Ga naar inhoud
  • 0

blok beton na nieuwe banden


passat 2004

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

ik werk zelf momenteel bij een bandenbedrijf, waar we ook die bandjes verkopen. De eigenaar vindt het één en al een onzin met dat brandstopbesparing-gedoe. Brandstof kan je alleen besparen met de juiste bandenspanning!!

 

Misschien dat euromaster zoveel druk erop heb gezet, dat je zo min mogelijk rolweerstand heb, waardoor je toch brandstof bespaart :mrgreen:

 

ik denk dus ook dat je idd bandenspanning te hard is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je geen demping meer hebt rijdt je auto als een amerikaans slagschip en blijft hij na iedere hobbel een kwartier nadeinen, maar ik denk dat je dat niet bedoelt maar dat ze juist heel stug zijn?

ik werk zelf momenteel bij een bandenbedrijf, waar we ook die bandjes verkopen. De eigenaar vindt het één en al een onzin met dat brandstopbesparing-gedoe. Brandstof kan je alleen besparen met de juiste bandenspanning!!

Klopt niet helemaal, al ben ik het met je eens dat de effecten (voor het milieu) enorm overdreven worden.

Die brandstofbesparende eigenschappen van ecobanden worden vaak behaald door een harder rubbermengsel toe te passen. Gevolg daarvan is dat je daadwerkelijk een klein beetje minder rolweerstand hebt dan bij een vergelijkbare 'gewone' band. Je kunt inderdaad ook je gewone banden wat harder oppompen met hetzelfde minieme effect, alleen zullen je banden dan vroegtijdig verslijten. Ik vermoed dus dat de bandenspanning dus wel klopt, maar dat dit gewoon een nadeel is van die ecobanden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bandenspanning checken kan inderdaad gaan kwaad. Het kan best zijn dat de band tijdens het monteren er moeilijk op ging, waardoor ze veel lucht in de band hebben moeten blazen. Misschien is de monteur vergeten het lucht er uit te halen.

 

Ik rij nu ook met de Michelin Energy's onder mijn passat en aan de band zelf ligt het niet, die is eerder te zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

eco banden zijn waardeloos, er ontstaat vrijwel bij iedere eco band kleine scheurtjes aan de rand van het profiel.

 

men vervangt daarom deze al eerder dan het moet..

 

als je aan hardere rubbersamenstelling denkt, moet je op bridgestone rijden, die hebben een zeer harde rubbersamenstelling

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Passat 2004,

 

Ik had de Energy Saver banden bij aankoop van mijn Passat in 2004 nieuw onder mijn auto gekregen, dit waren nog de voorgangers van die jij nu hebt.

 

Dit waren 195/65/15 banden, qua verbruik maakt het nu geen verschil met de Continental PremiumContact 2 205/60/15 die standaard bij mijn 2e velgenset zaten en waarmee ik nu ook rij.

De Passat blijft 1:19/1:20 rijden met de CC op 100km/h. en de bandenspanning was met Engergy V: 1,9 en A: 2.1, nu met de Conti's V+A 2,5

 

Echter zijn de Energy Savers veel duurzamer, de banden waren pas gewisseld bij 115.000 km. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik een rustige rijder ben die veel snelwegen pakt.

 

Ik was er zeer tevreden over, zodra de Conti's op zijn gaan er weer Engergy Savers onder.

 

Overigens zet VW nu standaard onder Passat CC anti-lek banden van Conti: http://www.conti.nl/pers/pw/pb_pw_contiseal.html

 

 

Groeten Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden