Ga naar inhoud
  • 0

aandrijfashoes vervangen 3BG


Passatrijder

Vraag

Dit weekend aan de slag geweest. Eerst de kapotte hoes links vervangen, daarna ook de rechter meegepakt (haarscheurtjes)

Heel gedoe om de vastgeroeste bouten los te krijgen. Flink moeten klappen, maar alles is netjes losgekomen. Ik heb uiteindelijk de centrale asbout losgemaakt (en vervangen) en verder de bovenste twee draagarmen. Fuseekogels konden blijven zitten, net als de stuurstang, dus uitlijnen was niet nodig. Wel om er goed bij te kunnen remschijf en remblokken gedemonteerd.

 

Met wat puzzelen kan de as uit het lager worden genomen. Oude hoes eraf. Dan de homokineet eraf halen. Ik had een stuk draadeind om hem van de as af te 'draaien'. Dat werkte erg goed en lijkt me verstandiger dan er met een hamer op rammen...

 

Na de demontage de homokineet van de gescheurde hoes netjes schoongemaakt. Gelukkig was ik er tijdig bij, homokineet niet beschadigd.

 

Nieuwe hoes gemonteerd. Daarna alles er weer inbouwen. Niet vergeten alles aan te draaien :?

 

Originele reparatiesetjes van VW gebruikt (31,35 ex BTW pst)

 

Ik heb wat minder fotos gemaakt dan ik me had voorgenomen.. het vet van de homokineet en het fototoestel gaan niet goed samen!

post-4931-1423822992,4075_thumb.jpg

post-4931-1423822992,4856_thumb.jpg

post-4931-1423822992,5325_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb de as aan de kant van de versnellingsbak vast laten zitten. Alleen de as bij het wiel losgemaakt. Maar in die positie is ie met geen mogelijkheid uit het lager te krijgen, hoe ik ook heb gedraaid en gepuzzeld. Het lijkt namelijk net alsof het net wèl kan maar het kan nèt niet ;-)

 

In alle instructies stond trouwens dat ik de bouten van de bovenste draagarmen moet vervangen. Heb dat niet gedaan, gewoon de oudjes weer terug gezet. Waarom zouden ze vervangen moeten worden? De as bouten die 200NM aangedraaid moeten worden (endan nog een halve slag, maar dat ben ik vergeten..) heb ik wel vervangen.

 

De garage met smeerput is helaas niet van mij dieseltje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij het linkerwiel ook de rubberaandrijfhoes aan de wielkant laten vervangen door 2 vrienden van mij.

De bovenste draagarmen niet los geweest , wel de demper aan de onderzijde losgemaakt om plaats te krijgen.

Ook de onderste conische bout losgemaakt.

As aan bakzijde vast laten zitten.

Alles met alles op 25 minuten tijd klaar.Was net een pitsstop zo gingen die tekeer. Wel op een brug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden