Ga naar inhoud
  • 0

verschil tussen een aeb en een apu motor??


tieske

Vraag

wie weet wat het verschil is tussen een AEB motor en een APU motor is?

ik vraag dit omdat ik vandaag een nieuwe passat 1.8 turbo heb gekocht

ik heb nu een APU motor en voor heen een AEB motor waar een slaapkop

achter op is gereden.

 

 

dus daarrom maar een nieuwe passat gekocht ,ik vindt dat een APU motor

veel anders rijdt kan dit kloppen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je twee splinternieuwe AEB aangedreven auto's naast elkaar zet dan zou je tussen die twee al een heel ander gevoel hebben waarschijnlijk.

 

Auto's worden hetzelfde gemaakt, maar dat is met mensen ook.

Toch zit er verschil in hoe ze uiteindelijk aanvoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

verschillen AEB tov APU (wat me zo te binnen schiet):

 

-grotere inlaatkanalen

-kleinere en andere soort injectoren

-gaskabel vs electronische gasklep

 

Zal best anders kunnen rijden, wellicht dat de transmissie iets anders is maar dat dacht ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de transmissie is volgens mij wel anders DM.

bij de AEB motor moet je voor in zijn achteruit te gaan de versnellings pook

in drukken dat hoeft bij mij nu niet meer.

 

de de bak van de APU motor schakeld ook veel strakker.

 

 

DM jij hebt jouw passat toch ook gechipt of niet?

 

waar heb jij dat laten doen en hoeveel pk dan +/-.

ik wil mijn passat ook laten chippen heb dat voorheen altijd bij G-force laten doen en chipmeister.

 

dat was naar mijn mening goed maar het waaren toen wel diesels ik weet niet wat ik kan verwachten bij een benzine turbo zoals de PK'S en NM.

 

 

de tuning bij G-force is wel duur heb toen 700 euro betaald voor mijn passat

is toch een hoop geld.

 

kan het niet ergens goedkoper en toch goed?

 

en ik wil ook nog een dumpvalve monteeren aanrader of niet????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voordat ik een andere shifter heb geinstalleerd moest ik ook naar beneden duwen voor achteruit en ik heb een APU. De opmerking van de transmissie ging me alleen om de ratio's en eindoverbrenging in de bak, maar die zijn dacht ik wel hetzelfde.

 

Ik heb nu een chip (2de) van Upsolute en een dumpvalve is een afrader. 700 euro is idd wat aan de hoge kant. Mijn eerste standaard chip voor de 1.8T heb ik gekocht voor 100 euro, moest die er nog wel zelf in solderen maar heb er meer dan 1 jaar probleemloos mee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden