Ga naar inhoud
  • 0

is dit normaal?


m montforts

Vraag

het is misschien normaal maar nog nooit opgevallen. als ik de auto op contact zet, geeft de display van de climatronic geen streepjes van de ventilator weer. als ik de auto start komen ze na enkele seconden wel in beeld, zowel in de auto als eco stand. wie heeft dit ook of kan hier meer over vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf heb ik geen Passat, of het normaal is durf ik dan ook niet te zeggen.

Je kunt om te beginnen al een self test doen met de ecc of er een storing inzit.

 

Wellicht het te maken kan hebben met de ingestelde temperatuur waarop de ecc staat ingesteld ism de airco.

Bijvoorbeeld dat: Het systeem effe geen waardes meer heeft (te koud) en zich na het starten van de auto reset?

 

Of een temperatuur sensor van de kachel defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil ook graag uptodate blijven :shock:

Maar neem me niet kwalijk, soort beweringen is bij mij ook zo? en hier hetzelfde?

Dergelijke vermeldingen zijn al zeer vaak de reveu gepasseerd, maar moeten toch ergens op gebaseerd zijn.

 

Informatief zijn met een basis tot verklaringen kan één en ander verklaren..

M.a.w.mijn airco doet het niet meer het is +4 graden..? Is normaal is bij mij ook zo, idem bij mij hetzelfde..

 

Vermeld dan even de situatie, koude start, airco aan of uit, temperatuur, ecc, handmatig e.d.

Wordt zo een straatje zonder einde... :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed om een lang verhaal nog langer te maken,

 

Als ik de auto van het slot doe (ongeacht tijdstip) en de sleutel in het contact doe en de motor start (koude motor of warme) en de motor loopt druk ik op aut dan duurt het even voordat de streepjes zichtbaar worden (ongeacht temperatuur buiten)

 

Of wel hier hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil ook graag uptodate blijven :shock:

Maar neem me niet kwalijk, soort beweringen is bij mij ook zo? en hier hetzelfde?

Dergelijke vermeldingen zijn al zeer vaak de reveu gepasseerd, maar moeten toch ergens op gebaseerd zijn.

 

Informatief zijn met een basis tot verklaringen kan één en ander verklaren..

M.a.w.mijn airco doet het niet meer het is +4 graden..? Is normaal is bij mij ook zo, idem bij mij hetzelfde..

 

Vermeld dan even de situatie, koude start, airco aan of uit, temperatuur, ecc, handmatig e.d.

Wordt zo een straatje zonder einde... :embarassed:

 

Die Theo. Ik heb soms wel veel moeite om je schrijfstijl helemaal te volgen ..

 

Je vraag of het om een handmatige airco of ecc gaat bij de mensen die reageren dat het bij hun ook zo is, raakt m.i. kant noch wal. Want zij bevestigen dat het bij hun ook zo is, dat als de auto op contact wordt gezet, dan "geeft de display van de climatronic geen streepjes van de ventilator weer. als ik de auto start komen ze na enkele seconden wel in beeld". Dus natuurlijk hebben zij climate control...

 

Om dan vervolgens het topic nog langer te maken; is het nog een interessante vraag om te weten om wat voor auto het exact gaat? 3B / 3BG, bouwjaar, dit omdat er ergens toch bijvoorbeeld een CAN bus interface is gebruikt voor de communicatie ipv het oude systeem? En misschien nog wel meer wijzigingen.. Zijn alle Passat climatronic bedieningspanelen uitwisselbaar? Wellicht dat de boot-up tests en display weergave die daarbij hoort ook wel verschillen?

 

Ik meen dat mijn 3B TDi uit 2000 het display gewoon leeg laat de eerste 2sec en dan ineens alles laat zien en de blower start. Maar 100% zeker weten doe ik het niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
het is misschien normaal maar nog nooit opgevallen. als ik de auto op contact zet, geeft de display van de climatronic geen streepjes van de ventilator weer. als ik de auto start komen ze na enkele seconden wel in beeld, zowel in de auto als eco stand. wie heeft dit ook of kan hier meer over vertellen?

Ik heb er ff opgelet, maar bij mij verschijnen de ventilatorstreepjes gewoon meteen in beeld gelijk met de overige cijfers, lettes streepjes en wat voor tekens dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden