Ga naar inhoud
  • 0

Nu kan ieder 1 zuinig rijden? zowel diesel als benzine


Marcel van Es

Vraag

Ik weet niet of het hier al bekend is Maar je kan op een volle tank 70 liter 7 x 15 ml ACETON NAGEL REMOVER toevoegen,

en je rijd volgens dit filmpje 15 % zuiniger.

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/jakha ... agerHeader.

Ik ga eerst eens op zoek naar nog meer resultaten ik hoorde het vanmiddag van een goede kennis.

Hij heeft het ook gedaan hij rijd in een T4 1900 en hij is er mee naar Parijs geweest, 1 op 12 gemiddelt op de terug reis heeft hij aceton toegevoegd en hij beweerd nu dat hij 1 op 16 heeft gereden.

Hebben jullie hier al ervaringen mee of is het voor jullie net als bij mij niet bekend :cry::angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij klopt het dat je daardoor inderdaad zuiniger rijdt (ik ken iemand die het ook heeft gebruikt). Echter:

 

- je moet zeer goed opletten bij het in de tank gooien van dit spul, het tast de lak aan!

- is 7x15 ml nagellakremover goedkoop? Weegt het op tegen die 15 % besparing?

- het tast brandstofleidingen sneller aan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij klopt het dat je daardoor inderdaad zuiniger rijdt (ik ken iemand die het ook heeft gebruikt). Echter:

 

- je moet zeer goed opletten bij het in de tank gooien van dit spul, het tast de lak aan!

- is 7x15 ml nagellakremover goedkoop? Weegt het op tegen die 15 % besparing?

- het tast brandstofleidingen sneller aan...

 

Hoi Led,

 

het tast brandstofleidingen sneller aan...

Puur kan ik het me wel voor stellen maar, 105 ml op 70.000 ml diesel lijkt het me sterk dat het dan nog invloed op kunststof en rubber leidingen kan hebben. :?:

Ik ben er nog alles en nog wat aan het opzoeken over dit onderwerp. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou geen nagellak remover gebruiken, gewoon aceton.

een vriend van mij gebruikt het in zijn eend en heeft hier goede ervaringen mee iets van 15% tot 20% besparing met 20ml per tank. Nu weet ik de inhoud van zijn tank niet maar dat zal iets van 35 liter zijn.

 

En wat led-lightning zegt klopt wel het tast de lak aan maar met een trechtertje of injectiespuit gaat een hoop goed komen.

En het aantasten van de brandstofleidingen ik weet het niet en hoe zit het met de rest.

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou geen nagellak remover gebruiken, gewoon aceton.

een vriend van mij gebruikt het in zijn eend en heeft hier goede ervaringen mee iets van 15% tot 20% besparing met 20ml per tank. Nu weet ik de inhoud van zijn tank niet maar dat zal iets van 35 liter zijn.

 

En wat led-lightning zegt klopt wel het tast de lak aan maar met een trechtertje of injectiespuit gaat een hoop goed komen.

En het aantasten van de brandstofleidingen ik weet het niet en hoe zit het met de rest.

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel

 

Hoi Sigarenroker, moet niet gekker worden :lol:

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel.

Ik ook niet, en zeker niet doen als je het bericht boven jou heeft gelezen van Jeroen (Jee 13) een pd motor heeft en dat heb ik volgens mij :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je echt zuiniger rijden dan zijn er wel een paar dingen die je kunt doen.

1. Je banden op pompen tot 3 bar scheelt rolweerstand.

2. In plaats van 120 rijden ga je lekker 110 rijden lekker met de cruise control aan scheelt enorm

3. Gewoon op tijd weggaan neem de tijd vertrek 10 minuten eerder dan hoef je niet te haasten en kijk wel uit je kunt een hoop besparene dus kijk uit voor je HART.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hhhmmmmm.....

 

Aceton is een vreselijk goed oplosmiddel. Dus bezint eer ge begint. Als het werkelijk zou werken zouden alle olie maatschappijen het al toevoegen, en een grote reclame campagne gestart zijn.........

Helemaal mee eens, ik ga niet lopen experimenteren met dit soort geintjes voor die paar centen besparing.

Als je die link van Jee13 volgt naar die discussie op het TDI-forum, zou je motor zelfs betere prestaties leveren. Tuurlijk!

Doet 'ie met lachgas of ethanol ook.

Maar wat niemand mij kan vertellen is wat er precies gebeurt met je verbranding. Dat je verbranding beter is, zegt niets want dat kan nog van alles betekenen. Verbrandt de brandstof sneller, of vollediger, langzamer? Wordt de extra energie dan omgezet in volume of in hogere temeraturen? Wat vindt je katalysator van aceton? De motoren van tegenwoordig zijn zo gefinetuned, dat dit soort experimenten zomaar schade kunnen opleveren. "Ja, ik had wel €5,- verdiend voor mijn nokkenas kapotliep..." :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou geen nagellak remover gebruiken, gewoon aceton.

een vriend van mij gebruikt het in zijn eend en heeft hier goede ervaringen mee iets van 15% tot 20% besparing met 20ml per tank. Nu weet ik de inhoud van zijn tank niet maar dat zal iets van 35 liter zijn.

 

En wat led-lightning zegt klopt wel het tast de lak aan maar met een trechtertje of injectiespuit gaat een hoop goed komen.

En het aantasten van de brandstofleidingen ik weet het niet en hoe zit het met de rest.

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel

 

Hoi Sigarenroker, moet niet gekker worden :lol:

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel.

Ik ook niet, en zeker niet doen als je het bericht boven jou heeft gelezen van Jeroen (Jee 13) een pd motor heeft en dat heb ik volgens mij :?:

 

 

Hé Marcel,

 

Je gaat toch niet met je mooie auto experimenteren met rotzooi in je tank. Aceton is echt troep, maar ook als het minder onschuldig is zou ik het niet bij miin brandstof (benzine) gooien.

 

En waarom zou het verbuik van 1:12 naar 1:16 gaan? De enige conclusie die ik daaraan kan hangen is dat mensen zelf in iets geloven en daar dan heen rekenen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En 25% zuiniger rijden met nagel remover kan nooit he, Ik vraag me toch af hoe hij naar parijs is gereden want met een gangetje van 100 of 120 zwaar beladen wind mee of wind tegen dat zijn allemaal zaken die je moet vertellen om een oordeel te kunnen geven want een gemiddelde van iets met welke snelheid heb je gereden heb je files gehad onderweg daar hoor je niemand over. Mooie verhaaltjes allemaal maar laten ze het eens onderbouwen allemaal met gegevens dan kunnen we oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tegenwoordig is toch nalles injectie. De hoeveelheid brandstof wordt bepaald door de hoeveelheid aangezogen lucht.

De motor weet echt niet of er iets is toegevoegd en zal heus niet minder gaan inspuiten.

Nee de motor gaat niet minder inspuiten, maar als (áls he? ;)) er meer vermogen ontwikkeld wordt met dezelfde hoeveelheid ingespoten brandstof hoef je minder gas te geven om dezelfde snelheid te rijden -> minder inspuiting -> lager verbruik.

 

Of het waar is van die aceton.... met even googlen vond ik:

Acetone In Fuel Said to Increase Mileage

 

Readily-available chemical added to gas tank in small proportion improves the fuel's ability to vaporize completely by reducing the surface tension that inhibits vaporization of some fuel droplets.

Vrij vertaald; de toegevoegde aceton verminderd de oppervlakte spanning van de ingespoten brandstof, waardoor deze fijner verneveld. Resultaat zou zijn dat er een betere verbranding plaats vindt en er dus meer vermogen ontwikkeld wordt met dezelfde hoeveelheid brandstof.

 

Maar, geen haar op mijn hoofd om 't er in te gooien. Als (áls he? ;)) het al werkt kan het haast niet uitblijven dat er onderdelen in je brandstofsysteem zachtjes aan oplossen door die troep :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zou geen nagellak remover gebruiken, gewoon aceton.

een vriend van mij gebruikt het in zijn eend en heeft hier goede ervaringen mee iets van 15% tot 20% besparing met 20ml per tank. Nu weet ik de inhoud van zijn tank niet maar dat zal iets van 35 liter zijn.

 

En wat led-lightning zegt klopt wel het tast de lak aan maar met een trechtertje of injectiespuit gaat een hoop goed komen.

En het aantasten van de brandstofleidingen ik weet het niet en hoe zit het met de rest.

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel

 

Hoi Sigarenroker, moet niet gekker worden :lol:

 

Dit zijn voor mij toch ook nog enkele vragen waar ik nog geen antwoord op heb en daarom gooi ik dat nog niet in mijn 130pk diesel.

Ik ook niet, en zeker niet doen als je het bericht boven jou heeft gelezen van Jeroen (Jee 13) een pd motor heeft en dat heb ik volgens mij :?:

 

 

Hé Marcel,

 

Je gaat toch niet met je mooie auto experimenteren met rotzooi in je tank. Aceton is echt troep, maar ook als het minder onschuldig is zou ik het niet bij miin brandstof (benzine) gooien.

 

En waarom zou het verbuik van 1:12 naar 1:16 gaan? De enige conclusie die ik daaraan kan hangen is dat mensen zelf in iets geloven en daar dan heen rekenen.

 

 

 

Nee ik kijk wel uit, als ik zeker weet dat het geen schade aan de motor(en) & slangen geeft tja waarom niet dan,

Maar ik kan me iets herinneren wat Mathijs me 3 jaar geleden heeft gezegd :roll::roll::roll: dat ik een pd moterblok zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden