Ga naar inhoud
  • 0

Piepende remmen Help


Hiddem

Vraag

Heb al een tijdje een probleempje met mijn remmen.

 

Als ik rij blijft mijn remklauw op een of ander manier hangen. Je hoort constant een piepend geluid. Asl ik de rem licht aanraak hoor ik even niks maar naar loop van tijd begint het weer. Het vreemde is ook nog eens als ik licht naar links of rechts stuur houd het op........... :cry:

 

Ik snap er niks meer van, heb er nieuwe schijven op en nieuwe remblokken en heb inmiddels de remklauw zelf al 10x goed schoongemaakt.

 

Wat kan dit zijn.................help, ben er helemaal klaar mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Heb je de geleidebussen van de remklauwpennen wel eens schoongemaakt en opnieuw ingevet?

 

Het is niet de handrem, ik weet dat het linksvoor is. En ja heb de geleidebussen al schoongemaakt en ingevet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voel eens aan de velg na dit geluid! Bij mijn auto is de rechtremklauw vervangen bij aankoop omdat deze bleef hangen! Er was een scheur in de rubber waardoor zand en troep de cilinder deed blokkeeren.

 

Heb zo'n zelfde euvel gehad met de auto van mijn ouder een bmw van 3 maanden auto!! Moesten toen ook nieuwe klauw en remschijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat het ook kan zijn is dat je hoofdremcylinder versleten is, heb je een keer een noodstop gemaakt.

Rij eens een stuk van ongeveer een km of 2 boven de 50 km, en rem je met je handrem (alleen met je handrem) en stap uit en voel je center van je velg eens, die zou warm kunnen zijn geworden. (zie verhaal van Dimitri-Turbo)

Is dit zo, dan heb je een kans dat het ook de hoofdremcylinder is.

Ik zou toch iig naar de garage gaan, want remmen, je kan er niet zonder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

misschien maken ze geluid omdat ze nog ingesleten moeten worden ? je zegt dat je er nieuwe blokken op heb gedaan. dan maken ze toch altijd geluid in het begin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met nieuwe blokken moet je altijd een brake-in test doen, binnen korte tijd 10 keer van 60 naar 10 km/u flink afremmen, gaan ze ook lekker van stinken trouwens.

 

Kan ook zijn dat die remschijf krom is om 1 of andere reden. Om dat uit te sluiten zou je kunnen overwegen om de remschijven te verwisselen en kijken of het probleem meeverhuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden