Ga naar inhoud
  • 0

Radio kan niet ver genoeg in sleuf


DurkieBoy

Vraag

De radio in mijn 3B kan niet ver genoeg in de daarvoor bestemde sleuf (zie foto 1). Het ligt niet aan de kabelboom achter de radio. De radio klikt namelijk goed vast in de 'beugel' (zie foto 2). Alleen naar mijn mening te vroeg. De beugel/sleuf kan ook niet verder in de sleuf (zie foto 3). Dus steekt de radio een stukje uit. En dat is niet heel fraai om te zien. Net niet af, zeg maar...

 

Heeft iemand dit probleem ook? Weet iemand hoe dit kan? En heeft iemand een oplossing?

 

PICT0002.JPG

 

PICT0004.JPG

 

PICT0007.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je toevallig de rubberen dop nog achter op de radio zitten?

Deze wil ook nog wel eens in de weg zitten.

 

Zelf heb ik al meerdere radio's in mijn 3B gehad maar dit ben ik nog niet tegengekomen.

Ben wel altijd aan het stoeien met die enorme kabelbomen op de radio's van tegenwoordig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ik de foto's zo eens bekijk zit er niet zo heel veel ruimte meer in, hoogstens 1 á 2 mm. Het front van je radio is nogal veel dikker dan de decorplaatjes op je console dus zal deze radio altijd iets blijven uitsteken. (Heb ik zelf ook). Dus zorg ervoor dat je inbouwframe zo strak mogelijk ingebouwd zit. Omdat je aangeeft dat hij wel in het frame vastklikt geloof ik niet direct dat de kabels de oorzaak zijn. Maar mocht dit toch het geval zijn (had ik ook al) dan kan het helpen om de airco even los te schroeven. Je kunt dan met je hand achter de radio komen en de kabels 'fatsoeneren'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien is het makkelijker om de clima tronic te verwijderen.

Dan je radio erin schuiven en door de opening van je clima kun je je handen steken om de kabelboom goed te geleiden.

Dan de clima weer terug plaatsen. Deze is veel ondieper en heeft dat probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is met radio's in een auto monteren altijd even rommelen met de draden.

 

Ik ben ook zeker een tijdje bezig geweest met de draden achter de radio, aangezien er bij mij 3x tulp stekker, antenne, euro stekker +-, aanstuur kabel versterkers, kabel mp3 en nog een extra kabel plus kastje voor de stroom verdeling in de radio.

Het is dus een lekkere drukke boel achter de radio, maar met wat morrelen kom je er wel.

 

Wat al eerder is gemeld maar zeker ook een goed idee is, om de clima er even uit te halen.

Met een beetje geluk kun je dan ook zien waar de radio op blijft steken.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal het proberen. Maar wat ik al zei: volgens mij ligt het dus niet aan de kabels erachter. Dit, aangezien de radio zonder al te veel moeite naar achteren geschoven kan worden. Uiteindelijk klikt de radio netjes vast in de beugel, maar te vroeg dus, gezien het stuk dat de radio nog uitsteekt.

 

Ik zal proberen wat jullie aangeven en jullie op de hoogte houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Naar aanleiding van jullie tips, heb ik ze één voor één geprobeerd. De sleuf is precies symetrisch, dus zat hij niet verkeerd om, dus daar lag het niet aan. Ik had ook geen zin om deze er uit te halen. Dat wil ook niet. Die buigbare stukjes zijn namelijk niet terug-buigbaar :wink: Vond het toch een goed tip, dus ik dacht: laat ik 's proberen om de radio ondersteboven in de sleuf te drukken. Dit had geen enkel effect.

 

Toen heb ik m'n climatronic unit eruit gehaald en tijdens dat ik de radio in de sleuf drukte heb ik alle kabels netjes gelegd zodat dit geen opstakel meer zou zijn. En toen klikte hij vast in de sleuf. Alleen nu veel later, dus zit de radio er nu verder in... Zie de foto's voor het resultaat.

 

Bedankt allemaal :!:

 

Zoals je kunt zien heb ik voor de onderste 'doelloze knop' een ander exemplaar (zonder hoekje eruit) op de sloperij gevonden:

 

PICT0009.JPG

 

PICT0010.JPG

 

Het is de DEH-2900MPB (waarbij de B voor blue staat: ziet er met name in het donker erg origineel en mooi uit...)

 

PICT0011.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden