Ga naar inhoud

HansV

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over HansV

  • Verjaardag 12-09-1966

Profile Information

  • Plaats
    Horst

HansV's Achievements

0

Community reputatie

  1. HansV

    Velgen passen die?

    Thanx...... en 3 mm moest natuurlijk zijn 30 mm of 3 cm......
  2. HansV

    Velgen passen die?

    Ik weet dat er al vele topic's over zijn, maar zie toch door de bomen het bos niet Ik wil een setje lm velgen voor de komende zomer kopen voor mijn 3B. De Maat: 17 Inch Steek: 5x112 ET-Waarde: 35 7Jx17H2 Bandenmaat: 215-45-17 Nu de vraag: past dit? Ik weet dat de orginele ET-waarde 45 is. Mijn Passat is 3 mm verlaagd (Eibach veren). Alsvast bedankt voor eventuele reacties.
  3. Hartelijk dank voor jullie reacties. Weet ik tenminste dat ik niet de verkeerde velgen koop.
  4. Ik word nooit helemaal wijs uit de velgenmaten (et, j, enz.....). Ik heb een Passat van 2000 en wil lm-velgen met winterbanden aanschaffen (stalen velgen gedurende 4-5 maanden per jaar is zo saai!). Mijn vraag is of een setje 16" met de bandenmaat 205-55 steek 5x112 (wat volgens mij goed is) maar nu komt het: ET 48. Komen de velgen dan niet teveel naar binnen te staan en gaan ze aanlopen? En zo ja, is dat op te lossen en hoe dan? En zijn dat extra kosten?
  5. Ik ben geen techneut (wel ooit motorvoertuigentechniek gedaan in een vorig leven, maar toen waren er nog bougies en contactpuntjes ). Door de lekke koppakking kwam er blijkbaar lucht in het verwarmingsysteem, wat telkens voor een vlaag van koude lucht zorgde, als ik dan doorreed kreeg ik na enige tijd weer warme lucht. Tot ik weer moest afremmen voor een afrit, rotonde of i.d. en dan kwam er weer koude lucht. Ja, erg vreemd.....de garagist heeft er lang op moeten puzzelen en was niet zeker of dit de oorzaak was. Maar de koppakking bleek wel degelijk lek, ik verloor overigens maar heel weinig koelvloeistof, klein lek dus. Maar genoeg voor deze shit. Er was altijd een borrelend geluid te horen in de verwarming trouwens. Heel gedoe. Nieuwe koppakking erin en nu doet de verwarming het prima. Minder was dat vorige week de koppeling het begaf !! Weer een dure reparatie, al was er maar een klein onderdeel stuk gegaan (een metalen busje), maar ja, het zaakje lag open en verstandig was om de hele koppeling dan maar te vervangen! De Passat maakt mij niet vrolijk de laatste tijd ! Maar ja, als hij rijdt, rijdt hij wel heel lekker.....en wat moet je anders kopen?? (voorheen 2 Alfa's 156 gereden......waarvan 1 heel goede en 1 heel slechte.......)
  6. Het blijkt dus de koppakking te zijn. Geen koude lucht meer nu, geen lucht meer in het verwarmingssysteem . Dat is het goede nieuws.....nu nog de rekening afwachten......
  7. Bedankt voor de info. Ondertussen is de kachelradiateur met een e.o.a. goedje doorgespoeld, schoon gemaakt, etc. Het mag niet baten . Zolang ik aan één stuk door rij is er niets aan de hand, maar als ik dan bijvoorbeeld afrem voor een afslag, rotonde, verkeerlicht, etc. dan voel ik opeens koude lucht uit de kachel komen, dat duurt even en dan wordt de lucht weer warm. Het vermoeden is dat er telkens lucht in het systeem komt. Het is of de kachelradiateur of de kopppakking.....denkt men. Hoe dan ook, beiden zijn niet eenvoudig (goedkoop) te vervangen... ! Ik moet nog even aankijken, of het koelvloeistofniveau zakt (voorheen wel, maar het is niet veel telkens).
  8. Ik zit ook met een 'warmeluchtprobleem'. Begin vorig jaar een lek in de kachelradiateur. Mbv zo'n 'antilekspul' gedicht, maar zat er lucht in het systeem. Vervolgens een hele tijd mee gereden, moest na een snelle rit op en neer naar Berlijn afgelopen zomer, ruim 2 liter koelvloeistof bijvullen. Daarna niet meer. Lucht zat er nog steeds wel een beetje in. De auto is deze week naar de garage gegaan. Met man en macht hebben ze eraan gewerkt, onlucht, sensoren door gemeten, nieuwe termostaat (wat wel nodig was blijkbaar), maar....toch zit er weer lucht in het koelsysteem. En wat er gebeurt, is dat ik eerst warme lucht krijg, maar vervolgens gaat hij opeens zomaar koude lucht blazen, om dan weer even later warme lucht te blazen. Ik heb hem op Econ staan (airco werkt met deze kou toch niet) op 24 graden. Er zit dus een Climatronic in. De garagist waar ik kom, die veel werkt met VW en Audi, vindt het een raadsel. Hij denkt nu dat de kachelradiateur verstopt zit en er zit nu reinigingsvloeistof in, waar ik enkele dagen mee moet rijden. En dan hopen dat ie open gaat... Ben benieuwd. Heeft iemand anders nog ideeën? Software vervangen van Climatronic? Dat zou het dus ook kunnen zijn? De airco werkt overigens prima. Alvast bedankt voor reacties. Hans
  9. De beruchte lekkage plekken heb ik bekeken ja, niets te zien en de ramen zijn inderdaad vettig. De geur is niet zo heel goed waar te nemen, maar enigszins wel heb ik het idee.
  10. Wie heeft er ervaring met vervangen (of de kosten daarvan....) van de kachelradiateur. Ik heb waarschijnlijk een lekkage. Als de temperatuur in de auto aangenaam wordt (climatronic) dan krijg ik beslagen ramen en die gaan niet weg. Dus bij instappen geen vochtige ramen (of ijs dezer dagen), geen vocht in de auto zelf, ook niet bij de accu e.d. Ik moest 2 dagen geleden wel koelvloeistof bijvullen, wat normaliter niet het geval is. Het betreft een Passat TDI sedan van maart 2000. Ik verwacht zelf dat er bij de kachelradiateur een kleine lekkage zit. Naar het schijnt is het een berg werk om erbij te komen..... Alvast bedankt voor reacties.
  11. HansV

    Verlagen

    Ik weet het: een heel domme vraag, maar hoe krijg ik hier foto's geplaatst? Iemand die deze digibeet kan helpen (gezien mijn leeftijd kan het net)? Kijken of het lukt. who knows???!!!
  12. HansV

    Verlagen

    Ik heb bij Lonerdesign in Venlo een setje Eibach veren eronder laten zetten. Tevens hebben ze het wiellager linksvoor vervangen, dat inderdaad kaduuk was. Dat alles voor een nette prijs en prima behandeling. Top dus Kan ik iedereen aanraden!! Bedankt nog voor de tip. De Passat staat er tig keer mooier bij en nog belangrijker: ligt aanmerkelijk prettiger op de weg, bochtgedrag veel scherper en toch voldoende comfort. Nu wachten op dat vakantiegeld..... 8)
  13. HansV

    Verlagen

    Ik heb contact gehad met LonerDesign in Venlo. Klinkt goed, voor de tip. Het wordt waarschijnlijk een Eibach setje met de originele schokbrekers. Iets boven het beoogde budget, maar ja, vakantiegeld komt eraan 8) !! Ik ga binnenkort een afspraak maken. Ik moet echter eerst nog iets laten uitzoeken: als ik een flauwe bocht rechts maak, bijvoorbeeld een afrit van de autosnelweg, dan hoor ik zwaar, resonerend geluid ergens links onder de auto . Bij bochten linksom hoor ik het niet. Wellicht een wiellager of zo?? Al is e.e.a. onlangs bekeken tijdens de grote beurt. Misschien dat iemand weet wat het kan zijn? Ik ga er zowiezo mee langs de garage.
  14. HansV

    Verlagen

    Kun je me zeggen waar ik hem kan vinden? Adres, telefoonnr? Alvast hartelijk bedankt.
  15. HansV

    Verlagen

    Het wordt steeds complexer! Ik heb in ieder geval een sedan van 2000. En dat 3B heb ik ergens in het instructieboekje of zo gezien. Enne, Led-Lightning, ik hoor graag hoe het bevalt. Mag ik vragen wat een setje Eibach veren kost? Ik kan een setje via www.verlagings-veren.nl krijgen voor bijna 100 euro incl. Dat zijn echter géén Eibach. Weet niet wat het wél is. B-merk wrsch. Gvd valt nog niet mee zo'n keuze (zoals zo vaak in het leven ). Ik wil voorkomen dat ik van de regen in drup kom.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden