Ga naar inhoud

hoe usa w8 achterlichten monteren?


16vcorrado

Aanbevolen berichten

hallo

 

heb een maandje geleden w8 achterlichten gekocht en wou deze vanmiddag monteren

 

lichten en pinkers gaan goed

maar als ik rem gaat binnen in mijn tacho het lampje van de mistlampen branden

en als ik de mistlampen opzet gaat het 3de stoplicht ook mee aan??

 

hoe moet ik ze goed aansluiten?

 

Mvg

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heeeeeeeeeeeeel toevallig, ik heb vandaag in mijn W8 dezelfde units gemonteerd. Resultaat zeer mooi helder glas maaaaaar geen goed werkend mistachterlicht (logisch de onderste lamp is doorverbonden met een stukje stroomdraad) hierdoor is de onderste (er kunnen maar 2 lampbolletjes gemonteerd worden omdat er maar plaats is voor 2 ipv 4 lampjes standaard) met het bovenste lampje doorverbonden. er wordt nu via het remlicht spanning op het mist achterlicht gezet wanneer er geremd wordt, tevens wordt er wanneer het mistachterlicht aangezet wordt spanning gezet op het remlicht.

 

Mogelijk is het aanbrengen van 2 diodes de oplossing 1 in de draad van het mistachterlicht zodat de remlicht spanning niet terug kan naar het kontrollelampje op het dashbord, en 1 in de zwarte (aangebrachte draad in de lampen unit zodat wanneer het mist a licht aangezet wordt er maar 1 lamp aangaat ipv 2.

 

groet Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee de lamphouder is precies gelijk aan de EU achterlichten, alleen is het mistachterlicht doorverbonden met het remlicht.

De USA achterlichtunit heeft maar 4 openingen waarin lampen gestoken kunnen worden 1 knipperlicht 1 achteruitrijlicht en 2 lampen (onderste en bovenste) voor de verlichting.

 

Ga morgen de 2 diodes plaatsen en dan heb ik weer een mistachterlicht en dubbele remlichten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen maar het linkerachterlichtlampenhouder aan te passen

 

zie de foto's hoe ik het gedaan heb, zorg wel dat je eerst even de te solderen contacten even kaalmaakt en daarna even vertind zodat het solderen makkelijker gaat.

 

Na deze modificatie werkt alles weer zoals het hoort en met dubbele remlichten :lol:

 

succes Rob

post-4104-1423822597,8521_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden