Ga naar inhoud
  • 0

Eindelijk Phoenix velgen...


Supervan

Vraag

Eindelijk, na maanden zoeken gisteren een setje Phoenix velgen aangeschaft 8)

 

Dus gisteravond in de auto gestapt richting s'Gravezande en de set van Den opgehaald(onder het genot van een bakje koffie, nog bedankt!).

 

Er liggen nu winterbanden op, maar zit nog te twijfelen wat ik ga doen. De Bellini's gaan er op den duur toch uit, en dan komen de Phoenix eronder.

Ik twijfel alleen wat voor bandenmaat erop moet. Normaalgesproken is dat een 225/45/17 band, maar is er bijv. iemand die er een 205/50/17 op heeft liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ha, jij bent dus degene die de velgen heeft gekocht! Je was me voor: gefeliciteerd met de aankoop! En gezien de periode dat je er naar op zoek bent waardeer je de velg waarschijnlijk ook meer als mij.

 

Onder mijn golf heb ik 205/50/17 conti sp3 en die bevallen mij zeer goed. Als ik de velgen had gekocht was die maat er ook onder gekomen. De band heeft stuurprecisie (ik was 225/40/18 gewend), minder last van aquaplanning, meer comfort, de banden zijn goedkoper (ongeveer 40 euro per stuk) en je hebt een lager verbruik. Kortom, ik zou zeker kiezen voor 205/50/17. Het directe sturen is tov de 18 inch afgenomen, maar dat verwijt ik ook voor een groot deel aan de smallere velg en dus een smallere spoorbreedte (7J versus 8J)

 

Nu weet ik ook wel dat het minder merkbaar is onder de passat welke maat banden er onder zitten, maar als je kiest voor 17 inch is het in mijn ogen de perfecte maat.

 

Overigens, de banden worden ook steeds goedkoper omdat steeds meer auto af-fabriek met deze maat geleverd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus gisteravond in de auto gestapt richting s'Gravezande en de set van Den opgehaald (onder het genot van een bakje koffie, nog bedankt!).

 

Geen punt man, Koffie staat altijd klaar....

(thee, bier, fris trouwens ook, voor de liefhebber...)

Veel plezier met de wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu weet ik niet precies hoe we bij de drank terecht komen maar ik heb als ras hageneez pas in het Westland echte baco's leren drinken. Het verschil, door een Haagsche baco kan je niet heen kijken, een Westlandse wel (bij gelijk volume!)

Sindsdien bestel ik een baco EN een collaatje, anders kan ik helemaal niet bijblijven...

Enne goede keus hoor die velgen. Ik heb 225 erop, bevalt prima maar heb geen eravring met smaller of breder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

ik heb vroeger 17 eners gehad met 205 50 17 met toyo prox. 1-S

 

een dunnere band rijdt altijd lekkerder dan een bredere!!! en meer comfort natuurlijk

 

je kan ook 215 45 17 nemen, maar ik zou voor 205 50 17 gaan mits deze op je velgen gaan passen. zo niet, dan gewoon 215 45 17

 

205 50 17 zal +/- passen op max 7 J

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ben ook benieuwd naar je bevindingen met 205/50. Heb op het moment om mijn 17"ers 225/45/17 liggen, maar mijn verbruik is er toch wel ongustiger op geworden. Van gemiddeld 1:18 naar 1:16. Is niet leuk met huidige brandstofprijzen.

 

Enne, als ze er onder liggen :kewl: please :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ben ook benieuwd naar je bevindingen met 205/50. Heb op het moment om mijn 17"ers 225/45/17 liggen, maar mijn verbruik is er toch wel ongustiger op geworden. Van gemiddeld 1:18 naar 1:16. Is niet leuk met huidige brandstofprijzen.

 

Ik weet niet wat je er voor de tijd voor wielen gemonteerd hebt gehad, maar het is niet alleen de breedte van de band die invloed heeft op het verbruik, maar ook de velgbreedte in combi met de ET waarde. Hoe meer het wiel naar buiten staat, des te meer verstoort het de aerodynamische eigenschappen. Het wiel vangt aan de voorzijde ook meer wind (als je voor de auto staat zie je meer wiel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden