Ga naar inhoud

Palm-3BG 1.8T variant comfortline-roest dakrail


Palm

Aanbevolen berichten

Heb de berichten over roestvorming bij de (chromen) dakrails gelezen en ja, je gelooft het al, bij mij zit er roestvorming bij 1 van de pootjes. (middelste linker dakrails) Auto 5 jaar oud. Dakrails zijn af-fabriek geplaatst.

 

heb met PON gebeld. Zij adviseerden mij om bij een dealer langs te gaan om eea te laten beoordelen.

 

mocht deze geen actie ondernemen, dan moet ik een klacht indienen.

 

las dat VW niet een eenduidig beleid heeft mbt het herstel en verbetering van dit probleem. Lijkt mij, gezien de regelmaat waarin het voorkomt toch echt wel een fabricagefout.

 

Palm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ben bij 2 dealers langsgegaan om de roestvorming te laten beoordelen.

 

Bij aankomst heb ik de receptionisten het probleem voorgelegd. Beide gaven, zonder de auto te hebben bekeken, aan dat het geen garantie betrof. Ik heb aangegeven dat roestvorming bij een auto van 5 jaar oud en van dit merk toch wel erg raar was en dat zij, wannneer hen dit zelf zou overkomen, hier toch ook mee zouden komen. Zij gaven mij geen ongelijk maar beroepen zich op 2 jaar lakgarantie. Ook werd bij 1 de vraag gesteld of het af fabriek gemonteerd was. dit is volgens mij het geval, maar dit veranderde de zaak niet. In deze gevallen is er mijns inziens sprake van een constructiefout. Iedere leek kan bedenken dat een auto tordeert en dat er, in het geval hier een metalen (in dit geval chromen, maar dit kan dus ook een zwarte) dakrail op wordt geplaatst zonder dat hier voldoende bescherming tussen zit dit niet ten goede komt van de lak en de rails zelf. Ik vind ook dat je er als koper wel vanuit mag gaan dat hier voldoende bescherming tussen zit en dat er geen roest kan ontstaan.

Ook de kwaliteit van de dakrail zelf schiet tekort. Hierop zijn ook al bobbeltjes waarneembaar.

 

Zijn er trouwens passats variant zonder dakrail? Zo niet, dan kan de dakrail ook niet gezien worden als accessoire.

 

Groet Palm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ook ik heb na 3,5 jaar roest bij een van de pootjes.

Dealer in Zwolle gaf aan al meer dan 6 gevallen te hebben gehad... Allemaal afgewezen!!

 

Ze zouden een mooie deal maken om mijn dak over te laten spuiten (dan denk ik aan 100 euro)

Maar helaas is het bedrag 889.36 :evil: ....

 

Nu bezig met bezwaarschrift richting PON.... (maar voor die tijd hier nog even gekeken of er meer gevallen waren, en dat blijkt dus een bekend probleem...)

 

 

Ik hou het forum op de hoogte....

 

We hebben ook nog een zeer goede rechtsbijstand :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wat een gesodemieter heh, toevallig van de week van de garage waar ik de auto bijna een jaar geleden heb gekocht gehoord dat het dak ( en op mijn verzoek ook de 2 voorraamstijlen ivm steenslag (= a-stijlen?) ) gespoten kan worden voor 650,- pleuri excl. btw. mijn inbreng zou dan 375,- euri zijn excl. btw. moeten zijn. hij de rest.

Kosten zijn zo hoog omdat de hemel van binnen er uit moet om de dakrails te demonteren, wil het dak goed gespoten kunnen worden. kortom een boel centen, even heel hard over nadenken....

De dakrail zelf had ik destijds met mijn 'stomme kop' geaccepteerd bij aankoop. ( weer een ervaring rijker :embarassed: )

 

tsjonge de dakrail zelf zijn ook al zo prijzig, en nog schaars ook....

 

Tis al eens eerder geopperd, mogelijk dat we met een heleboel eigenaren van roestige dakrails en daken wat kunnen beginnen...

 

 

groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wat een gesodemieter heh, toevallig van de week van de garage waar ik de auto bijna een jaar geleden heb gekocht gehoord dat het dak ( en op mijn verzoek ook de 2 voorraamstijlen ivm steenslag (= a-stijlen?) ) gespoten kan worden voor 650,- pleuri excl. btw. mijn inbreng zou dan 375,- euri zijn excl. btw. moeten zijn. hij de rest.

Kosten zijn zo hoog omdat de hemel van binnen er uit moet om de dakrails te demonteren, wil het dak goed gespoten kunnen worden. kortom een boel centen, even heel hard over nadenken....

De dakrail zelf had ik destijds met mijn 'stomme kop' geaccepteerd bij aankoop. ( weer een ervaring rijker :embarassed: )

 

tsjonge de dakrail zelf zijn ook al zo prijzig, en nog schaars ook....

 

Tis al eens eerder geopperd, mogelijk dat we met een heleboel eigenaren van roestige dakrails en daken wat kunnen beginnen...

 

 

groet Ruud

 

Weet niet hoe je aan het verhaal komt dat de hemel eruit moet voor demontage vd dakrails.

 

Maar dat is niet nodig de kapjes aan voor, achter en in het midden verwijder je.

Vervolgens draai je de M8 moeren los en de dakrails is los.

 

Bij opnieuw monteren vd dakrails even een stukkie rubber er tussen maken van 2/3 mm.

 

Dakrails staan wel eens op Ebay. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dealer is gek. :angry:

Weten hier dus ook niks van prutsers.

 

Kap aan de voorkant moet je naar voren schuiven en een beetje optillen.

Kap aan de achterk. moet je naar achteren schuiven en een beetje optillen.

Middenste kap moet je aan de achterk. iets open trekken waardoor er ruimte komt en je deze dan naar buiten toe kunt trekken.

 

Uit veligheid kun je de lak afplakken zodat je niks beschadigd. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Ik heb de kapjes los, helaas 1 kapje afgebroken, naar achteren schuiven gaat goed, daarna zitten er klemmetjes die hem geklikt houden, je moet dan met bv een platte schroeverdraaier een klemmetje induwen dan laat hij los.

Bij mij zitten er dus allemaal blaasjes ONDER de rail die nu dus een beetje naar buiten beginnen te komen en je het dus ziet.

Er zit een beschermingsplak tussen de rail en het dak. Bij mij zit hij niet precies in het midden van de rail en er loopt dus op die manier water/ zout e.d. richting het moergat waar hij is begonnen met roesten.

 

Mijn vraag is nu ook, in zwolle bij pouw zeggen ze dat dit onder lakgarantie valt en niet onder carrosseriegarantie. Wat denken jullie? Met carrosseriegarantie val ik nog net binnen de 10 jaar namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet hoe je aan het verhaal komt dat de hemel eruit moet voor demontage vd dakrails.

 

Het hemelverhaal komt in dit geval van de garagehouder die zei dat als je het goed wil doen ( de roest op het dak bestrijden ) de hemel eruit moest. Ikzelf denk dan daarbij dat ze last hebben van uit het dak stekende bouten en/of er aan de binnenkant van het dak gekeken moet worden of het daar ook roest.

 

anders zou ik het ook niet weten. :?

 

Groet Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hemelverhaal komt in dit geval van de garagehouder die zei dat als je het goed wil doen ( de roest op het dak bestrijden ) de hemel eruit moest. Ikzelf denk dan daarbij dat ze last hebben van uit het dak stekende bouten en/of er aan de binnenkant van het dak gekeken moet worden of het daar ook roest.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Om de rails te demonteren hoeft de hemel er inderdaad niet uit. Maar om de bouten/draadeinden te vervangen waar de dakrails op gemonteerd worden, moet je waarschijnlijk wel aan de binnenkant zijn. En ik kan me voorstellen dat die bouten ook niet meer helemaal okselfris zullen zijn.

Daarnaast kan het zijn (maar dat weet ik niet zeker) dat ze de laatste beetjes roest verwijderen met een miniatuur zandstralertje. Als je hemel er dan nog onder zit en er zit een klein (roest-)gaatje in je dak, ga je dwars door je hemel heen. Schadepost vul maar in...

Ik kan me dus voorstellen dat ze toch de hemel demonteren bij zo'n klus, maar ik ben geen ervaringsdeskundige :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag met de dealer in ommen gesproken, hij zegt dat het wel vanuit de auto komt en buiten mijn schuld dus is, maar niet onder de carrosserie garantie valt. Ik val dus buiten de lakgarantie omdat dit 7 jaar is en carrosseriegarantie 10 jr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Vandaag met de dealer in ommen gesproken, hij zegt dat het wel vanuit de auto komt en buiten mijn schuld dus is, maar niet onder de carrosserie garantie valt. Ik val dus buiten de lakgarantie omdat dit 7 jaar is en carrosseriegarantie 10 jr.

 

Hoi Esmamaju.

 

Ik zit me vreselijk kwaad te maken, met ja het komt van binnen uit maar je hebt er geen garantie op

:angry::angry:

Ik weet niet hoe oud de passat is maar als die nog geen tien jaar is?

En de dealer zegt, dat het wel vanuit de auto komt maar niet onder de carrosserie garantie valt.

Dan moet je eens vragen of die halve tamme wel geschikt is voor de functie die hij vervult.

Een ding weet ik wel, als je beschaafd en beleeft over komt, dan red je het niet.

Dat heb ik zelf ook al onder vonden, het lijkt wel of ze het zelf uit eigen zak moeten betalen, de Asoos

Tegen mij werd gezegd omdat er een stofje in de lak zat, dat daar aan te zien was dat mijn deur schade heeft gehad en wel zo'n schade heeft gehad dat de dak railing onder het middelste pootje roest pukkeltjes ontstonden.

Ik zei tegen zijn collega of die altijd zo lollig is op maandag ochtend.

Ik gaf toe dat ie schade heeft gehad, bij de bestuurders kant voor koplamp, en dat de enige schade was, wat er was.

Twee dagen later kon ik de passat neer zetten, en werd het hele dak gespoten, nog geen 2 jaar later weer roest pukkeltjes op precies de zelfde plek, belde op kon langs komen, er werd gezegd Jezus dat is ook klote voor je dat het weer terug is gekomen, kreeg een kop koffie aangeboden, hij zeg je moet even een uurtje w8ten dan zijn de jongens van de spuiterij er.

Nou er werd gezegd dat als die hier is gespoten dan valt het onder de garantie, en wordt het opnieuw gespoten.

En ik heb het zo kunnen regelen dat ze mijn motorkap voor € 300 ook hebben gespoten.

En heb op het moment nu nog nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu bezig met rechtsbijstand, in het boekej staat zelfs12 jaar voor de passat met volledig verzinkte carrosserie. Nu weet ik alleen niet vanaf wanneer dit gedaan is bij passat. Ga in ieder geval nu hard spelen. Mijn auto is van nov 99

 

Bij welke dealer ben jij geweest voor spuiten? Er zijn een heleboel mensen hier op het forum die hetzelfde probleem hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden