Rene Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Voor de 1.8T kenners... Wanneer hoort de turbo echt te gaan "werken"? Bij hoeveel toeren? Ik heb het gevoel dat 't niet echt lekker gaat bij mij... de ene keer word ik in mn stoel geworpen, de andere keer "pakt" ie 'm niet ofzo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Volgens mij vanaf een 2500 toeren??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Silkwood71 Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 ik had al eens ergens ook zo'n vraag gepost ( vind hem alleen niet meer) en toen las ik dat de turbo altijd aanwezig was. Wat ik wel heb, is als ik optrek dat hij dan ( lijkt het) inhoud. Voorbeeld: ik ga eerst naar achteren, dan ff naar voor, en dan pas weer naar achteren met mijn lichaam. ( ff visuele beschrijving ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 mboomsma Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Voor de 1.8T kenners... Wanneer hoort de turbo echt te gaan "werken"? Bij hoeveel toeren? Ik heb het gevoel dat 't niet echt lekker gaat bij mij... de ene keer word ik in mn stoel geworpen, de andere keer "pakt" ie 'm niet ofzo. he rené heb je al wat foto´s gepost van je nieuwe "BeeGee" Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rene Geplaatst 18 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Euh ja, moet ze nog ff gummen (kenteken) En het is een BeeGee he Over de Turbo. Ik heb m'n zwager ff gevraagd. Als je vanaf volle toeren in de 1 overschakeld naar de 2 is de turbo soort "actiever"... Als je rustig in de 2 rijdt... en vervolgens vol gas intrapt zal 't allemaal minder hard gaan. Dat is denk ik wat heb gemerkt...? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turbo-Variant Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 De stand van het gaspedaal bepaalt naar mijn weten ook voor een aardig deel hoeveel de turbo doet. Dit wordt geregeld door de wastegate en de N75. Dat inhouden/niet vloeiend optrekken hebben wij ook, behalve als we echt WOT geven. Met een TDI heb je dit probleem een stuk minder, is onze ervaring. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Ik dacht altijd dat de Turbo pas na 3000 echt begon te werken.. maar volgens mij heb ik hier gelezen dat het niet zo is.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Silkwood71 Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 De stand van het gaspedaal bepaalt naar mijn weten ook voor een aardig deel hoeveel de turbo doet. Dit wordt geregeld door de wastegate en de N75. Dat inhouden/niet vloeiend optrekken hebben wij ook, behalve als we echt WOT geven. Met een TDI heb je dit probleem een stuk minder, is onze ervaring. hey thnx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hansverhulst Geplaatst 18 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2006 Dus dat inhouden is vrij normaal?, ik wou er mee langs de dealer om er na te laten kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Bij een gewone 1.8T moet er wat gebeuren vanaf de 1750 toeren, waarna ie aanwezig blijft tot pakweg 4500 toeren. Bij een gechipt exemplaar verschuift dat na 200 toeren hoger. En je probleem.. Heb je af en toen een afwezige turbo ? Heb ik ook namenlijk gehad bij mijn Golf. Of eigenlijk ik niet, maar de volgende eigenaar. Heeft geloof ik maar 1.5 jaar geduurd voordat men er achter was wat het was.. Inmiddels wat er wel voor euro's vervangen. Tenminste. De dealer wilde dat.. Hij heeft de wagen niet meer, maar het probleem was uiteindelijk wel opgelost. Zal kijken of ik hem nog kan contacten. Al lang niks meer gehoord.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rene Geplaatst 19 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Hm ik ga denk ik toch ff naar de dealer, alles laten controleren. Van mij is gechipt en begint bij 3500 toeren wat te trekken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 In principe is de turbodruk altijd aanwezig, tenzij er te weinig uitlaatgassen zijn om de compressor aan te drijven of de wastegate is volledig open. Bij normaal rijden is er een licht vacuum in het inlaatspruitstuk aanwezig. Het vacuum wordt naar de actuator van de diverter valve geleid, de DV wordt door vacuum geopend en laat alle opgebouwde druk van de compressor weer naar de inlaatbuis gaan. Rondpompen dus. Als flink gas wordt gegeven verdwijnt het vacuum in het inlaatspruitstuk en wordt de DV gesloten. Turbodruk moet nu worden vastgehouden door de DV, de klep moet bestand zijn tegen de hoogste druk, anders gaat'ie lekken. De N75, aangestuurd door de ECU, bedient de wastegate van de turbo, in neutraal wordt de WG aangesproken. Is de N75 actief dan wordt een beetje druk naar de inlaatbuis geleid, de WG blijft dicht en druk kan worden opgebouwd. In een laag toerental zijn er relatief weinig uitlaatgassen, de turbine/compressor van de turbo draait op halve kracht en het duurt dan vrij lang (turbo lag) voordat de turbodruk het inlaatspruitstuk bereikt en je wat merkt van de turbo. Is het toerental hoger = meer uitlaatgassen = hoger toerental turbine/compressor = snellere druk opbouwd = minder lag. Houdt bij schakelen gedeeltelijk het gas vast, er ontstaat geen vacuum, DV blijft dicht, er wordt dus geen/weinig druk afgeblazen, er is nauwelijks lag. Met een chip wordt het oppakmoment met een paar honderd rpm's verhoogd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Zal kijken of ik hem nog kan contacten. Al lang niks meer gehoord.. Gevonden !! Hierbij het relaas.. Arjan, Eerst turbo slangen vervangen, heeft geen effect! Daarna motormanagement gecontroleerd geen effect! Toen de gas klep schoon gemaakt! werkte even. Vervolgens is het motormanagement stuk gegaan, die is vervangen en opnieuw gechipt! Daarna waren de problemen opgelost op een kleine hapering af en toe na! Dus rijden, gas geven en dan halverwege begon hij in te houden! En wat zegt de Dago daarop??????????????????????????????? We weten het niet! Geintje kostte a 2245,- alles bij elkaar. Groet, Marco Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Benzinefilter? Verstopte injector(en)? Je zoekt je een ongeluk naar zulke oorzaken, ik heb het eea al mee gemaakt. D'r zijn zoveel factoren... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Een ramp.. Ik kreeg daarna een 170pk V5 met continue motorstoring. Daarbij is ook ontzettend veel vervangen tot het uiteindelijk een sensor van 5 euro in de koelvloeistof bleek te zijn. Vind het inderdaad maar eens.. Ik ga nu even vloeken.. Een A4 Avant 1.8T Quattro van rond het jaar 2000. Ligt daar hetzelfde blok in als in de Passat ? Met dezelfde, laten we het noemen, turbo-opbouw ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 19 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2006 Exact hetzelfde blok, wellicht een andere motorcode dan 1999. Turbo-opbouw is identiek. De turbo die ik er nu in heb komt zelfs van een A4. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 20 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2006 Hm ik ga denk ik toch ff naar de dealer, alles laten controleren. Al geweest ? Of nog geen tijd gehad ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 andre_m Geplaatst 20 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 20 januari, 2006 Misschien een domme vraag maar bij bijvoorbeeld bij Renault 5-jes turbo heb je geen turboverlies door een "Dumbvalve" Kan die ook bij een passat 1.8 T geinstalleerd worden? Andre Over turbo gesproken, check mijn website even over onze huidige R5 en mijn oude liefde de GTT. http://home.wanadoo.nl/a.murel/Rienoo_vaif.htm (als je het leuk vind tenminste) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 V5 Geplaatst 21 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2006 René ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 21 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 21 januari, 2006 topic is al eens voorbij gekomen: http://vwpassat.nl/modules.php?name=For ... hlight=bov Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Rene
Voor de 1.8T kenners...
Wanneer hoort de turbo echt te gaan "werken"? Bij hoeveel toeren?
Ik heb het gevoel dat 't niet echt lekker gaat bij mij... de ene keer word ik in mn stoel geworpen, de andere keer "pakt" ie 'm niet ofzo.
Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten