Ga naar inhoud
  • 0

Hoe kan ik mijn schokbrekers testen


esmamaju

Vraag

ik heb het idee dat mijn schokbrekers slecht zijn.

Ik heb de auto net een paar weken met nieuwe apk, maar ze kijken bij apk puur naar lekken hoorde ik.

Als ik op de trekhaak duw, danst de auto een keer of 4 voordat hij stil staat.

Ook voor doet hij dit.

De achterbanden zijn ook verkeerd afgesleten zag ik. De buitenkant is verder af dan de binnenkant. De auto trilt verder bij 50 km en bij 110-130 km.

Het schijnt erg lastig te zijn om aan te tonen ivm bovaggarantie dat ze kapot zijn. De meetapparatuur schijnt niet altijd juiste info te geven volgens de RDW.

Heeft iemand een goed idee wat ik het beste kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Trillen wijst eerder op onballans. een rondje uitballanseren van de wielen/velgen zou helpen.

Wat voor onderstel heb je?

Als je standaard comfortline hebt, dan kan de wagen idd iets langer door "dansen" dan als je een sport onderstel hebt.

Bij een garage heb je schokbreker test banken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt de schokdempers testen door op elke hoek van de wagen te drukken, en als hij vaker dan 1 keer terug deint, is hij versleten.

Trillen kan bijna niet door de schokdempers komen, dit probleem zit eerder bij de wielen/banden, zoals Alle al aangeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een standaard comfortline.

de test banken zijn dus wel betrouwbaar? Ik hoor hier veel over dat ze niet betrouwbaar zouden zijn..

Als ze slecht zijn moet ik terug naar de garage voor garantie dus moet ik wel een goed beeld hebben van de schokbrekers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij 4 x deinen zijn ze lek

_________________

Van de week een Passat 3b tdi opgedaan..Wil graag een nieuwe type maar moet even sparen..110 pk variant grijs metalic...staat al bij photo shop..

 

Mazzels...groet Sietze/Wendy/Sacha/Lyanne

yep :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden