Ga naar inhoud
  • 0

Morgen zelf trekhaak plaatsen Edit: vandaag


chiel54

Vraag

Ik heb vanavond en zaterdag gereserveerd voor het plaatsen van een trekhaak. En ja, ik ga het zelf proberen. De beschrijvingen die hier te vinden zijn, geven me voldoende vertrouwen dat het moet lukken.

 

Ik hoop een aantal foto's te maken tijdens het afbreken en opbouwen. Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat gaat wel lukken, ik heb vorige week een afneembare trekhaak onder mijn Golf geplaatst. Ik denk dat het bij een Passat niet veel anders is !?

 

Meeste werk is denk ik de aansluiting van de kabelboom onder het dashboard bij een 13-polige kabel. Vandaar dat ik die nog niet heb gedaan, maar wel het eerste deel van de kabel gemonteerd zodat ik mijn aanhanger met 7-polige stekker wel kan gebruiken. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is niet zoveel werk hoor, kan best in een paar uur

 

achterbumper verwijderen

stootbalk verzijderen

trekhaak monteren

kabelboom naar binnen trekken een aansluiten bij de achterlichten (afhankelijk van of je voertuigspecifieke kabel hebt is het plug & play)

dan draad trekken naar voedingspunt onder het stuur

bumper weer monteren

 

plaatjes zijn wel in de KB te vnden

 

tip, zorg dat rubber rand van de achterklep ONDER de bumper zit, anders krijg je later problemen met sluiten van de klep

 

als je er niet uitkomt geef je maar gil, ik woon vlakbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, ja, na enige uren klussen is het dan gelukt. De trekhaak zit eronder. Ik wilde alvast een 2-tal fotos plaatsen, ik heb er nog veel meer. Misschien zijn ze wel illustratief voor anderen. Want al doende, kom je toch nog wel wat dingen tegen die nergens beschreven staan.

 

Al met al is het zonder problemen verlopen. Zie de onderstaande foto's. Na een half uur was de bumper er helemaal af en na nog eens 20 minuten de stootbalk eruit.

 

Later hoop ik een uitgebreider reactie te schrijven.

post-5448-1423822806,7307_thumb.jpg

post-5448-1423822806,8244_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sam: de bumper glijdt bij mij gewoon boven de rubber in een kier tussen het rubber en de dorpel van de achterbak. Ik heb geen problemen met het sluiten van de koffer.

 

Jee: Ja, ik was even bang dat ik in mijn chassic balk moest gaan boren, maar er zat een stickertje die ik met wat gepruts kon verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden