal


Bieg

Aanbevolen berichten

Wie kan mij advies geven : Ik twijfel tussen 17 of 18 inch lichtmetaal op mijn 3C. Voior mij is comfort en stuureigenschappen (niet te zwaar sturen of teveel stuurreactie) bovengeschikt aan de ultieme styling. Blijft dus eigenlijk de vraag over rijdt 18 inch wel lekker en is dit niet superstug. :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Duizend zielen duizend meningen.

Heb wel eens begrepen dat het verschil tussen die 2 niet echt groot is maar heb zelf nooit met 17"gereden.

Ik rij met 18" en is wel vrij stug maar dat komt meer omdat hij verlaagd is.

Bij twijfel zou ik altijd gaan testen onder de desbetreffende auto.

Elke auto reageerd er immers weer anders op.

Misschien heeft de dealer wel een probeersetje liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 17"wilt proberen mag je wat mij betreft een keer in mijn auto sturen. Het zal wel anders aanvoelen dan in jouw auto aangezien ik er ook nog een sportonderstel (af fabriek) onder heb zitten.

 

Ik ben met enige regelmaat bij jou in de buurt (Bovenkarspel etc.) dus "the call is yours."

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor vaak dat het in comfort niets uitmaakt, maar ik twijfel daar aan...

 

15" heeft een hoge wang, vangt dus meer schokken op. Als je doorgaat naar 16, 17, 18, 19 of zelfs 20 inch neemt de wanghoogte steeds af. Dus heeft de band minder schokopnemend vermogen zeg maar.

 

Maar in een proefritje van een paar km met 17 en 18 inch merk je waarschijnlijk weinig verschil. Dat kun je denk ik beter op de lange termijn bepalen. Ik reed met mijn vorige auto (VW Bora) op 17"en Eibach verlaging, toen ik na de zomer op de 16"standaard wielen ging rijden wist ik niet wat me overkwam, zoveel extra comfort, dus ik bedoel maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit wel degelijk een groot verschil tussen 16" en 18", ik heb nu 16" winterbanden er onder en dit is duidelijk comfortabeler. Bovendien moet je met 18" wel voorzichtiger zijn met parkeren etc. omdat de wang een stuk lager is.

 

Voor het gemak en comfort > 16" voor the looks, iets minder comfort en iets minder gemak > 18"

 

18" dus :-)

 

Overigens douw ik mij Passat harder door de bocht op mijn 18" (235) dan op mijn 16" (205) en dat is weer leuker met rijden!!

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super !..

 

ff Offtopic...

 

soms kom ik velgen tekoop aangeboden.. POLISH. kan iemand mij uitlechen wat dat is

gewoon Echt chroom, of gepolijst.....

hoe zit het met Steenslag of kassen ect.. bladert dat eraf of..

 

alvast heeeeel bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden