Marco456 Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Vandaag toch maar de stoute schoen aangetrokken en de auto laten chippen. Afspraak gemaakt met Bart V en vanmiddag om 14.00 heeft hij mijn chippie even aangepast naar ongeveer 160 PK. Ik had van te voren al ff door gegeven welke software versie ik had en kon hij de software klaar maken. Eerst even een logje gemaakt hoe die nu was. Turbo piekte een heel klein beetje... maar dat viel wel mee. Daarna even nieuwe software er op gepompt (ja de oude gebackuped). En vlammen maar nieuw logje gemaakt en alles was meteen goed. Hoefde niet meer fine getunned te worden!! En de kosten vallen heel er mee bij hem. Het is een aanrader om het bij hem te laten doen. Bart nog bedankt het was een stukje rijden maar ik was zo weer thuis!!! Trekt een stuk beter. Logje 160pk.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Graag gedaan! Goed om te horen dat je er tevreden mee bent. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Da's fijn, een wat grotere duw in de rug! Goed geregeld! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 20 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Da's fijn, een wat grotere duw in de rug! Goed geregeld! Hoeveel PK heb jij nu? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Ik heb 'm bij VW laten chippen al een hele tijd terug, en in theorie zou het ongeveer 118 pk moeten zijn wat ik nu heb. Of dit echt zo is weet ik niet... Wat ik wel weet, is dat het bij VW erg duur was... en dan is de chip nog niet eens op maat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Als het een ABT chip is, ga je die 118 pk niet halen vrees ik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Hij is niet van ABT (ten minste, dat geeft mijn VAG-COM niet aan), maar ik vrees zelf dat ik die 118 pk sowieso niet haal... wie weet kom ik eens bij jou langs voor een upgrade (krijg jij er meer uit?), maar ik heb eerst nog wat andere dingen op mijn lijst staan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 120 pk is softwarematig haalbaar, mits alle randapparatuur in orde is. Als je nog meer wilt, moet je gaan beginnen met andere verstuivers (bijv uit een AFN/AHF 110 pk). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tinus Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 120 uit een 90 is toch ook al heel netjes? [koos spee modus aan] met 120pk ga je toch alleen maar harder rijden... [koos spee modus uit /] BEK DICHT KOOS!!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Heej Tinus hoort stemmen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 Zo'n 23% extra is niet verkeerd Ik moet ook nog aan de bak. Heb het gevoel dat ik wel een paar extra paarden kan gebruiken. Heb nog niet gehoord of bij de meeting bij VVT ook OBD-tuning mogelijk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 er zit een dipje in de tuning.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 20 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 20 juli, 2008 er zit een dipje in de tuning.. Als je de iets lagere turbodruk bedoelt na de piekdruk. Dat klopt. Doordat hij iets boven de 2600 mbar specified schiet, regelt hij hem iets "teveel" naar beneden bij. Vervolgens trekt hij weer netjes naar specified. Er zit voldoende marge in de turbodruk, dus dit merk je niet, en tevens rookt de auto niet. Dit drukverloop is erg netjes te noemen, zeker met bijna 2 ton op de klok. Menig VGT turbo reageert minder netjes op tuning in de vorm van een behoorlijke overshoot in de turbodruk rond de 2000 rpm, doorgaans door vastgekoekte schoepen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Marco456
Vandaag toch maar de stoute schoen aangetrokken en de auto laten chippen.
Afspraak gemaakt met Bart V en vanmiddag om 14.00 heeft hij mijn chippie even aangepast naar ongeveer 160 PK.
Ik had van te voren al ff door gegeven welke software versie ik had en kon hij de software klaar maken.
Eerst even een logje gemaakt hoe die nu was. Turbo piekte een heel klein beetje... maar dat viel wel mee.
Daarna even nieuwe software er op gepompt (ja de oude gebackuped).
En vlammen maar nieuw logje gemaakt en alles was meteen goed.
Hoefde niet meer fine getunned te worden!!
En de kosten vallen heel er mee bij hem. Het is een aanrader om het bij hem te laten doen.
Bart nog bedankt het was een stukje rijden maar ik was zo weer thuis!!!
Trekt een stuk beter.
Logje 160pk.xls
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten