16vcorrado Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 hallo zou graag mijn EGR klep dicht maken maar heb onlang gehoord dat als je veel km hebt je beter de EGR klep en inlaat schoon maak en dat je best dan alles demonteerd omdat er anders vuil in de motor zou komen klop dit of gaat het zo ook? mijn passat heeft nu 198.000km het gaat om een 1.9 TDI 96Kw 130pk met dit plaat je moet je dat dan enkel tussen het buisje steken? iemand misschien foto's of verdere info? Mvg Gert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 6bakker Geplaatst 1 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 1 mei, 2008 http://wiki.tdiclub.nl/EGR info van een ander forum lid gekregen (jee13) is wel duidelijk, gewoon doen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 16vcorrado Geplaatst 14 mei, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 gisteren het plaatjegemaakt maar moet ik aan beide kanten van het plaatje een pakking steken? en aan de andere kant van het buisje? moet daar ook een nieuwe pakking tussen? moet het inlaatspruitstuk ook proper gemaakt worden?? of hoeft dit niet? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gevanje Geplaatst 14 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 Hallo 16vcorrado. Ja een pakking aan beide zijden moet. Eventueel kun je ook vloeibare pakking aan één kant gebruiken. Het schoonmaken van het inlaatspruitstuk heb ik nooit gedaan maar kan natuurlijk wel, vooral als die erg vuil is. Is wel een behoorlijke klus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 14 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 Maar weet dat je vanaf bouwjaar 2004 bij afdichten foutmeldingen kunt krijgen. Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Dan maar softwarematig dichtzetten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 14 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 Maar weet dat je vanaf bouwjaar 2004 bij afdichten foutmeldingen kunt krijgen. Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen. Dan maar softwarematig dichtzetten. Dit is op te lossen met chiptuning. De software kan zo aangepast worden, dat ook meteen de EGR foutmelding wegblijft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blastaway Geplaatst 14 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 Weer een reden om te chippen!!! Moet ik dan eerst de egr dichten met plaates en dan chippen, of kan de chipper dat ook? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 14 mei, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 Hangt van de chipper af. Ik heb wel altijd een berg plaatjes+pakkingen op voorraad, en combineer het chippen meestal met afdichten. Maar inderdaad eerst de EGR afdichten, en dat laten chippen. Zeker als je kiest voor een chip op maat is dat belangrijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 16vcorrado Geplaatst 14 mei, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 mei, 2008 vandaag de egr klep afgdicht en de egr klep en het inlaatspruitstuk proper gemaakt de motor draait wel mooier als voorheen nu de kat nog leegslaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 marcoba Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 Heb vorige week ook mijn EGR afgesloten. Vraag me nu alleen af of ik nu ook niet de vlinderklep in het huis moet uitschakelen en de slang van de EGR moet afhalen. De klep heeft toch geen zin meer? Neem aan dat die bij normale EGR werking zorgt dat de uitlaatgassen alleen maar het inlaatspruitstuk in kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 16vcorrado Geplaatst 15 juli, 2008 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 ik heb dat niet gedaan ik weet ook niet of dit nodig is Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 juli, 2008 Rapporteer Share Geplaatst 15 juli, 2008 ik heb het hele zaakje laten verdwijnen, als het niet meer werkt kan het er ook af. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 c0smic Geplaatst 9 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 februari, 2009 heb vandaag men egr klep verwijderd en deze geeft natuurlijk een foutmelding + het lampje van de uitlaatgassen begint te branden dat gele motortje is dat normaal ? want in de boek staat laat uw gas los en rij voorzichtig naar uw dichtstbijzijnde vw dealer Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bart V Geplaatst 16 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2009 Dat is normaal, en kan verder geen kwaad, behalve dat het lampje natuurlijk irritant is. Het is enkel op te lossen door de software aan te passen in de chip. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zoefmobiel Geplaatst 21 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2009 Klopt het dat ook benzine motoren (bv m'n 2000 2.3 V5) EGR hebben en dat ook die dicht gezet kan worden ? Ik neem aan dat de "aanslag" van uitlaatgas van een benzine-auto een stuk minder is dan bij een diesel (roetdeeltjes) en daarom misschien niet relevant. Gezond verstand doet denken: hoe minder rommel opnieuw in de motor terecht komt des te beter, nietwaar ? (Bron : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html#egr over EGR bij benzine motoren ; of die procedure de klep nu eeuwig dichthoudt is me niet duidelijk overigens) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
16vcorrado
hallo
zou graag mijn EGR klep dicht maken
maar heb onlang gehoord dat als je veel km hebt je beter de EGR klep en inlaat schoon maak
en dat je best dan alles demonteerd omdat er anders vuil in de motor zou komen
klop dit of gaat het zo ook?
mijn passat heeft nu 198.000km
het gaat om een 1.9 TDI 96Kw 130pk
met dit plaat je moet je dat dan enkel tussen het buisje steken?
iemand misschien foto's of verdere info?
Mvg
Gert
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten