Ga naar inhoud
  • 0

Past dit op een passat TDI


passatvw

Vraag

Ik wilde graag weten of dit ook op een Passat TDI 3bg 74kW/ 100pk zou passen een KKK turbo (orgineel van een audi v6 tdi)

 

http://www.vwforum.nl/ftopicp-901139.html#901139 (orginele advertentie)

268auto_gebruikt_062-med.jpg

268auto_gebruikt_061.jpg

zo ja wie zou dit kunnen monteren, of is het simpel zelf te doen, gewoon wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik kan het op dit moment niet nakijken, maar ga er maar vanuit dat het niet past. De V6 heeft waarschijnlijk een andere vorm qua uitlaatspruitstuk waardoor het een en ander gigantisch in de weg kan gaan zitten.

 

Verder moet er bij montage van een andere (lees: grotere) turbo in principe ook altijd nieuwe software geschreven worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed dat je'em niet koopt want hij past waarschijnlijk toch niet zonder modificaties, maar ik kan het mishebben...

 

Ik ga ervan uit dat je de turbo wilde kopen voor meer vermogen. Een grotere turbo kan in principe meer druk leveren, echter de huidige software in je ECU staat ingesteld op het leveren van een bepaalde druk bij een specifieke belasting (LMM).

 

Indien de turbo meer druk kan leveren heb je dus netto minder druk nodig bij dezelfde specifieke belasting (LMM). De turbodruk zal dus lager worden om hetzelfde resultaat te kunnen bereiken.

 

Je komt dus niet om de software (chip) heen, de ECU regelt alles bij obv de huidige waarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, wat ik zeg is dat de turbo waarschijnlijk niet past zonder modificaties. Als'ie wel past dan heb je er niks aan zonder een aangepaste chip voor die specifieke turbo. Dus niet zomaar een chip voor een standaard motor.

 

Best bang for the buck voor een standaard motor is echter nog steeds een chip maar het werkt verslavend, je wil steeds meer. Ik kocht toevallig een 1.8T, niet wetende wat de motor allemaal nog meer kan, dat was 1,5 jaar geleden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden