Ga naar inhoud
  • 0

vreemd geluid en weinig trekkracht hoge toeren


goaitsen

Vraag

Bij stevig optrekken hoor ik een vreemd (slijpend) geluid in z'n 2/3 van de tiptronic automaat. Ook hoor je dat waneer je kickdown doet en even stevig optrekt en dan het gas loslaat. het geluid duurt maar even.

Ook merk ik dat er minder trekkracht is boven de 3000 toeren, zo'n v6 tdi moet toch willen doortrekken!

Bij de dealer zeiden ze dat het waarschijnlijk iets met de terugslag van luchtdruk van de turbo is en dat het bij audi ook wel eens voor kwam. het kon ontstaan zijn door vervuiling, men adviseerde en toevoeging aan de diesel of een flinke rit te maken. de board computer is uitgelezen en daar was niets bijzonders te zien

Volgende week gaan we met de laptop rijden bij BM onderdelen, misschien dat we dan iets wijzer worden.

Wie herkent dit geluid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Terugslag van turbodruk?? Dat zegt een dealer? Kweetniet hoe een TDi inelkaar steekt maar terugslag van turbodruk krijg je alleen maar al je het gas loslaat, bv bij schakelen. De terugslag van druk wordt opgevangen door een diverter valve die de overdruk afblaast.

 

Als je het gas intrapt wordt de diverter valve dichtgezet en moet deze de druk vast kunnen houden. Ik zou eerder denken dat de DV de druk niet vast kan houden en gaat lekken waardoor de druk wegvloeit, ergo trekt niet lekker door.

 

Waar komt het geluid vandaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De turbo zit direkt achter je schutbord, eigenlijk precies in het midden.

 

Rechtsvoor heb je het luchtfilter.

Zit die verstopt, en heb je een kapotte luchtmassameter?

Of een defecte intercoolerslang? want die loopt daar ook langs...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het de LMM is, vraag naar een ruil-massameter. Dat scheelt je de helft van de kosten.

 

Je kunt helaas geen lmm van pierburg gebruiken, V6jes hebben ook een temp.meter erin. (dus de dure versie...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag bij BM onderdelen de ecu uitgelezen tijdend het rijden. De LMM doet helemaal niets meer.

Ook bleek dat de brandstofpomptiming niet goed is, dit was met vag-com ook niet te corrigeren.

Ik heb anderhalf jaar geleden een nieuwe pomp gekregen, Deze is toen dus niet goed op tijd gezet, en dat veklaart ook het hoge roetgehalte bij de APK.

Maandag dus maar weer naar de dealer, heb nog een appeltje te schillen..............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat geluk hebben we toch dat de vw dealer bestaat.

Ik was laatst bij de vak(garage), die vertelde een verhaal over verkeerd om geplaatste tandwielen voor de distributieriem.

En toen de motor niet meer lekker liep konden ze niets vinden.

Door het verkeerd monteren stond de hele boel gewoon niet op tijd.

Niet alle dealer zullen zo zijn......

Maar voor die prijzen mag je eigenlijk geen fouten meer verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat geluk hebben we toch dat de vw dealer bestaat.

Ik was laatst bij de vak(garage), die vertelde een verhaal over verkeerd om geplaatste tandwielen voor de distributieriem.

En toen de motor niet meer lekker liep konden ze niets vinden.

Door het verkeerd monteren stond de hele boel gewoon niet op tijd.

Niet alle dealer zullen zo zijn......

Maar voor die prijzen mag je eigenlijk geen fouten meer verwachten.

 

Hoe doe je dat? Tandwielen verkeerd om plaatsen? Ik denk eerder dat een van de markeringspunten niet meer gelijk stond en dat de riem dus 1 tandje verkeerd stond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zal het zeker geweest zijn, tandwielen worden doorgaans niet gedemonteerd oid tenzij een tand mist. Dat de markeringspunten niet in synch zijn komt wel eens voor. Ik zou met de constatering van de dealer teruggaan naar de garage en verhaal halen. Krijgen ze in ieder geval een poging om het te (financieel) te herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee , het schijnt dat je bij een turbo het wiel dat aan de nokkenas zit andersom moet monteren.

De riem is iets breder ofzo.......

Ik heb er verder ook geen verstand van.

Maar het blijft natuurlijk raar.

 

Ook lost de garage waar ik kom wel eens problemen op , waar de dealer niet uitkomt.

 

Kk denk dat de dealer soms een beetje teveel naar de laptop kijkt, inplaats van naar het mechanische gedeelte.

 

Maar ieder zijn eigen ervaringen hoor .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden