Ga naar inhoud
  • 0

EGR klep dichten


16vcorrado

Vraag

hallo

 

zou graag mijn EGR klep dicht maken

maar heb onlang gehoord dat als je veel km hebt je beter de EGR klep en inlaat schoon maak

 

en dat je best dan alles demonteerd omdat er anders vuil in de motor zou komen

 

klop dit of gaat het zo ook?

mijn passat heeft nu 198.000km

het gaat om een 1.9 TDI 96Kw 130pk

 

met dit plaat je moet je dat dan enkel tussen het buisje steken?

egrmw0.jpg

 

iemand misschien foto's of verdere info?

 

Mvg

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo 16vcorrado. Ja een pakking aan beide zijden moet. Eventueel kun je ook vloeibare pakking aan één kant gebruiken. Het schoonmaken van het inlaatspruitstuk heb ik nooit gedaan maar kan natuurlijk wel, vooral als die erg vuil is. Is wel een behoorlijke klus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar weet dat je vanaf bouwjaar 2004 bij afdichten foutmeldingen kunt krijgen. Ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen.

 

Dan maar softwarematig dichtzetten.

 

Dit is op te lossen met chiptuning. De software kan zo aangepast worden, dat ook meteen de EGR foutmelding wegblijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hangt van de chipper af. Ik heb wel altijd een berg plaatjes+pakkingen op voorraad, en combineer het chippen meestal met afdichten.

 

Maar inderdaad eerst de EGR afdichten, en dat laten chippen. Zeker als je kiest voor een chip op maat is dat belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb vorige week ook mijn EGR afgesloten. Vraag me nu alleen af of ik nu ook niet de vlinderklep in het huis moet uitschakelen en de slang van de EGR moet afhalen.

 

De klep heeft toch geen zin meer? Neem aan dat die bij normale EGR werking zorgt dat de uitlaatgassen alleen maar het inlaatspruitstuk in kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt het dat ook benzine motoren (bv m'n 2000 2.3 V5) EGR hebben en dat ook die dicht gezet kan worden ? Ik neem aan dat de "aanslag" van uitlaatgas van een benzine-auto een stuk minder is dan bij een diesel (roetdeeltjes) en daarom misschien niet relevant.

 

Gezond verstand doet denken: hoe minder rommel opnieuw in de motor terecht komt des te beter, nietwaar ?

 

(Bron : http://www.gerritspeek.nl/vag-com_procedures.html#egr over EGR bij benzine motoren ; of die procedure de klep nu eeuwig dichthoudt is me niet duidelijk overigens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden