Ga naar inhoud
  • 0

12 V aansluiting instelbaar tot permanent stroom?


marcelv

Vraag

Is het mogelijk de 12V ansluting in mijn passat eventueel softwarematig aan te passen zodat deze continue 12V blijft geven?

 

Heb nu de uitdaging met mijn kinderen achterin dat elke keer als ik de motor uitzet, ook de aangesloten DVD schermpjes er mee stoppen. Je kunt je misschien voorstellen dat dit de nodige irritatie kan meebrengen.

 

Vandar ik mij af vraag of het niet ander in te stellen is.

In de standaard menu's heb ik niets kunnen vinden, maar misschien dat iemand hier een achterdeurtje weet :-)

 

Gaat op een 2.0 TDI Highline, Variant, 2 jaar oud.

 

Thanks

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb hier continu stroom op staan, zelfs met het contact uit. Ik haal hier de stroom vandaan voor mijn externe harde schijf. Ik heb het over de 12v plug tussen de voorstoelen.

 

Gr.Speedy

 

Interesant, bij wordt deze dus onderbroken zodra ik het contact uitzet, de motor start etc. Dus vandaar mijn vraag of dit ergens in te (laten) stellen is?

 

thanks,

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hier continu stroom op staan, zelfs met het contact uit. Ik haal hier de stroom vandaan voor mijn externe harde schijf. Ik heb het over de 12v plug tussen de voorstoelen.

 

Gr.Speedy

He, dat is raar. Ik heb ook een 3c, maar dan een Comfortline. Ook bij mijn 12V plug, heb ik alleen spanning als de motor draait. Als de motor uit staat, dan blijft de RNS510 wel aan, maar de 12V plug gaan uit.

Is dit te veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat de ene via het relais geschakeld wordt en de andere rechtstreeks op de zekeringkast op permanent zit. Blijft het lastige punt dat je dus je bedrading aan moet passen. een continue voeding van bv de radio leggen naar je sigaretten aansteker lijkt me dan bijna het makkelijkst.

 

Wel raar dat zelfde type met verschillende uitvoeringen werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt in de bekabeling naar de binnenverlichting een rood-blauwe draad zitten die een +12V is, gestuurt over een relais via boordnetsturing. Deze geeft spanning zolang je de binnenverlichting kan manueel aanzetten, daarna valt die af.

Voordeel : je hebt spanning van het moment dat je je deuren af slot doet, blijft spanning houden, ook met de motor uit, maar de spanning valt wel weer weg na langere tijd (ik geloof +/- 30 minuten), dus als je wat vergeet uit te schakelen heb je geen lege accu wanneer je terugkomt.

 

Grtz,

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de continu 12v vanaf de radio is het makkelijkste omdat je die door middenconsole kan halen zonder al te veel werk, maar wel het risico dat als de kids iets niet uit doen dat je de auto kan duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt in de bekabeling naar de binnenverlichting een rood-blauwe draad zitten die een +12V is, gestuurt over een relais via boordnetsturing. Deze geeft spanning zolang je de binnenverlichting kan manueel aanzetten, daarna valt die af.

Voordeel : je hebt spanning van het moment dat je je deuren af slot doet, blijft spanning houden, ook met de motor uit, maar de spanning valt wel weer weg na langere tijd (ik geloof +/- 30 minuten), dus als je wat vergeet uit te schakelen heb je geen lege accu wanneer je terugkomt.

 

Grtz,

Dre

 

Weet iemand of deze +12V binnenverlichting kabel, ook in de buurt van de radio onder het middenconsole is te vinden? Scheelt een hoop werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal eens even kijken waar die juist zit. Het relais zit in de relaishouder boven de centrale electronics module (achter het linkse opbergvakje). Dat is ook niet zo moeilijk om van daaruit naar de radio te gaan met een kabeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

De bedoelde draad zit aan het boornet stuurapparaat, links onder aan je voeten. Zit op pin 10 van stekker T10s (zwarte 10 polige stekker).

 

zie tekening : http://www.vwpassat.nl/gallery/image_page.php?album_id=877&image_id=5433

 

5433

5433

 

Grtz,

 

Dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden