Ga naar inhoud

zijlijsten spuiten


grumpy

Aanbevolen berichten

Stap 1: blanke lijsten kopen

Stap 2: lijsten in kleur laten zetten

Stap 3: oude lijsten verwijderen

Stap 4: lijmresten van de deuren zien te krijgen

Stap 5: nieuwe lijsten aanbrengen

 

Volgens mij was ik voor een jaar of twee terug voor een paar honderd euro klaar.

 

Maar ik had destijd wel bschikking over een 'goedkope' spuiter.

 

Bij de dealer worden bedragen met vier cijfers genoemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijsten op de bumpers zijn vrij eenvoudig te verwijderen. De lijsten op de deur zijn met een fohn wel los te krijgen. Vervelend is wel dat de gele wax vanuit de binnenkant van de deur door de kleine bevestigingsgaatjes naar buiten komt en zich vermengt met de toch al lastig vewijderbare lijmresten. Eenmaal schoon is aanbrengen een fluitje van een cent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet er iemand wa da mij zou gaan kosten?

 

 

Dus alle zijlijsten te laten spuiten

 

Ik heb ze bij Conrad uit Aadorp gehaald maandag worden ze door de spuiter erop gezet ik was â?¬ 425 kwijt dit is wel incl chromelijsten.

zonder chrome lijsten zijn ze een stuk goedkoper.

 

Mvgr

 

Ferry75

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijmresten zou je met een heatgun en/of Alabastine Kitverwijderaar (vroeger stickerverwijderaar) kunnen doen...

_visual_Kitverwijderaar.jpg

Tot nu toe nog alles van lijmresten weg mee gekregen.

Sticker verwijderaar? lost dat het lak dan niet op? ik zelf zou het niet durven, [oftopicmode]ik heb zelf een aantal stickerplaksel verwijdert met zippobenzine, daar zit een olie in en dan rol je de stickerplaksel zo mee weg.[/oftopicmode]

Maar ik neem aan dat die kitverwijderaar niet zo agresief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stickerverwijderaar werkte perfect...

De lijm werd een soort papje die je met een stuk keukenrol er zo vanaf kon wrijven...

 

Daarbij heb ik totaal geen vlek in de lak gezien.

 

Bij de gamma zeiden ze me laatst dat de stickerverwijderaar niet meer bestond en dat dat nu de kit verwijderaar was... dit zou precies het zelfde zijn.

Alleen heb ik met die kit verwijderaar nog geen ervaring... maar die stickerverwijderaar werkte heel goed... dus als dit het zelfde is dan werkt het gewoon heel goed :)

 

Het kan trouwens nooit kwaad om het eerst op een onzichtbaar stukje te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ziet het eruit na het verwijderen:

Foto%3DX8CX4MPF.jpg

 

Het is inderdaad met tape bevestigd :wink:

 

alleen even een vraagje....

Ik wil binnekort ook mijn lijsten in kleur hebben, dacht ze zelf in me vrije tijd te schuuren en te gronden, dan alleen laten aflakken bij de spuiter.

 

Ik moet dit resultaat hebben voor het in kleur spuiten.

Foto%3DUU6Q4WA7.jpg

 

Kan iemand me uitleggen, hoe ik moet beginnen en waarme welke lakken enz ???????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou alles aan de spuiter overlaten, die kunnen dat stukken beter dan dat je dat zelf kunt, als het tegenzit doe je het zelf niet goed en dan moet de spuiter nog extra werk doen ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden