Ga naar inhoud

  • 0

Verlagen


HansV

Vraag

Ik wil mijn Passat 1.9 tdi sedan bouwjaar 01-2000 (3B2/3BG), uitvoering trendline, 35 mm verlagen. Ik wil dit doen met een setje andere veren en de standaard schokbrekers. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik vind de auto nu nogal 'week' en windgevoelig. Blijft dat zo? Of verbeterd dat enigszins? Hoe zit het dan met drempels, worden die dan al 'gekust' soms? Alvast bedankt voor reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook enkel verlaagt met alleen de veren. Ik heb dit wel via een goede vriend bij de VW dealer laten doen en dus sportline veren eronder laten knallen. Rijdt een stuk beter, zwabbert niet meer en de drempels zijn nog prima te doen. De auto zakt zo'n 3 cm.

 

Ik heb geen last van skippybal effecten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb eventueel nog een paar veren voor je....

Komen onder mijn sportline vandaan.

Ik heb wel interesse in de 'sportline' veren, als ze nog in goede staat zijn. 3 cm is voor mij voldoende omlaag. Volgens mij zijn mijn schokbrekers nog goed; onlangs heeft de Passat een grote beurt gehad en gekeurd bij de dealer en niets gehoord dat ze niet meer goed zouden zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het zijn geen Sportline veren maar verlagings veren van H&R......

Deze zaten onder mijn sportline, reden dat ze onderuit zijn is dat het TE laag werd voor mij................

Maar die kan ik dus eronder laten zetten met de huidige schokbrekers? Ik wil de auto graag iets verlaagd hebben, wat ik al zei 3 of 3,5 cm. Echter ik hoop dat de wegligging daar ook op vooruit gaat. Helaas heb ik de financiële ruimte niet :( om een compleet set van veren en schokbrekers te kopen. Als de wegligging er niet op vooruit gaat, of juist minder wordt, tja dan zal ik hoog op de poten doorrijden. Het is niet anders dan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil mijn Passat 1.9 tdi sedan bouwjaar 01-2000 (3B2/3BG), uitvoering trendline, 35 mm verlagen.

Het maakt in dit geval even niets uit, maar een passat uit januari 2000 kan geen 3BG zijn, een 3B2 is een 3B sedan. Pas vanaf oktober 2000 is de 3BG gebouwd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik was vergeten er een vraagteken achter te zetten, want ik weet het bij god niet!! :embarassed:

 

Heeft voor mij ook even geduurd hoor, maar ga er maar vanuit dat je inderdaad een 3B hebt, net als ik trouwens :-) En dan klopt het inderdaad, een 3B2 is een sedan, een 3B5 een variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het wordt steeds complexer! Ik heb in ieder geval een sedan van 2000. En dat 3B heb ik ergens in het instructieboekje of zo gezien.

Enne, Led-Lightning, ik hoor graag hoe het bevalt. Mag ik vragen wat een setje Eibach veren kost?

Ik kan een setje via www.verlagings-veren.nl krijgen voor bijna 100 euro incl. Dat zijn echter géén Eibach. Weet niet wat het wél is. B-merk wrsch.

Gvd valt nog niet mee zo'n keuze (zoals zo vaak in het leven :D). Ik wil voorkomen dat ik van de regen in drup kom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zegt me niets, dat merk. Kijk eens wat rond op het forum, daar kun je regelmatig ervaringen terugvinden over verschillende merken en combinaties. Ik weet er nog niet veel van want dit wordt mijn eerste verlaging ;-)

 

Ik ben me nog even aan het beraden of ik de veren via eBay.de bestel net als Blastaway, of dat ik toch ga voor het kopen en meteen in laten bouwen bij een bedrijf. Ik weet dus ook nog niet precies wat het me gaat kosten, maar hoop het wel snel te weten.

 

Let ook even op dat je Passat moet worden uitgelijnd na zo'n modificatie, dat zijn kosten die daar dus nog bij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben me nog even aan het beraden of ik de veren via eBay.de bestel net als Blastaway, of dat ik toch ga voor het kopen en meteen in laten bouwen bij een bedrijf

waarom laat je Guyke daar niet iets voor regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb 'm daarstraks nog even een e-mailtje gedropt en aangegeven dat ik via dit forum kom ;-) Wie weet helpt dat nog een beetje

 

Als ik de prijsopgave krijg dan kijk ik of ik het daar laat doen of dat ik jouw pad volg. Tot dinsdag he, Blastaway! Ik bel je die dag nog wel even voor de zekerheid want ik kom rechtstreeks vanuit m'n werk in Weert naar je toe.

 

En on topic maar weer ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het wordt steeds complexer! Ik heb in ieder geval een sedan van 2000. En dat 3B heb ik ergens in het instructieboekje of zo gezien.

Enne, Led-Lightning, ik hoor graag hoe het bevalt. Mag ik vragen wat een setje Eibach veren kost?

Ik kan een setje via www.verlagings-veren.nl krijgen voor bijna 100 euro incl. Dat zijn echter géén Eibach. Weet niet wat het wél is. B-merk wrsch.

Gvd valt nog niet mee zo'n keuze (zoals zo vaak in het leven :D). Ik wil voorkomen dat ik van de regen in drup kom.

Gheghe, al die type-aanduidingen :-)

Hou het er maar op dat je een 3B hebt, dat is de meest gebruikte aanduiding hier.

Wat veren betreft: ik zou liever voor een gebruikt setje Eibachs gaan dan voor een onbekend merk nieuw. Eibach is gewoon goed spul en je hebt dan geen gezeur met inzakken of breuken in de veer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden