Ga naar inhoud
  • 0

Lekke aandrijfashoes


Passatrijder

Vraag

Vandaag mooie winterbandjes erop gezet (Vredestein Snowtrac 2, 195/65/R15, iets smaller dan de gewone (205).

 

Bij het monteren gezien dat de linker aandrijfashoes (wielzijde) lek is. Natuurlijk veel vettigheid in de wielkap. Zo spoedig mogelijk vervangen dus.

 

Hoe kan ik dat het beste doen? Op het forum heb ik wel wat engelse instructies gezien. Is er een Nederlandse uitleg of een duidelijke tekening uit een werkplaatshandboek?

 

En zijn er nog do's en dont's ? ;-):wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zie inmiddels dat er wel vaker over gediscussieerd is... sorry dat ik er weer een nieuwe topic van heb gemaakt..

 

In het engels een mooi verhaal: http://www.taligentx.com/passat/maintenance/cvjoints/

 

Maar een Nederlandse versie, en nog liever, een duidelijke technische tekening zou super zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De makkelijkste manier voor thuis is beide voor wielen van de grond af voor keur op de brug. Linker wiel eraf bout van aandrijfas los. stuur helemaal naar rechts draaien en dan kun je de as er tussen uit halen. De kop van de aandrijfas kun je er met een stevige tik met een hamer af slaan nadat je de oude hoes hebt verwijderd.

Nieuwe hoes en vet en alles weer opbouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De makkelijkste manier voor thuis is beide voor wielen van de grond af voor keur op de brug. Linker wiel eraf bout van aandrijfas los. stuur helemaal naar rechts draaien en dan kun je de as er tussen uit halen. De kop van de aandrijfas kun je er met een stevige tik met een hamer af slaan nadat je de oude hoes hebt verwijderd.

Nieuwe hoes en vet en alles weer opbouwen

 

Je haalt het net niet om de homokineet er tussenuit te halen, je zal ten allertijde de bovenste of de onderste fusee moeten demonteren. Deze zitten meestal behoorlijk vast. Ook moet je de centrale bout van de homokineet vervangen en op het juiste moment vast zetten. Tevens moet het vet in de homokineet ververst worden. Alles weer netjes op moment terug plaatsen en uitlijning controleren. en hij is klaar.

 

groeten Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat is jullie advies: meteen ook de homokineten vervangen als alles er toch af ligt (linker hoes is gescheurd, rechter vertoont haarscheurtjes)? Hij maakt geen rare geluiden oid, dus ik denk dat ze nog wel goed zijn (bijna 2 ton op de teller).

 

Graag jullie advies enne.. als jullie nog een tekening met daarop de aanwijzingen, zou je me heel blij maken. Wil komende zaterdag ermee aan de slag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je haalt het net niet om de homokineet er tussenuit te halen, je zal ten allertijde de bovenste of de onderste fusee moeten demonteren. Deze zitten meestal behoorlijk vast. Ook moet je de centrale bout van de homokineet vervangen en op het juiste moment vast zetten. Tevens moet het vet in de homokineet ververst worden. Alles weer netjes op moment terug plaatsen en uitlijning controleren. en hij is klaar.

 

Heb het laatst toch nog gedaan met de auto van Robl dus anders moet je hem vragen hij stond er bij het is met gelukt. Zal binnenkort de andere kant op zelfde manier doen dit om dat idd die bouten als een huis zitten en daar hebben we wweinig zin in om alle maal los te halen. (

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden