rohrich Geplaatst 21 juni, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 21 juni, 2008 Hallo, Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Jarno en ik woon in Blijham. Ik heb met vagcom mijn passat uitgelezen. De auto liep niet lekker. Naar kennis (automonteur), aan de kast in de garage. Lambda sensor kapot. Vervangen, foutmelding gereset. Nog niet goed. Geeft de kast de melding: 00525 029 Lambdasonde G39 kortsluiting met massa. fout gereset, geeft nu fout als in bijlage. wat kan hier aan de hand zijn? VAG-COM DTC Printout 09.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SJ Geplaatst 22 juni, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2008 Lamba Sone (G39): Implausible signal. Mogelijke verschijnselen: Emissies buiten de specificatie Toegenomen brandstof verbruik Uitlaatgassen zijn veel te rijk Vervuilde bougies Mogelijke oorzaken: G39 defect Bedrading en/of aansluitingen van en naar G39 Mogelijke oplossingen: Controleer bedrading en aansluitingen van en naar G39 Controleer / vervang G39 (check onderdeelnummer) En stel je gelijk even voor in het juiste topic. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 25 juni, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2008 Bedankt voor de info. Heeft er iemand een electrisch schema van mijn auto? Dan kan ik zelf even meten. bedankt alvast. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passatvw Geplaatst 25 juni, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 25 juni, 2008 heb je een DVD-tje? nee zonder dollen, ik heb best wel een volledige schema, maar zou niet weten welke dat zou moeten zijn, even wachten of iemand dit wel weet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 26 juni, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2008 Bedankt voor je reactie passatvw. Ff wachten nog. Pfffff, auto loopt beroert. 1 op 6 op dit moment.... en met deze prijzen. das niet leuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 26 juni, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 26 juni, 2008 in hoeverre loopt de auto niet lekker? niet stationair of tijdens rijden en wat doet ie dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 27 juni, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2008 Stationair ongeveer 600-700. Ploft in de uitlaat en er komt flink wat condens uit de uitlaat. Koelvloeistof niveau is en blijft ok. Optrekken gaat ook wat langzamer dan normaal. bougies zijn al bekeken en vervangen (testen), geen resultaat. Af en toe tijdens het stationair lopen, loopt hij ineens een weer goed. toerental gaat naar 800 en blijft daar een poosje, om even later weer terug te zakken naar 600-700. Tijdens het goed lopen ploft hij dan ook niet meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 1 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2008 nog niemand met een schema?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 1 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2008 vacuumslang denk ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 chaosboy Geplaatst 2 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2008 zo te lezen heb je maar 4 cil v/d de 5 die meedoen,en af en toe een 5 cil. controleer je bougiekabels maar eens. de ontstekingsmodule gaat ook wel eens kapot waardoor hij 1 cil niet aanstuurd. je kunt de deze pulsen die v/d ontstekingsmoduul afkomen meten op de stekker die op de bobine zit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2008 of een bobine Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 2 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2008 Ok, maar de storingsmelding van de boordcomputer dan? Kan een bovenstaande fout een dergelijk resultaat in de boordcomputer geven? Bij deze bedankt voor de reacties tot nu toe. Super... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 2 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2008 ook, doordat een bobine slecht functioneert, heb je een slechte/verkeerde verbranding en daardoor flipt de lambda Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 3 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 juli, 2008 Ok dat wist ik niet. Dus door een slechte bougie/bodine/bougiedraad kan de computer aangeven dat de lambda een kortsluiting hebben naar massa? Ik zal de bobines/draden even nazien. Ook de bougiedoppen kunnen het probleem geven dan denk ik. bougie zou dan zwarter dan de andere vier zijn neem ik dan aan. super forum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2008 dat klopt, wel even de bougies vervangen mocht het een defecte bobine zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 19 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 juli, 2008 van de week de passat aan de kast gehad bij de dealer. Geen foutmeldingen gevonden. Alle cilinders doen mee. Luchtmassameter uitgewisseld, geen resultaat. nu nog verder zoeken. Gelukkig heeft mijn zusje dezelfde auto met vr5. dus ik ga nu proberen om het bobineblok even om te wisselen. Ergens moet toch de fout zitten. nog iemand een idee???? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 21 oktober, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 oktober, 2008 Ik heb inmiddels de bougieakabels vernieuwd, maar nog geen verbetering. Nu merk ik vooral dat de motor slecht optrekt, kouder weer. De motor als hij minuut of 2 loopt af en toe niet meer door. Volgas geeft geen effect, het is dan net of hij smoort. Nu heb ik ontdekt dat er een t-stuk defect is. Het gedeelte van achter de luchtklep naar de luchtfilter (op een soort klepje die regelmatig schakelt) is ok. T-stukje is afgebroken op de slang naar een nippeltje op een ding direct na de slang die volgens mij dient voor de karterontluchting. Kan dit ook iets verklaren? Ik heb trouwens het gat dichtgemaakt met een schroef voorlopig. trek veel lucht door gaatje. Ik heb inmiddels een t-stukje besteld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 oktober, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 22 oktober, 2008 slecht werkende carterventilatie kan erg vreemde storingen geven, ook die van de lambda omdat de motor slecht loopt/verbrand Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 30 oktober, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 oktober, 2008 Ik heb een nieuwe slang gemonteerd. Probleem blijft. De motor houd soms volledig in. Als ik op het moment dat hij inhoud vol gas geef gebeurt er niets. Benzinefilter???????? Benzinepomp?????? waar zit zo'n ding bij de vr5? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 oktober, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 31 oktober, 2008 heb je de LMM(luchtmassameter) al vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 14 november, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2008 Ja, is al eens uitgewisseld geweest met een nieuwe. Had echter geen resulaat? Hij houd enorm in als ik kort daarvoor (half uur) heb gereden en ik hem dan opnieuw start. Dan wil hij niet meer toeren maken dan ongeveer 2500. Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Ook de vw-dealer geeft weinig oplossing... please help??!?!?!? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 14 november, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2008 gasklephuis defect of evt in de basisstand zetten? Kun je die niet ook even omwisselen met die van je zus? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rohrich Geplaatst 14 november, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2008 Kan dit ook het dieselen wat ik eerder aangaf verklaren? Kan ik via vagcom de gasklephuis in basisstand zetten of moet dat mechanisch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 16 november, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 16 november, 2008 Dit kan het dieselen ook verklaren en nee idd via vagcom moet/gaat dat. 01 Engine 10 Adaption 00 Read Save Back 04 Basic Settings 060 Go wachten tot ADP OK Back Back Sleutel UIT het contact en klaar.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
rohrich
Hallo,
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Mijn naam is Jarno en ik woon in Blijham.
Ik heb met vagcom mijn passat uitgelezen.
De auto liep niet lekker. Naar kennis (automonteur), aan de kast in de garage. Lambda sensor kapot. Vervangen, foutmelding gereset. Nog niet goed.
Geeft de kast de melding:
00525 029
Lambdasonde G39
kortsluiting met massa.
fout gereset, geeft nu fout als in bijlage.
wat kan hier aan de hand zijn?
VAG-COM DTC Printout 09.pdf
Link naar reactie
Delen op andere sites
23 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten