Ga naar inhoud

coating ramen


pepper

Aanbevolen berichten

Oei dat zijn in mijn geval dus 8 ramen x 50 euro = 400 euro :'(

 

Ik moet volgende week langskomen voor een offerte... eens kijken wat het kost.

 

 

Ook heb ik een plak-toko in Almelo gebeld, die hebben me telefonisch een prijsopgave van 500 euri gedaan. -katsjingggg-!

Maar dan wel: 3M folie, tint naar keuze, 5jr garantie en eenof andere goedkeuring (zal wel apk zijn).

 

Master: heb je je pass al terug? hoe lang ben je heb kwijt geweest, tegen mij zeiden ze dat het ongeveer 3 dagen was?

 

update:

Ik heb eenafspraak staan bij een bedrijfje in Oldenzaal. Voor 200 / 210 euri worden de achterruiten beplakt met folie.

Het wordt gedaan door een professioneel letter/sticker/reclame/plakbedrijf.

 

Donderdagmiddag weet ik meer.......

 

Ik heb de achterste zijruiten en de achterruit laten beplakken met Chromm de luxe folie en dat heeft me €160,- gekost. Meerdere leden zijn reeds bij hem geweest en naar veel tevredenheid heb ik begrepen.

Deze jongeman werkt bij een professioneel bedrijf die onder andere onze mooie politieauto's voorziet van bestickering.

 

En over of ik m'n pass al terug heb, ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wat bedoel je hier precies mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik dacht dat je van je passat de achterste ruiten hebt laten coaten bij Bosing... maar ik zie net dus dat je hebt laten beplakken.

Waar heb je dit laten doen? Ik heb met Bosing gebeld, en die vertelde me dat ze alleen coaten.

 

Ikzelf ben nu ongeveer 200 kwijt als ik de achterklep, en de achterste ramen laat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Politie controleert donkere autoruiten

 

DORDRECHT - De politie in de regio Zuid-Holland-Zuid controleert de komende tijd donkergetinte ruiten van auto's. Volgens wettelijke bepalingen moeten autoruiten minstens 50 procent licht doorlaten.

 

Het korps zet voor de controle zijn nieuwe aanwinst Tintman in, een apparaat dat de lichtdoorlaatbaarheid meet.

 

Bestuurders van auto's met te donkere ramen krijgen een bekeuring van 75 euro en de politie neemt het kentekenbewijs in. De eigenaar van de auto heeft daarna twee weken de tijd om de ramen lichter te maken, liet een woordvoerster van de politie maandag weten.

 

BRON: NU.NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politie controleert donkere autoruiten

 

DORDRECHT - De politie in de regio Zuid-Holland-Zuid controleert de komende tijd donkergetinte ruiten van auto's. Volgens wettelijke bepalingen moeten autoruiten minstens 50 procent licht doorlaten.

 

Het korps zet voor de controle zijn nieuwe aanwinst Tintman in, een apparaat dat de lichtdoorlaatbaarheid meet.

 

Bestuurders van auto's met te donkere ramen krijgen een bekeuring van 75 euro en de politie neemt het kentekenbewijs in. De eigenaar van de auto heeft daarna twee weken de tijd om de ramen lichter te maken, liet een woordvoerster van de politie maandag weten.

 

BRON: NU.NL

 

Ik denk dat je een probleem hebt als ze je aanhouden en je een prent geven van 75 euro, want volgens mij mag je niet zonder je kentekenbewijs op pad, houden ze dan aan, kost je nog meer pegels.

 

Volgens mij klopt het verhaal dan niet meer. De politie is dan lekker bezig. :evil:

 

MASTER! wat hebben we nu aan 'onze' klomp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politie controleert donkere autoruiten

 

DORDRECHT - De politie in de regio Zuid-Holland-Zuid controleert de komende tijd donkergetinte ruiten van auto's. Volgens wettelijke bepalingen moeten autoruiten minstens 50 procent licht doorlaten.

 

Het korps zet voor de controle zijn nieuwe aanwinst Tintman in, een apparaat dat de lichtdoorlaatbaarheid meet.

 

Bestuurders van auto's met te donkere ramen krijgen een bekeuring van 75 euro en de politie neemt het kentekenbewijs in. De eigenaar van de auto heeft daarna twee weken de tijd om de ramen lichter te maken, liet een woordvoerster van de politie maandag weten.

 

BRON: NU.NL

 

Dit gaat natuurlijk alleen om de voorruit en voorportierruiten... de rest mag je zo dicht/donker maken als je maar wilt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ophef weer.

Er is niets veranderd ten opzichte van de laatste keer wanneer we deze discussie hebben gevoerd. Heb toevallig vorige week nog met de Officier van Justitie hierover gesproken.

 

In het Voertuigregelement staat dat het verboden is voorwerpen de voorste zijruiten danwel de voorruit aan te brengen welke het zicht op enige wijze kan belemmeren. Dit houd dus in dat je niets op of aan de ruiten mag brengen. Dit geldt dus voor folie en voor coating.

De voorruit moet bij meting nog 75% licht doorlaten en de voorste zijruiten 70%. Af fabriek zitten er tegenwoordig al zoveel warmte beperkende dingen dat de gemiddelde ruit zo rond de 80% zit. Ga je daar dus iets als folie of coating op aanbrengen zit je meteen al onder de norm.

 

Wat de politie KAN doen is: Kenteken deel 1a innemen en opsturen naar het RDW. Het voertuig voldoet namelijk niet meer aan de keurings eisen zoals het type keuringsmerk aangeeft. Je moet dan de auto opnieuw ter keuring aanbrengen, mag in de tussentijd niet rijden en bent een boel geld kwijt.

Denk niet dat wanneer de auto APK gekeurd is met de folie dat het dan goed is. APK kijkt hier niet na, het is geen keuringspunt!!!!

 

Wat IK meestal doe, en de meeste andere verkeerscollega's hier in de regio doen:

Kenteken deel 1a innemen en de eigenaar uiterlijk 4 weken de tijd geven om de folie dan wel de coating te verwijderen. Er volgt dan geen boete.

Het gaat ons namelijk niet om de bon maar om de verkeersveiligheid!!!!!!!

Er kan idd een bon ter waarde van €75 worden uitgeschreven.

Geeft de eigenaar binnen die 4 weken geen gehoor aan de afspraak dan volgt het eerste traject met als uiterste dwangmiddel:

ONGELDIG VERKLARING VAN HET KENTEKENBEWIJS!!!

 

Laat het dus niet zover komen en tint alle ramen welke je maar wilt als het de voorste zijruiten of de voorruit maar niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Politie controleert donkere autoruiten

 

DORDRECHT - De politie in de regio Zuid-Holland-Zuid controleert de komende tijd donkergetinte ruiten van auto's. Volgens wettelijke bepalingen moeten autoruiten minstens 50 procent licht doorlaten.

 

Het korps zet voor de controle zijn nieuwe aanwinst Tintman in, een apparaat dat de lichtdoorlaatbaarheid meet.

 

Bestuurders van auto's met te donkere ramen krijgen een bekeuring van 75 euro en de politie neemt het kentekenbewijs in. De eigenaar van de auto heeft daarna twee weken de tijd om de ramen lichter te maken, liet een woordvoerster van de politie maandag weten.

 

BRON: NU.NL

 

Dit gaat natuurlijk alleen om de voorruit en voorportierruiten... de rest mag je zo dicht/donker maken als je maar wilt..

 

psies :wink:

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat IK meestal doe, en de meeste andere verkeerscollega's hier in de regio doen:

Kenteken deel 1a innemen en de eigenaar uiterlijk 4 weken de tijd geven om de folie dan wel de coating te verwijderen. Er volgt dan geen boete.

Het gaat ons namelijk niet om de bon maar om de verkeersveiligheid!!!!!!!

Er kan idd een bon ter waarde van €75 worden uitgeschreven.

Geeft de eigenaar binnen die 4 weken geen gehoor aan de afspraak dan volgt het eerste traject met als uiterste dwangmiddel:

ONGELDIG VERKLARING VAN HET KENTEKENBEWIJS!!!

 

Laat het dus niet zover komen en tint alle ramen welke je maar wilt als het de voorste zijruiten of de voorruit maar niet is.

 

Waren alle agenten maar zo aardig :( Ik moest meteen betalen.. volgens mij zelfs €90.. :evil: Maar dat is alweer een tijdje geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja komt er op neer dat het gewoon een hoop gezeik is!

 

Vind die regel dat het NIET mag zo ontzettend dom. Want ook dat klinkt wel heel leuk maar RDW is er nu zelf nog steeds NIET over uit of het nou wel mag of niet en hoeveel procent dan wel.

 

Dus ook al vind de politie dat het niet mag dan nog is het afhankelijk van het RDW. En zolang die nog niet zeker kunnen zeggen dit mag en dat mag niet trek ik me niks aan van wat de politie vind. MOETEN ze de regel maar eens strak trekken. Heb hier zo ontzettend vaak discussie's met me ouwe heer over aangezien die ook bij de politie zit.... Maar jah zo zijn er wel veel meer dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja maar het RDW bepaalt wel mee. Dus zodra hun kunnen aangeven het mag voor zoveel procent dan kan de politie wel vinden dat het niet veilig genoeg is maar het MAG dan wel gewoon!

 

Maar zolang RDW dat niet kan/wil is het net in hoeverre de agent in kwestie er dus over kan zeiken. Ik zeg dan ook gewoon laat er een wetgeving op komen dat we voortaan gewoon met een gerust hart kunnen laten blinderen en dat we er een certificaat bij krijgen voor de voorste ruiten. Is iedereen gelijk van het gezeik af. Maar nee zo simpel WIL de wet niet werken natuurlijk. Eerst ff het aantal boetes halen :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me af zat te vragen ....

 

Waarom is het onveilig om met getinte ramen te rijden ?

Ik kan me voorstellen dat het argument "omdat je dan niet ziet of de andere bestuurder je gezien heeft" er nu weer aan zit te komen. Maar ik vind dat tot op zekere hoogte flauwekul. Meeste verkeerssituaties waarbij het van belang is om te zien of de andere bestuurder je gezien heeft gaan te snel om uberhaubt op te letten of het zo is.

 

Verder vind ik het ook belachelijk dat geïmporteerde auto's het wel mogen hebben als het af fabriek zo is. De auto rijd in nederland op een nederlands kenteken rond, dus moet de auto naar mijn mening dan ook maar aan de nederlandse wetgeving voldoen. Een allochtoon die naar nederland komt en een nederlands paspoort krijgt moet zich toch ook aan de nederlandse wet houden ?

Het is of allemaal wel, of allemaal niet vind ik dan persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roy,

 

Noem eens 1 geimporteerde auto die af fabriek al zulke donkere ramen heeft dat ie NIET aan de huidige regels zou voldoen?

 

Ik vind getinte ramen best mooi, maar....... Er zitten niet voor niks ramen in je auto. Je moet er doorheen kunnen kijken. Als er dan wetgeving is die zegt dat je je ruiten maximaal 30% mag tinten, dan is dat toch duidelijk genoeg?

Donkerder dan dat zal wel minder veilig zijn.

 

Ik vind het kolder dat er zo simpel over het verkeer wordt gedacht..... "ik vind het DOM dus ik hou me er niet aan" "het gaat te snel, dus ik let maar niet op".

Hoe vaak ik al in de ankers moest op rotondes omdat men gewoon maar oprijdt en al aanneemt dat ik af zou slaan (want niemand gebruikt het knipperlicht meer....).

Ik ben blij met deze handhavingsactie! Eindelijk eens iets wat duidelijk wordt gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook mooi.. Heb 2 jaar lang met een auto rond gereden die helemaal geblindeerd was behalve de voorruit. Toen was het gelukkig nog niet zo streng.

Nu wel en ze hebben natuurlijk ook gelijk.. Ze nemen de vergelijking met een gewone ruit en een getinte ruit.. dan is de getinte ruit ALTIJD meer belemmerend voor het zicht dan de niet getinte ruit.. en dat zal altijd zo blijven. Dat verlies je helaas altijd.

 

Ik begrijp het wel.. tis alleen jammer :( Maar vooral voor de avond snap ik het. Het zicht is dan gewoon een stuk minder. Een zonnebril kan je nog afdoen als het donker wordt.. ;)8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden