Ga naar inhoud

standaard koplampunits 3BG vervangen door Xenonkoplampunits


sebastian

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Is het mogelijk om de standaard 3BG koplamp units te vervangen voor orginele Xenon units. Qua afmetingen zal dit vast identiek zijn, maar is de stekker 1 op 1 op de orginele xenon unit te plaatsen? Of zijn er aanpassingen voor nodig. Hoogte regeling en wiswas is niet van toepassing.

 

OP ebay bieden ze orginele Hella Bi-xenon units aan. Die zou ik graag in mijn passat willen zetten!

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toevallig. Ik heb ons mede forum lid Antonio net dezelfde vraag gesteld. Dit was zijn antwoord:

 

Ik heb idd originele xenonlampen van een W8 ingebouwd zonder sproeier en hoogteregelaar.

 

In het principe is het gewoon een plug en play systeem. Voor inbouwen moet je wel de bumber er vanaf ahalen. De originele stekker past wel op de xenon koplamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op meestal zijn dit alleen de units en moet je lampen starters enz. er nog los bij kopen en wordt het wel prijzig.

 

maar je kunt er toch ook gewoon een aftermarket setje achter hangen? dat verschil zie je toch niet.

 

En inderdaad, als je alles helemaal OEM wilt inbouwen, heb je ook de sensoren op de voor- en achteras ivm de automatische hoogteverstelling, de complete sproei-installatie voor de koplampen etc nodig. Dat is bij elkaar een héleboel geld voor een andere volgorde van de lampen aan de binnenkant van je koplampunit als je het mij vraagt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat orginele xenon lampen speciale voetjes hebben en aftermarket sets de voetjes van de normale lampjes hebben zodat ze in elke unit passen, heb t plan wat jij nu hebt ook al keer bedacht en toen hoorde ik over verschillende voetjes en ben er toen eigenlijk niet mee verder gegaan. Maar als het toch niet orgineel wil maken waarom stop je dat niet gewoon aftermarket setje in je normale units?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als het toch niet orgineel wil maken waarom stop je dat niet gewoon aftermarket setje in je normale units?

 

die heb ik er al ruim 1,5 jaar inzitten, joh :wink:

 

mijn antwoord was bedoeld voor de topicstarter, ik had voor mezelf al lang besloten dat OEM units een te dure grap zijn naar mijn smaak. Maar ik was er niet van op de hoogte dat een H7 aftermarket lampje niet 1 op 1 in een OEM xenon unit past, dus heb ik weer wat geleerd hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
Marktplaats of ebay, maar goedkoop zijn ze niet. Imitatie zijn er niet alleen origineel Hella.

Verder als er geen lampen bijzitten, heb je xenon D2S lampen nodig en bijbehorende kabelset.

 

je was me voor :mrgreen:

 

ben ik eindelijk een keertje sneller :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marktplaats of ebay, maar goedkoop zijn ze niet. Imitatie zijn er niet alleen origineel Hella.

Verder als er geen lampen bijzitten, heb je xenon D2S lampen nodig en bijbehorende kabelset.

 

je was me voor :mrgreen:

 

ben ik eindelijk een keertje sneller :angel:

 

:lol::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden