Ga naar inhoud

  • 0

Verlagen


HansV

Vraag

Ik wil mijn Passat 1.9 tdi sedan bouwjaar 01-2000 (3B2/3BG), uitvoering trendline, 35 mm verlagen. Ik wil dit doen met een setje andere veren en de standaard schokbrekers. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind de auto nu nogal 'week' en windgevoelig. Blijft dat zo? Of verbeterd dat enigszins? Hoe zit het dan met drempels, worden die dan al 'gekust' soms? Alvast bedankt voor reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had op mijn 3BG sedan ook alleen met veren verlaagd. Let wel op.. dit zijn Eibach prokit veren. Deze zijn ontworpen om met de standaard schokbrekers te worden gemonteerd. Ze hebben een progressief veerkarakter. Hierdoor merk je weinig in verlies van comfort, echter als je een klaverblad neemt merk je duidelijk verbetering, veert minder door.

 

Met de standaard hoogte raakte ik vaker drempels dan toen ik die Eibach veren eronder had.

 

Met montage erbij was ik 300 euro kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil mijn Passat 1.9 tdi sedan bouwjaar 01-2000 (3B2/3BG), uitvoering trendline, 35 mm verlagen. Ik wil dit doen met een setje andere veren en de standaard schokbrekers. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind de auto nu nogal 'week' en windgevoelig. Blijft dat zo? Of verbeterd dat enigszins? Hoe zit het dan met drempels, worden die dan al 'gekust' soms? Alvast bedankt voor reacties.

 

 

Hans,

 

Laat je goed informeren en stop er geen goedkoop spul onder. het is belangrijk dat de hardheid van het onderstel voor jou comfortabel genoeg is en dat je ook nog een drempeltje kan nemen. Dat de wegliiging er beter op moet worden staat uiteraard voorop.

 

Ben er zelf ook mee bezig, maar ik twijfel nog. Ik hou ook nog wel van een beetje comfort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb contact gehad met LonerDesign in Venlo. Klinkt goed, :thanks: voor de tip. Het wordt waarschijnlijk een Eibach setje met de originele schokbrekers. Iets boven het beoogde budget, maar ja, vakantiegeld komt eraan 8) !! Ik ga binnenkort een afspraak maken.

 

Ik moet echter eerst nog iets laten uitzoeken: als ik een flauwe bocht rechts maak, bijvoorbeeld een afrit van de autosnelweg, dan hoor ik zwaar, resonerend geluid ergens links onder de auto :?: . Bij bochten linksom hoor ik het niet. Wellicht een wiellager of zo?? Al is e.e.a. onlangs bekeken tijdens de grote beurt. Misschien dat iemand weet wat het kan zijn? Ik ga er zowiezo mee langs de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt inderdaad als een wiellager.Soms gebeurt het dat een lager herrie maakt, maar toch geen speling heeft, meestal na een 'ongelukje' met een kuil of zo.

In theorie zouden het ook je remmen (linksvoor) kunnen zijn, maar dat maakt geen zwaar geluid meestal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op mijn wagen de kw streetcomfort liggen (verstelbare) en hier ook zeker geen klachten van..

Rijcomfort is bijna niets achteruitgegaan tov de origineel

Kostte iets van een 1250€ geplaatst dacht ik

dit is samen met 225-35-19 bandjes en rijd echt nog super..

 

voor mij een aanrader..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb bij Lonerdesign in Venlo een setje Eibach veren eronder laten zetten. Tevens hebben ze het wiellager linksvoor vervangen, dat inderdaad kaduuk was. Dat alles voor een nette prijs en prima behandeling. Top dus :thumb: Kan ik iedereen aanraden!!

Bedankt nog voor de tip.

De Passat staat er tig keer mooier bij en nog belangrijker: ligt aanmerkelijk prettiger op de weg, bochtgedrag veel scherper en toch voldoende comfort.

Nu wachten op dat vakantiegeld..... 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen donderdag een complete Sportkit van Koni 1130 (35mm verlaging) gekocht, dat is een set van gele dempers + blauwe veren voor 515 euro (dat is erg goedkoop voor een complete set) terwijl alleen een rode (de normale dempers dus) al 95 euro kost.

 

314877828.jpg

 

314877829.jpg

 

Deze heb ik gekocht bij http://www.mccsport.nl/catalog/ die veel in de motorsport doen. Volgens de eigenaar zijn de Koni's erg goede dempers en je krijgt er ook levenslange garantie op, dus ook als ze door slijtage op zijn.

Andere (goedkope) merken geven slechts een jaar garantie.

 

Ik zou zeker niet op dempers/banden/remmen bezuinigen, het verhoogt immers je veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, ik ben net terug uit Venlo waar ik mijn Passat heb laten voorzien van Eibach veren bij Loner Design. Qua comfort is er wel wat verschil, je voelt de weg een beetje beter dan eerst, maar in de bochten en bij drempels is het weggedrag een stuk beter geworden!

 

En het oog wil ook wat, en wat dat betreft is er ook verbetering, het ziet er een stuk beter, geen terreinwagen meer ;-)

 

Wat service betreft is Loner Design een aanrader. Ik was bijna meteen aan de beurt, en ik werd tijdens het wachten van koffie en een gezellig praatje met de eigenaar voorzien. Bij de Passat hadden ze geen last van vastzittende bouten, dus de klus was vlot geklaard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden