Ga naar inhoud
  • 0

Turbo


Rene

Vraag

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik had al eens ergens ook zo'n vraag gepost ( vind hem alleen niet meer) en toen las ik dat de turbo altijd aanwezig was. Wat ik wel heb, is als ik optrek dat hij dan ( lijkt het) inhoud. Voorbeeld:

 

ik ga eerst naar achteren, dan ff naar voor, en dan pas weer naar achteren met mijn lichaam. ( ff visuele beschrijving ;-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor de 1.8T kenners...

 

Wanneer hoort de turbo echt te gaan "werken"? Bij hoeveel toeren?

 

Ik heb het gevoel dat 't niet echt lekker gaat bij mij... de ene keer word ik in mn stoel geworpen, de andere keer "pakt" ie 'm niet ofzo.

 

he rené heb je al wat foto´s gepost van je nieuwe "BeeGee"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Euh ja, moet ze nog ff gummen (kenteken) ;)

 

En het is een BeeGee he ;)

 

Over de Turbo. Ik heb m'n zwager ff gevraagd. Als je vanaf volle toeren in de 1 overschakeld naar de 2 is de turbo soort "actiever"... Als je rustig in de 2 rijdt... en vervolgens vol gas intrapt zal 't allemaal minder hard gaan. Dat is denk ik wat heb gemerkt...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De stand van het gaspedaal bepaalt naar mijn weten ook voor een aardig deel hoeveel de turbo doet. Dit wordt geregeld door de wastegate en de N75.

 

Dat inhouden/niet vloeiend optrekken hebben wij ook, behalve als we echt WOT geven. Met een TDI heb je dit probleem een stuk minder, is onze ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De stand van het gaspedaal bepaalt naar mijn weten ook voor een aardig deel hoeveel de turbo doet. Dit wordt geregeld door de wastegate en de N75.

 

Dat inhouden/niet vloeiend optrekken hebben wij ook, behalve als we echt WOT geven. Met een TDI heb je dit probleem een stuk minder, is onze ervaring.

 

hey thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij een gewone 1.8T moet er wat gebeuren vanaf de 1750 toeren, waarna ie aanwezig blijft tot pakweg 4500 toeren. Bij een gechipt exemplaar verschuift dat na 200 toeren hoger.

 

En je probleem.. Heb je af en toen een afwezige turbo ? Heb ik ook namenlijk gehad bij mijn Golf. Of eigenlijk ik niet, maar de volgende eigenaar. Heeft geloof ik maar 1.5 jaar geduurd voordat men er achter was wat het was.. Inmiddels wat er wel voor euro's vervangen. Tenminste. De dealer wilde dat..

 

Hij heeft de wagen niet meer, maar het probleem was uiteindelijk wel opgelost. Zal kijken of ik hem nog kan contacten. Al lang niks meer gehoord..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In principe is de turbodruk altijd aanwezig, tenzij er te weinig uitlaatgassen zijn om de compressor aan te drijven of de wastegate is volledig open.

 

Bij normaal rijden is er een licht vacuum in het inlaatspruitstuk aanwezig. Het vacuum wordt naar de actuator van de diverter valve geleid, de DV wordt door vacuum geopend en laat alle opgebouwde druk van de compressor weer naar de inlaatbuis gaan. Rondpompen dus.

 

Als flink gas wordt gegeven verdwijnt het vacuum in het inlaatspruitstuk en wordt de DV gesloten. Turbodruk moet nu worden vastgehouden door de DV, de klep moet bestand zijn tegen de hoogste druk, anders gaat'ie lekken.

 

De N75, aangestuurd door de ECU, bedient de wastegate van de turbo, in neutraal wordt de WG aangesproken. Is de N75 actief dan wordt een beetje druk naar de inlaatbuis geleid, de WG blijft dicht en druk kan worden opgebouwd.

 

In een laag toerental zijn er relatief weinig uitlaatgassen, de turbine/compressor van de turbo draait op halve kracht en het duurt dan vrij lang (turbo lag) voordat de turbodruk het inlaatspruitstuk bereikt en je wat merkt van de turbo. Is het toerental hoger = meer uitlaatgassen = hoger toerental turbine/compressor = snellere druk opbouwd = minder lag.

 

Houdt bij schakelen gedeeltelijk het gas vast, er ontstaat geen vacuum, DV blijft dicht, er wordt dus geen/weinig druk afgeblazen, er is nauwelijks lag.

 

Met een chip wordt het oppakmoment met een paar honderd rpm's verhoogd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zal kijken of ik hem nog kan contacten. Al lang niks meer gehoord..

 

Gevonden !! Hierbij het relaas..

 

Arjan,

 

Eerst turbo slangen vervangen, heeft geen effect!

Daarna motormanagement gecontroleerd geen effect!

Toen de gas klep schoon gemaakt! werkte even.

Vervolgens is het motormanagement stuk gegaan, die is vervangen en opnieuw gechipt!

Daarna waren de problemen opgelost op een kleine hapering af en toe na!

Dus rijden, gas geven en dan halverwege begon hij in te houden!

En wat zegt de Dago daarop???????????????????????????????

We weten het niet!

Geintje kostte a 2245,- alles bij elkaar.

 

Groet,

 

Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een ramp.. Ik kreeg daarna een 170pk V5 met continue motorstoring. Daarbij is ook ontzettend veel vervangen tot het uiteindelijk een sensor van 5 euro in de koelvloeistof bleek te zijn. Vind het inderdaad maar eens..

 

Ik ga nu even vloeken..

 

Een A4 Avant 1.8T Quattro van rond het jaar 2000. Ligt daar hetzelfde blok in als in de Passat ? Met dezelfde, laten we het noemen, turbo-opbouw ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien een domme vraag maar bij bijvoorbeeld bij

Renault 5-jes turbo heb je geen turboverlies door een "Dumbvalve"

 

Kan die ook bij een passat 1.8 T geinstalleerd worden?

 

Andre

 

 

Over turbo gesproken, check mijn website even

over onze huidige R5 en mijn oude liefde de GTT.

 

http://home.wanadoo.nl/a.murel/Rienoo_vaif.htm

 

(als je het leuk vind tenminste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden